Sportlandi filosoofia „Be1st“ tähendab pidevat püüdlemist turuliidri positsiooni poole. Sportlandi eesmärk oli säilitada ja tugevdada turuliidri positsiooni, kasvatades müüki ning parandades tasuvust läbi täpsema segmenteerimise ja AI‑põhise auditooriumite loomise. Tehes seda kõike vähenenud meediaeelarvetega.
Meie eesmärk on leida lahendusi, mis aitavad parandada äritulemusi kõigil turgudel, kus tegutseme. 2025. aasta kevadel seisime silmitsi väljakutsega: kuidas suurendada tasulise meedia efektiivsust olukorras, kus platvormide kogutavad andmed olid muutunud ebatäpsemaks ja piiratumaks seoses küpsiste ja kasutajanõusolekute piirangutega.
Ettevõtte eesmärk oli leida lahendus, mis võimaldaks kasutada oma kliendiandmeid senisest targemalt ja täpsemalt sihtida tasulist meediat, kasvatades samal ajal konversioonimäära ning parandades üldist digiturunduse tasuvust.
Peamised eesmärgid:
- GMV kasv: +10%
- Konversioonimäära tõstmine: +0,2 protsendipunkti
- Parandada tasulise meedia tasuvust: madalam CPA, kõrgem ROAS/MER
Lahendus
Võtsime koos Sportlandi ja nende veebiarenduspartneri Scandiwebiga kasutusele Bloomreach Engagementi CDP, mis on e-poe ja turunduse tööriist, mis ühendab kokku kliendiandmed ja teeb neist arukad sihtrühmad.
Seda selleks, et koondada kokku e-poe sündmustel põhinevad kliendisegmendid ja aktiveerida need Google Adsis ja Meta Adsis. Fookus oli tasulise meedia sihtimise täpsustamisel ja efektiivsuse suurendamisel.
- Integreeritud kanalid: Google Ads, Meta Ads
- Andmevoog: e-poe sündmused, login’i ja eposti andmed, küpsised ning kasutajanõusolekud
- Segmendi aktiveerimine: Bloomreachi segmendid → Google & Meta sihtgrupid → lookalike’auditooriumid
- Predictive audience (Bloomreachi AI‑põhised sihtrühmad): lansseeritud esmalt Eestis, hiljem laiendatud Lätti ja Leetu
Kuidas tegime
1. Strateegia: määratlesime, millised segmendid võtta kasutusele ja millises järjekorras, et saavutada kiire mõju võimalikult väikese lisakuluga. Näited kasutatud segmentidest:
- 60–90 päeva ostuta kliendid;
- ostukorvi katkestajad;
- kõrge AOV/LTV ostjad;
- kõrge kaasatusega mitte-ostjad;
- kategooriapõhised spordihuvilised;
- hinnatundlikud/sooduspakkumistele reageerijad jne.
2. Segmentide loomine ja haldus: Bloomreachi segmentide tehniline seadistamine ja epoe andmete sidumine.
3. Aktiveerimine: segmentide kasutamine Google Ads ja Meta Ads kampaaniates ning lookalike’auditooriumide loomine.
Kõik peamised ärimõõdikud liikusid soovitud suunas: brutomüük ja konversioonimäär paranesid koos tasulise meedia efektiivsusega. Bloomreachi segmendid ja nendelt treenitud lookalike‑sihtrühmad võimaldasid sihtida suurema ostutõenäosusega kasutajaid ning suunata meediainvesteeringud sektori keskmisest efektiivsemalt.
Oluline kontekst: tulemused saavutati väiksema meediaeelarvega, mis kinnitab, et kasvu tõi täpsem segmendistrateegia ja sihitud AI-auditooriumite aktiveerimine Google Adsis ja Meta Adsis.
Peamised tulemused (märts–juuli 2025 vs märts–juuli 2024):
Projekti tuum oli andmepõhine segmenteerimine ja AI‑auditooriumite aktiveerimine; loovlahendused olid standardiseeritud ja kohandatud vastavalt segmendiloogikatele.