Mina olen EBSi kolmanda aasta tudeng ja õpin ettevõtlust ja ärijuhtimist. Nobelis oli mul võimalus olla digiturunduse praktikant.
Olin juba mõnda aega digiturundusest huvitatud olnud, seega praktika tundus ainuõige valik. Olen super õnnelik, et mul oli võimalus osa olla Nobel Digitali tiimist, sest kõik, mida ootasin sellest kogemusest, oli siin olemas ja rohkemgi veel – toredad inimesed, põnevad ülesanded ja esmakordne kogemus käia üheksast viieni tööl :))
Kuigi ma olin varem Google’i ja Meta platvormidel surfanud ja proovinud ennast ise õpetada, sain praktika käigus aru, kui vähe ma tegelikult teadsin. Ning selles oli selles palju enamat: numbrite analüüsimine, märksõnad, reklaami sihtimine, Exceli tabelid, reklaamide planeerimine ja “hmm, miks see nii ei tööta” hetki.
Kas see oli tehtav? Jah. Kas kerge? Mmm… Aga ma sain hakkama ja ma olen enda üle väga uhke!
Praktikaprogrammi alguses lootsin, et saan päriselt käed külge panna. Ja saingi – nii Facebooki Ads Manageri, Google Adsi kui ka klientide kampaaniatele, millel oli päris eelarve. Tead küll, nagu päris raha.
Ja tuleb tunnistada, et kõige rohkem saingi õppida läbi praktika :). Ja ma mõtlen, et läbi päriselt tegemise ja errorite. Ise platvorme uudistades tekkis rohkem küsimusi kui arusaamisi, aga tundsin füüsiliselt, kuidas tarkus pähe ronis. Kõige uhkem hetk oli ilmselt see, kui minu seadistatud kampaania live läks. Sain seda praktika jooksul jälgida, muuta ja sellega mängida – kogemust kui palju.
Kõige raskemaks osutus ilmselt reklaami sihtimine, sest no reklaam võib ju ilus olla, aga kui pole sihitud õigetele inimestele, siis ega sellega suurt midagi ei saavuta. Ja tihtipeale võib digiturundus tunduda nagu “ma teen ainult ühe väikse muudatuse”, aga enne kui arugi saad, on möödas kaks tundi ja sa oled vahepeal kolme Exceli faili muutnud ja viimasele nimeks andnud “kokkuvõte_lõplik_parim_viimane”.
Kui ma peaksin seda uuesti tegema, siis ilmselt annaksin endale soovituse seda veel rohkem nautida ning veel rohkem küsida ja uurida. Kuigi tunnen, et ka praegu võtsin kõik, mis võtta sai. Praktika eesmärk ei ole näidata, kui palju sa juba oskad, vaid õppida juurde. Ja ausõna – keegi ei oota, et sa kohe kõike teaksid.
Ja tegelikult, see oli midagi palju enamat kui lihtsalt väike-tore-kiire praktika. Ma sain väärt kogemuse, mis andis mulle teadmisi, enesekindlust (vähemalt natukenegi :)) ja kinnituse, et see valdkond on midagi, millega tahan edaspidi tegeleda (ehk olengi lihtsalt mini marketer in the making).