ET

Digiturundus pole homme see, mis ta oli eile. Aitame sinul leida digimaailma kiiresti muutuvas keskkonnas soovitud tulemusteni viiva tee.

UX/UI audit on kodulehtede ja e-poe optimeerimine selleks, et kliendil oleks seal võimalikult hea viibida.

Muudame SEO abil sinu veebilehe Google’i jaoks meeldivamaks, et see tõuseks otsingumootoris kõrgemale kohale, tõmbaks rohkem tähelepanu ning sinu äri saaks rohkem kliente.

Valmistame sulle tänapäevase veebilehe või e-poe – kiire ning kasutaja- ja mobiilisõbraliku. Vajadusel kirjutame tekstid ning pildistame sisumaterjali.

Uuri, kas ilusad pildid peletavad Sinu kodulehelt kliendid minema

Meeldivat kasutajakogemust ning olulist infot antakse veebilehtedel aina enam edasi visuaali, fotode ja disainielementide abil. Siinjuures on põhiliseks märksõnaks – pildid. Isegi hea tekst köidab kaasaegset veebisirvijat aina vähem ning eks hea foto vastu on tekstil alati raske olnud. Lisaks veel turundusgraafika, mille kasutamine toetab brändi tuntust ja toote müüki. Kogu selle ilu juures kipub aga ununema mobiilipõhises internetikasutuses ülioluline tõsiasi — veebilehe laadimiskiirus ning optimeerimine selle parandamiseks!
Survey,Form,Concept.,Check,Marks,On,Checklist,And,Filling,Online

• Internetikasutus kasvab iga päevaga, selle taga on endiselt nutitelefonid!

• Kuidas veebilehe laadimiskiirus mõjutab külastaja käitumist?

• Kas laadimiskiirus on ka Sinu veebilehe probleemiks?

• Pildid ja optimeerimine – viis võimalust

• Pildid pole ainsad, mis laadimiskiirust mõjutavad!

Internetikasutuse igapäevast kasvu kütab nutitelefonide levik

Internetikastusus kasvab iga päevaga, selle taga on nutitelefonide järjest laiem levik ning aina taskukohasemad internetipaketid nende tarbeks. Seetõttu muutub ka veebilehe optimeerimine järjest olulisemaks.

Keskmiselt jääb mobiilikülastuste arv kodulehtedel 20-60% vahemikku. Määravateks teguriteks on siin ettevõtte tegevusala, sihtgrupp ja turundus. Vastavat statistikat näeb Google Analytic’sis (Audience > Mobile > Overview).

Kuidas mõjutab veebilehe laadimiskiirus külastaja käitumist?

Iga klikipõhise tasuga (PPC), sotsiaalmeedia või SEO kampaania efektiivsus sõltub lisaks reklaamitekstile ja sõnumile, mille aluseks on hea optimeerimine, väga palju sihtlehele sattunud kasutajate kogemusest.

Liiga aeglaselt laadiv veebileht kasvatab kasutajate arvu, kes lahkuvad veebilehelt soovitud toimingut tegemata (ehk bounce rate). Selline kasutajate käitumine tähendab suuremat kulu ning vähem soovitud tulemusi. Optimeerimine saab seda päästa.

Google‘i uuringute kohaselt kasvab 3-sekundilise laadimiskiiruse korral veebilehelt lahkumise tõenäosus 32%, 5-sekundilise laadimiskiiruse korral juba 90%.

Aeglase laadimiskiirusega veebileht peletab kliente eemale, on kulukas ja toob sisse vähem tulu. Seetõttu on veebilehe optimeerimine hea investeering!

Kas laadimiskiirus on ka Sinu veebilehe probleemiks?

Üsna selge vastuse annavad mitmed internetis tasuta leitavad rakendused.

Soovitame eelkõige „Google Test My site“ veebilehe auditi tööriista (https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/feature/testmysite), mis annab vastuse umbes 10 sekundi jooksul. Tööriist testib veebilehte 4G mobiilse interneti kiirust arvestades.

Hea laadimiskiirus: alla 1 sekundi

Keskmine laadimiskiirus: 1 – 2,5 sekundit

Aeglane laadimiskiirus: Rohkem kui 2,5 sekundit

Just pildid ja nende kasutamine on enamasti kehva laadimiskiiruse põhjuseks, kuna tihti on veebis kasutusel pildid, mille optimeerimine jätab soovida.

Pildid ja optimeerimine – viis võimalust

1. Kas pildid või animatsioonid on eesmärgi saavutamiseks vajalikud?

Tihti lisatakse veebilehele pildid ja bännerid, millel pole eesmärgi saavutamises mingit rolli. Vaata oma veebilehte nutitelefonis, kas bänner, mis katab kogu ekraani, on konkreetsel alamlehel vajalik? Eemalda kõik vähese informatiivse väärtusega pildid vähemalt veebilehe mobiilses vaates. Kui veebilehel on palju ebaolulist, siis ei päästa alati ka pelgalt optimeerimine.

2. Kasuta õigeid formaate

Kuna valikuvõimalusi jätkub, on tihti keeruline otsustada, millised pildid või graafikaelemendid kasutusele lähevad. Õige failiformaadi – kui veebilehe optimeerimine on asjatundlik – valik aitab märkimisväärselt säästa lehe lõpptarbija poolt allalaetavat andmemahtu:

JPEG – fotod

PNG – läbipaistva taustaga graafika, näiteks logod

SVG – ikoonid, kujundid ja animatsioonid (GIF-formaadi asemel, kui võimalik). Veel parema tulemuse saavutamiseks võib kasutada NextGen formaati WebP, mis on andmemahult kuni 30% väiksem kui JPEG formaat. Paraku ei tunnista, eriti vanemad, veebilehitsejad (näiteks Internet Explorer) veel seda formaati. Samas pildid, mis on WebP formaadis – neid saab näidata brauseritele, mis seda toetavad ning ülejäänutele kuvada klassikalises formaadis graafilist sisu (JPEG, GIF, PNG). Seda on võimalik automatiseerida kasutades erinevaid pilveteenuseid, näiteks CloudFlare, mis hindab automaatselt, millist pilti sõltuvalt seadmest ja veebilehitsejast internetikasutajale näidata.

3. Korrigeeri pildi mõõtmeid vastavalt planeeritud kuvamise suurusele

Pildid ja nende elementaarne optimeerimine veebi jaoks võivad vähendada pildifaili suurust kümneid kordi. Sageli lisatakse pildid veebi otse pildistamiseks kasutatud seadmest või lihtsalt liiga suurte mõõtmetega. Pildid muudetakse kunstlikult väiksemaks lehe laadimise käigus lõppkasutaja seadmes, see võtab aega. Mõistlik on veebi laadida täpselt sellises mõõdus pildid, nagu neid hiljem ka kasutaja nägema peaks.

4. Paki pildid kokku

Pildikvaliteet, mida pakuvad vähemalt viimasel kümnendil toodetud fotoaparaadid või mobiiltelefonid, on kordi parem kui veebis vaatamiseks tarvis. Faili suurust mõjutab veel pildifailiga kaasas olev peidetud informatsioon. Eriti mobiilses seadmes ei erista inimese silm originaalfoto ja kokku pakitud, väiksema andmemahuga, foto kvaliteedivahet.

Pildifaili suurust vähendab veel näiteks kuupäeva- ja kellaaja ning asukohainfo eemaldamine. TinyJPG on tööriist, mis sobib hästi pakkimiseks ja info eemaldamiseks, kui eesmärgiks on JPEG ja PNG formaadis piltide optimeerimine.

Kui veebilehel on väga palju pilte, näiteks e-poed, muutub piltide ükshaaval käsitsi optimeerimine liiga keeruliseks ja ajamahukaks. Näiteks WordPressi platvormile loodud veebilehtedele sobib rakendus nagu „Webcraftic Robin image optimizer“, mida saab kasutada tasuta.

5. Kasuta nutikat pildi laadimise tehnikat

Enamasti on veebilehel rohkem kui üks pilt ja pildid ei mahu korraga ekraanile.

Samas kuvatakse kasutajale veebileht alles siis, kui kõik pildid alla laetud saavad. Osad pildid aga jäävadki kasutaja poolt nägemata, mis omakorda tähendab raisatud aega ja internetiressurssi.

Abiks on lahendused, mis võimaldavad pilte laadida alles siis, kui kasutaja nendeni mobiiliekraanil jõuab, sellist laadimistehnoloogiat nimetatakse laisaks laadimiseks („Lazy Load”).

Enamlevinud platvormidele pakutakse selleks tasuta rakendusi ja neid on võimalik kodulehele paari klikiga, ilma IT-tuge kaasamata, paigaldada. Siiski tasuks testida erinevaid lahendusi, et vältida veebilehel erinevate funktsioonide konflikte. Katsetamist ei tasu siinkohal karta, sest sellise rakenduse väljalülitamine kõrvaldab tavaliselt ka rikked, kuid igaks juhuks tasub siiski enne alustamist teha veebilehe varukoopia. Kui veebileht on katki, siis ei päästa ka optimeerimine midagi.

Sobiva lahenduse leidmiseks laialt levinud veebiplatvormide puhul (WordPress, Joomla, Magento jt), piisab, kui sisestada valmismoodulite (plugin) otsingus päring „lazyload“ .

Pildid pole ainsad, mis laadimiskiirust mõjutavad

Veebilehe hea laadimiskiirus on väga oluline positiivse kasutajakogemuse saamiseks ning mõjutab otseselt veebi kui müügikanali tõhusust. Seega on veebilehe optimeerimine väga tähtis! Iga sekund väärib võitlust!

Piltide vale kasutamine on põhiliseks laadimiskiirust mõjutavaks teguriks, kuid tegeleda tuleks ka teiste mõjutajatega:

– Serveri seadistus

– Vead HTML-koodis

– CSS ja JavaScript failide optimeerimine

Selleks vajad kindlasti professionaalset abi, sest tegu on keeruliste toimingutega (eriti kui eesmärgiks on optimeerimine), milles tehtud vead mõjutavad kogu veebilehe toimimist ning mille parandamine võib osutada kulukaks.

Kui tunned, et veebilehe optimeerimine on valdkond, kus vajad abi, siis võta meiega ühendust!

JAGA POSTITUST:

veel samal teemal

Cambridge,,Ma,,Usa,-,Jun,28,,2022:,Google,Logo,Is
Google’i tähtaeg turundajatele: veebilehed peavad olema märtsiks GDPR-ile vastavad
26Apr2023_141823_IMG_0640_photoSilverGutmann
Kuidas kasvada Nobelis SEO tippspetsialistiks: praktilised sammud ja inspireeriv keskkond
Terms,And,Conditions,For,Employers
Kuidas meeldida GDPR-ile ja teha kodulehe privaatsuspoliitika seadusele vastavaks?
Ostersund,,Sweden,-,June,10,,2016,Closeup,Of,Wordpress,Website
Kodulehe hooldus ja uuendamine - miks need on hädavajalikud
untitled-design-1
Kujunda oma ettevõtte diginägu ise, muidu teevad seda teised
Business,Team,Brainstorming,Data,Target,Financial,Concept
Digiturundus kui investeering – kuidas investeeringud tasuma saada?
shutterstock_1988493140
10 lihtsa sammuga eduka LinkedIn ettevõtte profiilini
shutterstock_675817645
Kas sina juba kasutad uut Google Analytics 4? Oleks aeg.
digital-partnerid
Kliendid vajavad silma paistmiseks aina erilisemaid oskusi
Survey,Form,Concept
Uuri, kas ilusad pildid peletavad Sinu kodulehelt kliendid minema