Google otsingumootori algoritmi uuendused aastal 2020 ja 2021 ning mida pidada silmas edasises SEO strateegias.
Aastal 2020 toimusid meie kõikide elus suured muudatused.
Selle valguses ei jäänud need tulemata ka SEO maastikul, sest inimesed olid sunnitud tarbima kodust lahkumata. Nüüd ei pea enam veebileht olema aastaid vana selleks, et nähtav olla, sest kvaliteet on tähtsam, eks ole? Mida selleks vaja? Loe lähemalt sellest artiklist.
Tegemist oli algoritmi muudatusega, mis avaldas väga suurt mõju paljudele veebilehtedele (Google teade). Selle muudatuse põhimõte seisneb selles, et kui internetis avaldatakse uut kvaliteetset sisu, siis sellel on nüüd rohkem võimalusi saada paremaid positsioone otsingumootori tulemustes, kui varasemalt avaldatud autoriteetse veebilehe sisu, millele on muuseas ennist internetis palju viidatud. See on järjekordne Google samm selle suunas, et otsingumootoris esile tõsta kasutaja vajadusele vastavat kõige paremat sisu, mitte sellist sisu, millele on palju teistelt veebilehtedelt viidatud. Varasemalt oli väga oluliseks paremusjärjestuse määrajaks just see, kui palju on veebilehe sisule viidatud. See tekitas situatsiooni, kus oli võimalik otsingumootori paremusjärjestust kunstlikult manipuleerida.
Põhisõnum on, et tegele kvaliteetse sisu loomisega. Sisu loomisel on vaja lähtuda veebilehe külastaja seisukohast: milline on tema vajadus, kavatsus ja ootus.
See oluline algoritmi muudatus (teade) võtab arvesse avaldatud sisu toimetuslikku poolt ja usaldatavust. Toimetuslikult poolelt hinnatakse selliseid asju nagu grammatika ja stiil, teksti ülesehitus, loetavus, faktid, unikaalsus, visuaalne pool, loetavus mobiilides jmt. Teisisõnu puudutab see muudatus rohkem artikli formaadis sisu nagu blogipostitused, vastused küsimustele, artiklid, õpetused, uudised jne.
Artikli tüüpi sisu avaldamine veebisaitidel on üks paremaid viise kasvatada saidi väärtust ajas ja üks olulisem SEO kasvu strateegia, mis võimaldab kasvatada usaldust, nähtavust ja veebisaidi külastatavust ning seeläbi täita ettevõtte ärilisi eesmärke. Möödunud aasta muutis ettevõtlust niivõrd kardinaalselt, et selle ellujäämise ja kasvamise aluseks on informatsioon, mida on võimalik leida otsingumootorites. Seepärast on oluline, et veebisaitidel avaldataks uudiseid ja kasulikke blogiartikleid. Loe lisa artiklist: 5 SEO strateegiat aastaks 2020
Kui SEO seltskonnas räägiti mais toimunud algoritmi muutusest kui millestki suurest, siis detsembris toimunud muudatus tekitas veelgi rohkem ärevust, sest veebilehtede positsioonid muutusid veelgi enam. Kõige rohkem kõigutas see veebilehti, kus on avaldatud sisu usaldatavus ja autoriteet eriti tähtsad. Põhilised mõjutatud valdkonnad olid tervis, jaekaubandus, finants ja kinnisvara (vt diagrammi). Need on valdkonnad, mis on kõige rohkem mõjutatud või kus asjatundlikkus ja autoriteet on oluliseks kvaliteedi kriteeriumiks arvestades maailma hetkeolukorda.
Ettevõtte või organisatsiooni autoriteet mängib olulist rolli veebisaidi Google otsingu paremusjärjestuses. Seepärast on oluline hallata kogu internetis olevat informatsiooni ettevõtte kohta (alustades baasinfoga, lõpetades sotsiaalmeedia ja Google arvustustega). Seda on võimalik teha Google MyBusinessis ja ka teistes lokaalse otsingu keskkondades.
Igal aastal teeb Google vähemalt 3-4 olulist täiendust oma paremusjärjestuse algoritmi. Esimest suuremat on oodata juba mais ja see puudutab kasutajakogemust tehnilisest vaatenurgast ehk hinnatakse rohkem veebilehe laadimiskiirust, kasutajamugavust, funktsionaalsust. Uudsena on oodata ka veebilehe visuaalset indikaatorit ehk hakatakse hindama veebilehe visuaali mobiilides. Põhiline soovitus: võimalikult vähem vidinaid, mida lihtsam ja funktsionaalsem lahendus, seda parem.
Kindlasti tehakse endiselt täiendusi sisu kvaliteedi ja autoriteetsuse hindamisel nagu ka 2020. aastal, sest Google soovib pakkuda otsingumootori kasutajatele parimat tulemust.
Seotud artiklid:
14 SEO fakti, mis mõjutavad Sinu äri efektiivsust ja kasvu internetis aastal 2021
5 SEO strateegiat aastaks 2020
Oluline SEO muutus: veebilehe laadimiskiirus hakkab mõjutama Google otsingutulemusi mobiilis
„Niisama ilusat reklaami pole mõtet teha, toimib läbimõeldud turundus, mille aluseks on põhjalik analüüs ja pidev töötamine andmetega,“ ütleb Nobel Digitali partner Anni Kitsing.
Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.
Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.
„Niisama ilusat reklaami pole mõtet teha, toimib läbimõeldud turundus, mille aluseks on põhjalik analüüs ja pidev töötamine andmetega,“ ütleb Nobel Digitali partner Anni Kitsing.
Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.
Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.