Tudengid ja juhtiv digimeediaagentuur lõid uue turundusveebi kohalikele väikeettevõtjatele

Aasta algul tegi Nobel Digital projektipõhist koostööd Tallinna Ülikooliga, et koguda ideid uue mikro- ja väikeettevõtjaid ühendava veebikeskkonna arendamiseks.

ELU ehk erialasid lõimiv uuendus on projekt- ja probleemõppel põhinev ning erialasid siduv õppeaine, mille raames üliõpilased koos õppejõudude ja ülikooliväliste partneritega keskenduvad erinevates projektides esile kerkivate probleemide seljatamisele.

Ning ka kasutajasõbralike lahenduste leidmisele, sõltumata sellest, kas probleemid kuuluvad ainult nende erialavaldkonda või mitte.

Tegu on päris olukordadega päriselust, probleemidega, mida lahendatakse igapäevaselt ettevõtetes. See on suurepärane võimalus teoreetikutele, hoomamaks, kuidas töö päriselt käib ja praktikutele, saamaks suurepäraseid ideid, millele reaalses elus toimiv vorm anda. Koostööprojekti nimeks on Ettevõtete Eelistatud Elupaik.

Võimalus väikeettevõtjatele

Väiksemad ettevõtted ei oma turul suurtega võrdset rahalist jõudu või oskusteavet enda turundamiseks. Kui üldiselt on ikka mingisugune väljund ka neile leidunud, siis viimaste aastate veebiturunduse arengud tekitasid olukorra, kus kohaliku suunitlusega ettevõtted pidid turundusele kulutama ebproportsionaalselt palju raha või aega. Tekkis nõiaring, kus ka senised veebivälised väljundid enam ei toiminud, aga uute kasutamiseks polnud võimekust. Projekti eesmärgiks oligi tekitada veebikeskkond, mis annaks kontrollitud infot tarbijale ning aitaks kohalikel mikro- ja väikeettevõtetel enda teenuseid või tooteid rohkem turundada, samuti veebis silma paista

Ühiskondlikul tasandil aitab see projekt luua tugevamaid sidemeid väikeettevõtluse ja kohalike kogukondade vahel. Kohalikud ettevõtted saavad olla paremas kontaktis tarbijaga, veebikeskkonna külastajad saavad väärtuslikku infot Eesti eri paigus tegutsevate kohalike ettevõtete kohta. Projekt on eriline, sest esialgne beetaversioon veebikeskkonnast oli juba varem olemas.

Nii sai veebikeskkonna ideed üliõpilastele paremini tutvustada ja kiiremini ELU projektiga edasi liikuda. Projektis osales kokku 19 üliõpilast, kes jagati 3 gruppi. Keskenduti arvustuste- ja hinnangusüsteemi väljatöötamisele, uuriti ettevõtete tegelikke vajadusi ja tehti kasutajateste.

Vaatamata koroonaviirusest tingitud eriolukorrale kogunes osapooltelt palju infot tarbijate ootusest loodavale veebikeskkonnale.

Kaardistati klienditeekondi, anti ideid parema arvustuste- ja hinnangusüsteemi loomiseks, koguti tagasisidet ettevõtjatelt ning aidati paremaks muuta veebikeskkonna kasutajamugavust.

Veebilehte külastab praegu keskmiselt 12 000 inimest kuus ning sügiseks on plaanis välja tulla juba päris toimiva lõppversiooniga, mida arendatakse tulevikus vastavalt kasutajate tagasisidele. Hetkel käigus olevat beetaversiooni saab külastada aadressil ee.ee

Viimased postitused

Kliendid vajavad silma paistmiseks aina erilisemaid oskusi

„Niisama ilusat reklaami pole mõtet teha, toimib läbimõeldud turundus, mille aluseks on põhjalik analüüs ja pidev töötamine andmetega,“ ütleb Nobel Digitali partner Anni Kitsing.

SEO ise – miks on esmamulje tähtis ja kuidas saad seda ise mõjutada?

Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.

Kas sina juba kasutad uut Google Analytics 4?

Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.