Huvitav on aga see, et viimasel ajal kannustavad enesearengut just klientide päringutest kooruvad küsimused. Olgu need konkreetsete probleemide lahendused või teatud teemadel koolitamine. Valdkonnad, milles küsimusi esitatakse, muutuvad aja jooksul spetsiifilisemaks ning see omakorda peegeldab klientide teadmiste ja oskuste kasvu. Selles artiklis teen põgusa sissevaate nendesse teemadesse, mida tuli uurida kliendipäringutest lähtuvalt.
Alternatiiv GA4 platvormile
Viimatistest väljakutsetest kirjutades ei ole võimalik mööda vaadata ühest olulisest muudatusest – UA loojang ning GA4 tõus. Siinjuures kasutan võimalust tuletada meelde, et alates 2024. aasta 1. juulist ei ole ligipääs enam võimalik vanadele UA andmetele. Need kustutakse ning säilitamiseks on tarvis otsida alternatiive.
GA4 ei ole aga ainus kodulehtede analüütikaks mõeldud tööriist, kuigi ta on suurima turuosaga. On ka üks vähem populaarne platvorm, mis võimaldab GA4-st paremat vastavust GDPR-iga (General Data Protection Regulation). See on Matomo Analytics (MA), mille kasuks on juba mõned meie klientidest otsustanud. MA võimaldab andmete kogumist first-party küpsistega kliendi serverisse või lisatasu eest kliendile välja renditud serveris valitud riigis (ehk neid ei edastata kolmandatele osapooltele ega kasutata muudel eesmärkidel). See lahendab ka küpsiste kasutamisel kliendilt nõusoleku saamise probleemi.
Kuna varasem kokkupuude MA-ga oli vähene, siis tuli omanda oskused, mis võimaldaksid teha platvormil põhilisi paigaldusi ning seadistusi. Lisaks tuli õppida MA-sse sisseehitatud Tag Manageriga keerukate lahenduste tegemist ning Meta Pixeli integreerimist custom event-idega. Eelnevalt mainisime, et MA puhul ei ole vaja eraldi nõusolekut küsida, kuna see ei edasta andmeid kolmandatele osapooltele. Kui aga kasutada MA platvormil kolmanda osapoole tag’e, nagu Meta Pixel või Google Ads Remarketing Tag, siis tuleb nõusolekut siiski küsida. Kuid ka sellele leiab sobiva lahenduse, mis on meie järgmiseks teemaks.
Nõusolekute haldamine
Palju tööd on viimasel ajal olnud ka andmekaitset puudutavatel teemadel. Sinna juurde veel küpsiste nõusolekut puudutavate lahenduste tehniline pool – nimelt seadistuste tegemine, mis määravad, millisel hetkel käivitame ühe või teise mõõdiku ning millised andmeid kogume. Üldistavalt võib öelda, et see trend, kui Eesti ettevõtted panustavad oma kodulehtede nõuetelevastavusse, saadab väga positiivse signaali.
Erinevate lahenduste küllus oli üllatav, kuid kahjuks ei töötanud iga platvorm vastavalt ootustele. On olnud mitmeid kokkupuuteid selliste „küpsiste nõusoleku“ hüpikakendega, mis ei jäta tegelikkuses veebilehe taustal ehk data layer’is ega küpsistes ühtegi märget. Võib öelda, et need aknad eksisteerivad vaid ilu pärast ning reaalsuses ei oma nendes tehtud valik mingitki tähendust. Tehniliselt peaks see „nõus“ või „ei ole nõus“ valik tagastama kindla väärtuse, mida näiteks Google Tag Manager kasutab tingimusena, kas lubada või keelata tag’ide käivitamine.
Usun, et mitte ainult meile, vaid ka kodulehe omanikule võib see lahenduste valik, mida internetiotsinguid teemadel „GDPR Plugin“ või „Consent plugin“ tehes leidub, tunduda ülevoolavalt kirju. Tihtipeale oli tarvis kliendile soovitada, et nad vahetaksid olemasoleva lahenduse parema vastu. Meie üldiseks ettepanekuks valiku tegemisel on üks punkt: Eesti turule suunatud kodulehe puhul võib kõiki tööriistu, mis ei ole mõeldud Euroopa Liidu turule, ignoreerida. Seetõttu, et paljud nii-öelda kolmandad riigid reguleerivad nõusolekut erinevalt.
Lahenduste virrvarrist valisime välja platvormi, mille nimi on UserCentrics. Tegemist on tasulise tootega, mis pakub väga paindlikku ning toimivat lahendust. Sealjuures on see ka lihtsasti ja kiiresti ehk odavalt integreeritav Google Tag Manageriga.
Tootevood ja kataloogid e-kaubanduses
Kolmas huvitav oskus, mis viimati uusi teadmisi nõudis, oli andmevoogude kasutamine digireklaamis. Eriti uus teema see minu jaoks siiski ei ole – tootevooge dünaamilistele reklaamidele olen kasutanud juba aastaid, aga viimati hakkas see teema klientide päringutes ennast rohkem ilmutama.
Kaasaegne klient ei ole pelgalt teadlik, et e-poe tootekataloog võimaldab näiteks Meta karuselli reklaamides kaupa näidata kodulehel oleva hinna ning kirjeldusega, vaid soovib ka kindlate perioodide järel selle voo uuendust (näiteks peale e-poe sortimendi täiendamist) või kataloogis erinevate tootekategooriate struktuuri loomist. Näiteks samast kaupade kategooriast e-poes koostatakse eraldi toodete alamkategooriad vastavalt kliendi demograafiale (sugu, vanus) või asukohale. See tagab, et suuremast tootekategooriast, kus tooteid on väga palju, ei jõuaks kliendini suvalise toote reklaam, vaid just sellele segmendile loodud piiratud tootevalik. Miks see tähtis on? Et kaupleja ei kulutaks näiteks naiste toodete promomisele mõeldud eelarvet reklaami näitamiseks meestele ja vice versa. Lisaks ei oleks alati mõistlik ka turundada tasuta kohaletoomist toodete puhul, mis vajavad eritingimusi transportimisel.
Räägime muidugi ka klassikaks kujunenud dünaamilisest taasturundamisest ehk reklaamis pakutakse kliendile sama toodet, mida ta viimati vaatas või ostukorvi lisas, kuid ostuni ei jõudnud. Ka selles perspektiivis tekivad klientidel päris andekad struktuurid ja ideed, mida on vaja ellu viia. Näitame ka ostjale, kes on tehingu sooritanud, seotud toodete reklaami või teeme meeldetuletuseks reklaami mingi kindla perioodi järel. Võib tõdeda, et kliendid lasevad loovusel kõrgelt lennata ning tihtipeale on piiriks vaid tehnilised võimalused.
Tänapäeval omab agentuuri klient digiturunduses vähemalt baasteadmisi ning tema ootused on kõrged. Meie teeme igapäevaselt omalt poolt kõike, et püsida sammu võrra ees ning isegi, kui puutume kokku uudse teemaga, siis oleme valmis õppima, mõistma ning rakendama.
Kas ka Sul on digiturundust puudutav mure, mis vajaks kogenud spetsialisti kaasarääkimist? Või oled hoopiski ise digiturunduse spetsialist ja soovid, et ka Sinu lauale jõuaksid huvitavad ülesanded?
Jäta meile oma kontaktid allolevasse vormi ning vabade positsioonide avanemisel võtame sinuga esimesena ühendust!
Autor: Aleksandr Zhigalov, digiturunduse spetsialist