ET

Digiturundus pole homme see, mis ta oli eile. Aitame sinul leida digimaailma kiiresti muutuvas keskkonnas soovitud tulemusteni viiva tee.

UX/UI audit on kodulehtede ja e-poe optimeerimine selleks, et kliendil oleks seal võimalikult hea viibida.

Muudame SEO abil sinu veebilehe Google’i jaoks meeldivamaks, et see tõuseks otsingumootoris kõrgemale kohale, tõmbaks rohkem tähelepanu ning sinu äri saaks rohkem kliente.

Valmistame sulle tänapäevase veebilehe või e-poe – kiire ning kasutaja- ja mobiilisõbraliku. Vajadusel kirjutame tekstid ning pildistame sisumaterjali.

TULImusta konkursi III koht RIA teavitus­kampaaniaga “Kontrolli üle!”

Neljapäeval selgusid teist korda toimunud TULImusta tulemuskonkursi võidutööd. Erinevate Tubade Klubis jagati kokku välja 13 auhinda ja Nobel Digitali loodud Riigi Infosüsteemi Ameti teavituskampaania "Kontrolli üle!" sai positiivse muutuse kategoorias tubli III koha.
Nobel_RIA_digireklaam

Tänavu toimus teist korda konkurss TULImust, mis hindab tööde tulemusi, efektiivsust ja andmete kasutamist.

TULImusta konkursil saavad osaleda nii ühekordsed projektid, mahukad turunduskampaaniad kui ka pikaajalised programmid, mis sobivad ühte neljast kategooriast – brändikontakt, andmekasutus, tulemusturundus ja positiivne muutus.

Parimate autasustamine toimus 9. novembril Making Sense konverentsil ja Nobel Digitali loodud Riigi Infosüsteemi Ameti teavituskampaania “Kontrolli üle!” sai positiivse muutuse kategoorias tubli III koha.

Töö lühikokkuvõte

Aitasime Riigi Infosüsteemi Ametil välja töötada ja ellu viia Eesti elanikele suunatud küberturvalise käitumise teavituskampaaniat. „Ole IT-vaatlik!“ kampaania jätkukampaania – „Kontrolli üle!“. Erinevates meediumites näitlikustasime ohtlikke olukordi ning illustreerisime, kuidas küberkurjategijad töötavad. Selle eesmärk oli tõsta teadlikkust küberhügieenist.

Töö eesmärk

Töö eesmärgiks oli 45+ vanuste sihtrühmas võimalikult suure katvuse saavutamine Eestis. Teiseks toetavaks eesmärgiks oli vanuserühmas 18-44 võimalikult suure katvuse saavutamine. Noorem sihtrühm oli oluline, kuna nemad toetavad vanemaid ja informeerivad neid; need, kes ise pole piisavalt teadlikud, said vajalikke teadmisi sellest, kuidas olla IT-vaatlik. Kampaaniad olid suunatud nii eesti- kui ka venekeelse elanikkonna suunas.

Eelarvet ja auditooriumi mahtu silmas pidades seadsime eesmärgiks 15,4 miljonit näitamist kanalites Meta, YouTube, GDN ja Google otsing kokku sagedusega 7-15 korda, millest omakorda jõuaksid reklaamiga interaktsioonini 60 500 korda. Millest sellised eesmärgid? Teadlikkuse tõstmise puhul pidime lähtuma võimalikult suurest katvusest sihtrühmas ning ka sagedusest, et sõnum oleks kasutajatele korduvalt esitatud ning jääks seeläbi paremini meelde.

Töö teostamise etapid

Kuidas digiruumis sihtrühmadeni jõuda? Kampaania perioodil sihime digikanalites inimesi lähtuvalt sihtrühma vanuselisest jaotusest kahes erinvas rühmas – 45+, EE ja RU keelt kõnelevad kasutajad. Toetava sidusrühmani jõudmiseks sihime kasutajaid vanusevahemikus 18-44. Kasutajateni, kes veel digitaalseid vahendeid ja keskkondi ei kasuta, jõuame läbi traditsioonilise meedia.

Kampaania ülesehitus:

  1. Sotsiaalmeediakanalitesse videosisu lisamine reklaamidena reach ja traffic faasidena, kus esmalt on eesmärgiks katvus ning seejärel kasutajate veebilehele toomine.
  2. Google displeivõrgustiku kampaania, mis on paigutatud peamiselt suuremate Eesti meediaväljaannete veebilehtedele (staatilised visuaalid) ning erinevad paigutused EE ja RU saitidel.
  3. Välimeediapinnad ja raadioreklaam, mis toetavad teadlikkuse tõstmist.
  4. Taasturundus sotsiaalmeediakanalites ning displeivõrgustikus juba videosisu või veebilehega kokku puutunud kasutajatele.
  5. Otsingureklaam – tüüpotsingutest lähtuvalt (internetipank; SEB; Swedbank, LHV; Coop; Luminor; Facebook; Delfi, Postimees, uudised, Õhtuleht; Vkontakte, YouTube; hot.ee, gmail, tutvumisportaal, elektri börsihind; pensionikeskus).

Töö tulemused

Seatud eesmärgid said ületatud tänu kõrgemale klikitavuse määrale, mis kokku andsid tulemuse:

  • 67% prognoositust rohkem näitamisi Meta, YouTube, GDN ja Google otsingus (prognoositud 15,4 miljonit vs. tegelik 25,8 miljonit)
  • 3x rohkem interaktisoone kui prognoositud (prognoositud klikkide arv 60 500 vs. tegelik 181 250)

Sotsiaalkampaania „Ole IT-vaatlik“ järeluuringu andmetel pani kampaania mõtlema iga teise eestimaalase ning 13% uuris väidetavalt kampaania ajel täiendavalt ja 8% astus vähemalt ühe sammu, et enda või oma lähedaste turvalisust või privaatsust internetis suurendada.

Viimase 1-2 kuu jooksul nähtuna meenusid „IT-Vaatlik“ reklaamid puhtalt tunnuslause põhjal 45%-le vastanuist. See on väga hea tulemus, mille on taganud brändina kinnistunud tunnuslause kasutamise teadlik järjepidevus.

Eesti Keele Instituut kuulutas välja 2022. aasta “Selge Sõnumi” võitjad. Kategoorias “Tarbetekst koos tarbepildiga” märgiti ära meie, Riigi Infosüsteemi Ameti, Arena Media ja Agenda PRi ühistööna sündinud küberturvalisuse kampaania “Ole IT-vaatlik!”.

Tänu ettevõtete ja turundusagentuuride tublile koostööle ja targale tegutsemisele muutub meie inforuum järjest paremaks ning sõnumid selgemaks. Nagu peab küberruumis end hoidma, peab ka selget ja ilusat eesti keelt säilitama.

Loe ka teisi TULImusta võitjate töid siit.

JAGA POSTITUST:

vaata veel

Cover
Olevalmis.ee – eeltöö tähtsusest ja kasutajamugavuse uuringust
Cover
CHK veebileht
download
Sportland – aitasime võitjad Soome turule
Cover-v2
Moneyzen veebileht
nordichypo_thumbnail_1080x1080-1
Pangad on kivist. Nordic Hypo mitte.
Cover
Salonshop e-pood
393718267_18284328670150566_288572705074475543_n
Aitasime Nordbaby Baltimaade digiturule
parituule_thumbnail_1080x1080
Pärituule Residentsid​ koduleht
kood_thumbnail_1080x1080
Kood Jõhvi koduleht
Cover
Rich Hair Care e-pood