Kui suurel brändil on plaan vallutada uus turg, võib tunduda loomulik alustada tugevate reklaamikampaaniatega. Mida me ka tegime (loe siit). Kuid mis juhtub siis, kui tasulised kanalid – nagu PPC-reklaamid taanduvad ja tulemused sõltuvad orgaanilisest nähtavusest? Kuna Sportlandi SEO tegevused algasid sisuliselt nullist, oli baastase madal, mistõttu ka esimesed tulemused näitasid suurt protsentuaalset kasvu: orgaaniline liiklus +20,7% ja müügitulu +79% võrreldes aastataguse perioodiga.
Kuidas jõuda inimesteni, kes ei otsi poodi, vaid toodet?
Sportlandil oli Soomes selge eesmärk: kasvatada e-poe orgaanilist liiklust ja sellest tulenevat müüki. Brändi vähese tuntuse tõttu sealsel turul ei kasutanud kliendid Soomes otsingusõna „Sportland“, vaid otsisid tooteid, näiteks „adidas Samba jalanõud“. See esitas meile selge väljakutse: kuidas tagada, et just Sportland ilmuks esile nende väga spetsiifiliste ja kõrge konkurentsiga otsingute tulemustesse?
Tulemuslik SEO vastab kliendi otsingutele
Nobeli SEO tiim asus tööle selge sihiga – kasvatada Sportlandi nähtavust kaubamärkide ja tootekategooriate lõikes, mida inimesed aktiivselt otsivad.
Peamised tegevused jagunesid kolmeks:
- Brändimaandumislehtede uuendamine – lehed, mis on optimeeritud kasutajate küsimustele, sisaldavad asjakohast infot ja on mugavalt navigeeritavad.
- Tootekategooriate optimeerimine – unikaalsed sisutekstid, täpsed pealkirjad ja metaandmed, mis aitavad otsingust otse e-poe kategoorialehele jõuda.
- Tehniline SEO ja autoriteet – sisemine linkimine ja tagasilinkide (backlink) auditid, mille toel parandada domeeni autoriteeti (olulisust ja usaldusväärsust otsingumootorite silmis) ja tõsta sisu nähtavust uuel turul.
Nähtavus kasvatas orgaanilist müüki
Sportland jõudis 12 kuuga enamike oluliste märksõnadega Google’i TOP 5 hulka ning paljude kõige olulisemate märksõnade puhul ka TOP 3 hulka. Kuna varasem positsioon puudus või oli madal, toimus nähtavuse hüpe kiiresti. See tõstis omakorda ka pikkade märksõnade nähtavust ja kasvatas oluliselt seotud toodete müüki.
Mõju numbrites:
- +16% kasv orgaanilises liikluses aastaga (2024 vs. 2023)
- +79% kasv orgaanilises müügis Soomes (2024 vs. 2023)
- Spetsiifilistes kategooriates nagu jooksujalatsid, vabaajariided ja trennivarustus kasvas müügitulu lausa kuni 368%.
Müügikasvu vedas orgaaniline liiklus, mis tugines peamiselt otsingutele, mis ei sisaldanud Sportlandi brändi. Eriti tugevalt kasvasid näitajad jooksujalatsite kategoorias:
- toodete vaatamised +273%
- ostetud toodete arv +148%
- kategooria müügitulu +368%
SEO nõuab kohaliku turuga arvestamist
SEO ei ole ainult “märksõnade optimeerimine”. See on arusaam kohalikust turust, järjepidev töö veebilehe ja selle sisuga ning nutikas kasutajakogemuse juhtimine – ja see kõik on teostatav ka Eestist, üle Baltikumi ja Soomegi.
Kui soovid samuti otsingutulemustes tõusta, tutvu Nobeli SEO-teenustega ja võta meiega ühendust!