SOL tegutseb aktiivselt Eestis, Lätis ja Leedus, tagades kõrge kvaliteedi ja klientide rahulolu. Nende teenused hõlmavad tehnosüsteemide hooldust, sisepuhastust ja välikoristust. SOLi tuntakse kui usaldusväärset partnerit, kes seab alati esikohale kliendi vajadused, aidates säilitada kinnisvara väärtust ning pakkudes innovatiivseid lahendusi.
Oleme uhked, et SOL on olnud meie pikaajaline klient ja strateegiline koostööpartner. Jagame samu väärtusi – jätkusuutlikkus ning soov luua positiivset mõju tulevastele põlvedele. Just sellepärast soovisimegi sukelduda sügavamale nende kestlikkuse teekonda ja uurida, kuidas nad seda oma igapäevatöös rakendavad. Viisime läbi intervjuu Evely Gorobinskiga, kes on SOL Baltikumi kestlikkuse ja äriarendusjuht.
SOLi koduleht rõhutab tugevalt inimeste ja keskkonna austamist. Kuidas defineerib SOL vastutustundlikku ettevõtlust oma igapäevases tegevuses?
SOLi jaoks tähendab vastutustundlik ettevõtlus hoolimist oma inimestest, klientidest, keskkonnast ja ühiskonnast. See väljendub nii ohutuses kui ka kestlike valikute tegemises igapäevases töös, olgu selleks ergonoomilised ja energiasäästlikud töövahendid, vähem puhastusaineid või teadlik töötajate koolitamine.
Lisaks sellele väärtustab SOL ausat ja avatud suhtlust, eetilist äritegevust ning pikaajalisi partnerlussuhteid. Ettevõtte eesmärk ei ole mitte ainult kvaliteetne teenus, vaid ka positiivne mõju ühiskonnale, olgu selleks sotsiaalne kaasatus, võrdsete võimaluste pakkumine või panustamine kogukonda.
SOL usub, et vastutustundlikkus ei ole eraldi tegevus, vaid loomulik osa igast otsusest ja sammust.
SOLi kestlikust äritegevusest saab lähemalt lugeda SOLi kodulehel SIIN. SOLi koduleht rõhutab tugevalt inimeste ja keskkonna austamist.
Kuidas on strateegiline koostöö meiega aidanud teil oma jätkusuutlikkuse põhimõtteid kommunikeerida?
Koostöö Nobeliga on olnud SOLi jaoks oluline samm oma kestlikkuse põhimõtete tõhusamaks nähtavaks tegemiseks.
Digitaalne kohalolek on tänapäeval sama tähtis kui igapäevane tööobjektil tehtav töö ning just selles aitab Nobel meid sihipäraselt ja süsteemselt. Koos oleme optimeerinud meie kodulehte, et see oleks lihtsasti leitav ja annaks külastajatele selge, usaldusväärse ja kaasaegse ülevaate SOLi tegevustest ning kestlikest lahendustest.
Google’i digikampaaniate kaudu jõuame õigete sihtrühmadeni – nii potentsiaalsete klientide kui ka tulevaste töötajateni – pakkudes neile sisu ja visuaale, mis rõhutavad meie rolli Baltikumi suurima kinnisvarahooldusettevõttena, kuid samal ajal ka vastutustundliku ja hooliva tööandjana.
Nobeli panus sõnumite ja visuaalide loomisel on aidanud esile tõsta meie kestliku koristusteenuse kontseptsiooni, töötajate lugusid ja ühiskondlikku mõju viisil, mis kõnetab ja jätab meelde.
Hindame kõrgelt, et Nobel tunneb meid läbi ja lõhki. Meie kontaktisik Gerli on suurepärane partner – ta mõtleb alati kaasa, pakub omalt poolt uuenduslikke lahendusi, hoiab kätt pulsil ning käib ajaga kaasas. See professionaalne ja siiras lähenemine toetab meie eesmärki olla nähtav ja usaldusväärne nii klientide kui ka tööandjana.
Lisaks väärtustame väga, et Nobel on partnerina meiega kooskõlas kestlikkuse põhimõttega, mille kohaselt valime koostööpartnereid, kes jagavad meie väärtusi. Meid ühendab lugupidamine inimeste ja keskkonna vastu, hea koostöö, ausus ja läbipaistvus. Ootame oma partneritelt sama suhtumist pika äriperspektiivi ja oma inimeste hoidmise osas – need on põhimõtted, millele on rajatud ka meie koostöö Nobeliga.
Koostöö annab meile võimaluse mõõta ja analüüsida oma digitegevuste tulemuslikkust, hinnata, millised kampaaniad ja sõnumid töötavad kõige paremini ning suunata ressursid sinna, kus need annavad suurimat mõju – sealhulgas meie kestlikkuse ja tööandja kuvandi kasvatamisse.
Miks on kestlikkus SOLi jaoks oluline ning kuidas see on mõjutanud teie pikaajalisi ärivalikuid ja partnerlusi?
Kestlikkus on SOLi jaoks keskne väärtus, sest tahame, et meie tööl oleks positiivne mõju mitte ainult täna, vaid ka tulevikus. Oleme teadlikult kujundanud oma ärivalikuid ja partnerlusi selliselt, et need toetaksid meie kestlikke eesmärke. Valime koostööpartnereid ja tarnijaid, kes jagavad meie väärtuseid, näiteks eelistame neid, kes pakuvad keskkonnasõbralikke tooteid ja lahendusi. Samuti oleme arendanud oma teenuseid nii, et need oleksid võimalikult kestlikud. Need valikud ei tähenda pelgalt väiksemat jalajälge, vaid aitavad luua ka usaldusväärsemaid ja pikaajalisemaid koostöösuhteid, kus kõik osapooled liiguvad sama vastutustundliku eesmärgi suunas.
Millised on mõned konkreetsed tegevused või uuendused, mida olete oma teenustes või tööprotsessides rakendanud, et toetada kestlikkust ja vähendada keskkonnamõju?
Viimase kolme aasta jooksul on SOL Baltics teinud mitmeid märkimisväärseid samme, et viia oma teenused vastavusse kestliku arengu ja ringmajanduse põhimõtetega.
Ettevõte on juurutanud uuenduslikku kestliku koristusteenuse kontseptsiooni. See põhineb kaheksal kestlikkuse põhimõttel:
- teadlik partnerite valik,
- vähem vee- ja kemikaalikasutust,
- väiksem energiatarve,
- jäätmete vähendamine,
- töötajate tervise hoidmine nutikate lahenduste abil,
- päevane koristus ning kestlikkuse arvestamine SOLi enda tegevustes.
Kontseptsioon on saanud positiivset tagasisidet nii klientidelt kui ka töötajatelt tänu oma tõhususele, inimkesksele ning keskkonnasäästlikule lähenemisele.
Kui aasta aega valmistati ette uue kestlikkuse põhimõtetele rajanevat teenusekontseptsiooni, tehes põhjalikke valikuid nii partnerite kui töövahendite, puhastusainete ning masinatega, siis viimane aasta on läinud uue teenuse kontseptsiooni rakendamisele kolmes Balti riigis pea 700-l kliendiobjektil. See protsess on hõlmanud endas kõigi töövahendite kooskõlla viimist uue kontseptsiooniga, koolitades töötajaid ning tutvustades uudset lähenemist oma klientidele. See teekond on olnud täis pingutust ning silmitsi seismist vastupanuga, mis tõi kaasa veelgi suurema vajaduse töötajate teadlikkuse tõstmiseks kestlikkusest ning uue kontseptsiooni olemusest.
Pikemalt uuest koristusteenuse kontseptsioonist saab lugeda SIIN.
SOL uue teenusekontseptsiooni lühivideos on välja toodud selle rakendamisega kaasnev reaalne positiivne mõju keskkonnale, töötajatele, klientidele ning ühiskonnale. Vaata kindlasti videost, kuidas sinagi saad oma ettevõttes kestlikkust edendada!
Kuidas kaasate oma töötajaid kestlikkuse eesmärkide saavutamisse?
Töötajate teadlikkuse kasvatamiseks kestlikkusest töötati välja SOL Kestlike lugude kaardid. Kaardipakis olevale 65-le kaardile olid kokku kogutud SOLi igapäevatöös kasutatavad praktikad, mis väljendavad keskkonnaalaseid, sotsiaalseid ja SOLile omaseid juhtimisalaseid aspekte. Kaardid on valmistatud kuues keeles (eesti, läti, leedu, inglise, vene ja soome keeles). Kaarte kasutatakse tiimide koosolekutel, seminaridel, ettevõtte konverentsidel, pannes inimesed jagama oma isiklikke lugusid. Lugude jutustamine aitab luua seoseid meie igapäeva tegevuste ja kestlikkusega, avades seeläbi arusaama igaühe panusest ettevõtte kestlikkuse teekonnal.
Arusaam, et kestlikkus on iga töötaja ja iga üksuse asi, on andnud võimaluse inimeste kaasamiseks igal tasandil läbi nende igapäevaste tegevuste.
Millist tulevikku näete kinnisvarahoolduse ja teenindussektori jaoks – kas ja kuidas peaks see keskkonnaga rohkem arvestama?
Kinnisvarahooldus ja teenindussektor liigub üha selgemalt keskkonnasäästlikkuse ja nutikate lahenduste suunas ja see on hädavajalik arengusuund. Tulevikus peavad teenused olema targemad, ressursisäästlikumad ja inimese- ning keskkonnakesksemad. Oluline on kasutada vähem vett ja keemiat, vähendada energiatarvet ning toetada töötajate heaolu. Samuti suureneb digilahenduste roll, mis aitavad tööd paremini planeerida ja mõju mõõta.
Tulevikus ei ole keskkonnaga arvestamine enam lisandväärtus vaid uus normaalsus. Kliendid ja töötajad ootavad, et ettevõtted tegutseksid vastutustundlikult ja läbimõeldult. Sektoril on suur potentsiaal olla mitte ainult passiivne järgija, vaid eeskuju ja innovaator, kes näitab, kuidas on võimalik pakkuda kvaliteetset teenust, hoides samal ajal silmas keskkonna, inimese ja ühiskonna tasakaalu.
Kuidas mõõdate oma tegevuse keskkonnamõju? Kas kasutate mingit konkreetset süsteemi või standardit, mille järgi oma tulemusi jälgite?
SOL Baltics juhindub oma tegevuses rahvusvahelistest juhtimissüsteemidest – ISO 9001 (kvaliteedijuhtimine), ISO 14001 (keskkonnajuhtimine) ja ISO 45001 (töötervishoid ja -ohutus). Need standardid aitavad meil süsteemselt jälgida ja juhtida oma mõju nii keskkonnale, töötajatele, partneritele kui ka klientidele.
Alates 2025. aastast koostame oma kestlikkuse aruannet vastavalt Euroopa Liidu CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) nõuetele. See raamistik võimaldab meil süsteemselt hinnata ja kajastada oma mõju keskkonnale, ühiskonnale ja ettevõtte juhtimisele ning jagada neid andmeid läbipaistvalt kõigi huvipooltega.
2024 kestlikkuse raportiga on võimalik tutvuda SIIN.
Lisaks enda keskkonnajalajälje vähendamisele teeme aktiivselt koostööd klientidega, et toetada nende kestlikkuse eesmärke. Kasutame kvaliteetseid, energiasäästlikke seadmeid ja ressursitõhusaid töövõtteid. Tänu sellele saame ühiselt vähendada energiatarvet, veekulu kui ka heitkoguseid ja nii liigume kõik koos kestlikuma tuleviku suunas.
Evely Gorobinski, SOL Baltikumi kestlikkuse ja äriarendusjuht