Mina olen Anneli ja siin on minu lugu sellest, kuidas sain liituda kaheks kuuks Nobel Digitali SEO tiimiga. Kuid alguses jagan oma tausta. Erialalt õpin majandusarvestust, mis hõlmab endas suurema osa finants- ja majandusmaailmast. Ühe aasta veetsin aga Norras, avastades rahvusvahelist ärindust Ålesundi fjordilinnas, kus sain esimesed kogemused Google Analyticsi, veebilehepõhise analüüsi ja brändingu osas. Läbisin ka kohapeal kaks praktikat, mis avasid minu jaoks uue ja põneva suuna, milles oli nii analüüsi, strateegiat kui ka sihtrühmapõhist ettevõtte arendamist. Kohe, kui sain praktikavõimalusest teada, tundsin kutset ja peale vestlust mentori Alexanderiga, lasin uuel tuulel end kanda.
SEO tiimis on kaks spetsialisti – Alexander ja Simone. Simone on ääretult põnev jutukaaslane, suure elukogemuste pagasiga seiklushing, kes tunneb oma ala. Alexander on 10-aastase staažiga spetsialist – ta on aus, hea huumorisoonega ja avatud suhtleja. Tööpäevad möödusid kerguses ja igati hea toega. Kindlasti üks asi, mida temalt õppida sai peale SEO, oli ka esitlusoskus – kuidas esitada keerulist teemat nii, et see resoneeruks. Sain järk-järgult ülesandeid, kus iga uus tugines eelnevale ja aitas järjest paremini mõista tervikprotsessi. Iga samm hakkas omavahel loogiliselt haakuma ja looma ühte tervikpilti. Päevapealt langesid kõik osad oma kohale paika ja tekkis SEO tööde protsessi loogiline ahel.
Koostöö Alexanderiga algas sellest, et SEO-d on keeruline seletada ja vahel ka mõista. Kahe kuu jooksul sain teha ääretult palju erinevaid töid ning kui valdkond tundub kitsas, siis tegelikult on selle taga terve süsteem, mis puudutab kõiki teisi suundi. Kahe kuuga olen koostanud märksõna- ja konkurentsianalüüse, analüüsinud tehnilisi auditeid, kirjutanud Metaandmeid ja alt-texte, mis sain veebilehtedele üles panna, koostanud sisuplaane ja kirjutanud optimeeritud sisutekste, koostanud esitlusi ja tööde kokkuvõtteid, osalenud kliendikohtumistel, brainstorming’ul, koosolekutel ja panustanud ühisprojektidesse. Mis kõige tähtsam, oskan rääkida sellest, miks on SEO oluline osa ettevõtlusest.
Lõpuks see, mis tundus kui “nice to have”, muutus hoopis “necessity’ks” igale ettevõttele, kelle jaoks on oluline olla digitaalselt nähtav ja konkurentsivõimeline. Just seetõttu ei tohiks SEO-d käsitleda kui midagi, mida tehakse vaid siis, kui aega üle jääb – see on digiturunduse vundament, millele toetub kogu veebipõhine äritegevus. Tarbijad usaldavad enamasti neid ettevõtteid, mis ilmuvad esimestena otsingutulemustes relevantsete märksõnadega. Kui ettevõte seal ei figureeri, annab see teed konkurentidele. SEO keskmes on orgaanilisus – loomulik nähtavus ja väärtuspõhine lähenemine, mis kõnetab inimesi sisuliselt. Selle mõte on jõuda klientideni loomulikus rütmis, pakkudes just seda, mida nad tegelikult otsivad ehk järjepidev ja läbimõeldud strateegia, mis kasvatab usaldust sammhaaval. Mida rohkem süvenesin SEO loogikasse, seda enam hakkas mul tekkima mõte, et selline lähenemine resoneerub ka eluliselt – avatus, oma rütmis liikumine ja usaldus, et õiged asjad leiavad tee õigel ajal.
Praktikal veetsin suure osa oma ajast viie kaaspraktikandiga, kellest igaüks oli asendamatuks osaks meie tiimist. Saime palju luua, muljetada ning läbida selle aja koos ja ühtselt, mis kindlasti ei jää ka viimaseks koosolemiseks! Nobeli tiim üldiselt tekitab sooja ühtekuuluvustunnet ja koondab enda alla meeletult ägedaid, tegusaid ja mitmekülgseid inimesi, kellel igaühel on oma põnev lugu. Mõni on reisinud üle 120 riigi, mõni leidnud just Nobelis oma suuna liikuda tagasi unistuste juurde. Igaühel on oma tempo, oma rütm, kuid neid kõiki ühendab elurohkus – segu mitmekesisusest ja avatusest. Igaühel oma eriline hobi, huvi, lood, naljasoon ja pere ning tundub, et jutt ei lõpe kunagi. Kuukoosolekutel, kus Nobeli kogu tiim erinevatest Eesti paikadest kokku tuleb, on eriti tunda, kui lai ja mitmekülgne on tugevuste spekter, mis ühiselt kokku saab ja see mitmekesisus tundubki kui suurim tugevus. Nobeli väärtus on inimestes. Siin liigutakse edasi alati vaadates sammu võrra ette, mõeldes perspektiividele ja eesmärgiga lahendada tulevikumuresid.
Kokkuvõtvalt sain Nobelist mõttelendu, tehnilisi oskusi, sõpru ja kogemust. Praktika alguses saime mitmeid tutvustusi ja töötubasid, millest üheks oli eneseanalüüsi töötuba. Pidime vastama erinevatele küsimustele, mida ausalt endalt küsida. Seal oli lehti nii unistustest, väärtustest, prioriteetidest kui ka oma missioonist, mida loomulikult on raske täita, sest mõte muutub pidevalt. Vaatamata sellele, et andsin endale veel aega ja avastamisrõõmu peamiste küsimuste tühjaks jätmiseks, tunnen, et olen sammu võrra lähemal selle, millega end soovin ümbritseda – ja see on see, mida mina Nobelist endaga kaasa võtan.