Sinu SEO strateegia aastaks 2021 – kvaliteet on tähtsam kui kvantiteet

Google otsingumootori algoritmi uuendused aastal 2020 ja 2021 ning mida pidada silmas edasises SEO strateegias. 

Aastal 2020 toimusid meie kõikide elus suured muudatused.

Selle valguses ei jäänud need tulemata ka SEO maastikul, sest inimesed olid sunnitud tarbima kodust lahkumata. Nüüd ei pea enam veebileht olema aastaid vana selleks, et nähtav olla, sest kvaliteet on tähtsam, eks ole? Mida selleks vaja? Loe lähemalt sellest artiklist.

Jaanuar 2020 – uus võib olla parem kui vana

Tegemist oli algoritmi muudatusega, mis avaldas väga suurt mõju paljudele veebilehtedele (Google teade). Selle muudatuse põhimõte seisneb selles, et kui internetis avaldatakse uut kvaliteetset sisu, siis sellel on nüüd rohkem võimalusi saada paremaid positsioone otsingumootori tulemustes, kui varasemalt avaldatud autoriteetse veebilehe sisu, millele on muuseas ennist internetis palju viidatud. See on järjekordne Google samm selle suunas, et otsingumootoris esile tõsta kasutaja vajadusele vastavat kõige paremat sisu, mitte sellist sisu, millele on palju teistelt veebilehtedelt viidatud. Varasemalt oli väga oluliseks paremusjärjestuse määrajaks just see, kui palju on veebilehe sisule viidatud. See tekitas situatsiooni, kus oli võimalik otsingumootori paremusjärjestust kunstlikult manipuleerida.

Mida sellest SEO strateegiasse kaasata?

Põhisõnum on, et tegele kvaliteetse sisu loomisega. Sisu loomisel on vaja lähtuda veebilehe külastaja seisukohast: milline on tema vajadus, kavatsus ja ootus.

Mai 2020 – kvaliteet

See oluline algoritmi muudatus (teade) võtab arvesse avaldatud sisu toimetuslikku poolt ja usaldatavust. Toimetuslikult poolelt hinnatakse selliseid asju nagu grammatika ja stiil, teksti ülesehitus, loetavus, faktid, unikaalsus, visuaalne pool, loetavus mobiilides jmt. Teisisõnu puudutab see muudatus rohkem artikli formaadis sisu nagu blogipostitused, vastused küsimustele, artiklid, õpetused, uudised jne.

Mida sellest SEO strateegiasse kaasata?

Artikli tüüpi sisu avaldamine veebisaitidel on üks paremaid viise kasvatada saidi väärtust ajas ja üks olulisem SEO kasvu strateegia, mis võimaldab kasvatada usaldust, nähtavust ja veebisaidi külastatavust ning seeläbi täita ettevõtte ärilisi eesmärke. Möödunud aasta muutis ettevõtlust niivõrd kardinaalselt, et selle ellujäämise ja kasvamise aluseks on informatsioon, mida on võimalik leida otsingumootorites. Seepärast on oluline, et veebisaitidel avaldataks uudiseid ja kasulikke blogiartikleid. Loe lisa artiklist: 5 SEO strateegiat aastaks 2020

Detsember 2020 – Ettevõtte ja organisatsiooni autoriteetsus

Kui SEO seltskonnas räägiti mais toimunud algoritmi muutusest kui millestki suurest, siis detsembris toimunud muudatus tekitas veelgi rohkem ärevust, sest veebilehtede positsioonid muutusid veelgi enam. Kõige rohkem kõigutas see veebilehti, kus on avaldatud sisu usaldatavus ja autoriteet eriti tähtsad. Põhilised mõjutatud valdkonnad olid tervis, jaekaubandus, finants ja kinnisvara (vt diagrammi). Need on valdkonnad, mis on kõige rohkem mõjutatud või kus asjatundlikkus ja autoriteet on oluliseks kvaliteedi kriteeriumiks arvestades maailma hetkeolukorda.

Mida sellest SEO strateegiasse kaasata?

Ettevõtte või organisatsiooni autoriteet mängib olulist rolli veebisaidi Google otsingu paremusjärjestuses. Seepärast on oluline hallata kogu internetis olevat informatsiooni ettevõtte kohta (alustades baasinfoga, lõpetades sotsiaalmeedia ja Google arvustustega). Seda on võimalik teha Google MyBusinessis ja ka teistes lokaalse otsingu keskkondades.

Mida toob aasta 2021

Igal aastal teeb Google vähemalt 3-4 olulist täiendust oma paremusjärjestuse algoritmi. Esimest suuremat on oodata juba mais ja see puudutab kasutajakogemust tehnilisest vaatenurgast ehk hinnatakse rohkem veebilehe laadimiskiirust, kasutajamugavust, funktsionaalsust. Uudsena on oodata ka veebilehe visuaalset indikaatorit ehk hakatakse hindama veebilehe visuaali mobiilides. Põhiline soovitus: võimalikult vähem vidinaid, mida lihtsam ja funktsionaalsem lahendus, seda parem.

Kindlasti tehakse endiselt täiendusi sisu kvaliteedi ja autoriteetsuse hindamisel nagu ka 2020. aastal, sest Google soovib pakkuda otsingumootori kasutajatele parimat tulemust.

 

Seotud artiklid:

14 SEO fakti, mis mõjutavad Sinu äri efektiivsust ja kasvu internetis aastal 2021

5 SEO strateegiat aastaks 2020

Oluline SEO muutus: veebilehe laadimiskiirus hakkab mõjutama Google otsingutulemusi mobiilis

Viimased postitused

Kuidas digistrateeg akent peseb?

Martin Paršin on Nobel Digitali digistrateeg ja partner, kes on viimased neli aastat suunanud ettevõtte käekäiku ja võlunud kliente mitte ainult oma pikkade juustega. Temaga rääkis juttu kontori-pinginaaber Jass Seljamaa.

 

14 SEO fakti, mis mõjutavad sinu äri efektiivsust ja kasvu internetis aastal 2021

Tänaseks on Google otsingumootor saanud tarbijate ostuteekonnas vaieldamatult üheks tähtsamaks peatuskohaks enne lõplikku otsust. Seepärast peaks iga ettevõtte strateegiliseks eesmärgiks olema ettevõtte kodulehe optimeerimine selliselt, et see oleks Google otsingumootoris leitav õigel ajal ja õiges kohas. Meie SEO spetsialisti Jüri Hass koostatud artiklist leiad 14 olulist SEO fakti, mis aitavad sinu ettevõttel jõuda aastal 2021 püstitatud eesmärkideni.

Google head ja halvad reklaamid

Google otsingureklaam on üks tõhusaim viis digimaastikul nähtavuse parandamiseks, võimaldades ettevõttel kõige magusamal hetkel reklaamiga nähtav olla – kui inimene otsib toodete või teenuste kohta informatsiooni. Vastavalt Hootsuite ning We Are Social 2020. aasta algul välja tulnud digitaalsele raportile on kõige külastatum veebileht Eestis jätkuvalt maailma kõige populaarsem otsingumootor Google. Meie Google poolt sertifitseeritud kontohaldur Kenneth Koch on kokku pannud soovitused, milline peaks olema üks hea Google otsingureklaam. Loe lähemalt!