SEO ise – miks on esmamulje tähtis ja kuidas saad seda ise mõjutada?

Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad. Arvestades seda, et u 93% online kogemustest algab otsingumootoritest (allikas: Forbes), on väga oluline, milline esmamulje ettevõttest tekib.

Veebilehe meta-elementidest sõltub, kui paljud otsingumootori kasutajad sinu veebilehte külastavad

Kust kohast võetakse see info, mida Google sulle otsingutulemustes näitab?

Otsingumootorid nopivad selle info veebilehe koodis olevatest meta-elementidest: pealkirjast ja kirjeldusest. Neid infovälju veebilehel endal näha pole.

Sellised infoväljad on spetsiaalselt loodud otsingumootoritele selleks, et oleks võimalik näidata veebilehe sisu kohta võimalikult asjakohast lühiinformatsiooni: lehe pealkirja (title) ja lühikirjeldust (description) konkreetse lehe sisust.

Suurele osale inimestest on nende elementide üles leidmine üsna lootusetu ettevõtmine, sest selleks peab tundma programmeerimiskeelt HTML. Seetõttu soovitame kasutada tasuta abivahendit, mille abil saad kontrollida, millist informatsiooni veebileht otsingumootoritele ja nende kasutajatele jagab: https://www.rankranger.com/seo-tags-preview-tool

Tööriista kasutamine on lihtne. Sisesta välja „URL“ veebilehe aadress ja kliki „Fetch“.

See tööriist toob välja, milline on konkreetse lehe pealkiri (title) ja milline on kirjeldus (description).

Kuidas optimeerida meta-elemente?

Meil on sulle mõned soovitused meta-elementide optimeerimiseks:

  1. Kasuta olulisi märksõnu nii pealkirjas kui ka kirjelduses. Olulised märksõnad on need, mida inimesed kasutavad selleks, et leida otsingumootorist toodet või teenust, mida pakud oma veebilehel. Praeguse näite puhul on selleks oluliseks märksõnaks „kolimisteenus“.

Kui jääd oluliste märksõnade otsimisega hätta, soovitame pöörduda SEO spetsialisti poole, sest tihti on keeruline ilma professionaalsete tööriistadeta üles leida märksõnu, mida inimesed otsimisel kasutavad. Kui soovid ise proovida, on sulle oluliste märksõnade leidmisel abiks Ahrefs märksõnatööriist: https://ahrefs.com/keyword-generator.

2. Kasuta meta-elemente selleks, et tuua välja konkurentsieelis (väärtuspakkumine). Selles artiklis mainitud näites on pealkirjas toodud välja väga mõjuv väärtuspakkumine „No Stress“. Kolimisteenuse puhul on see tugev argument, eks ole.

3. Pea meeles, et optimaalne pealkirja pikkus on kuni 60 tähemärki (tühikud ja kirjavahemärgid kaasa arvatud) ja kirjelduse puhul kuni 160 tähemärki.

Millist mõju võib meta-elementide optimeerimine avaldada?

Asi on lihtne – kui sinu veebilehe meta-elemendid on hästi optimeeritud, jõutakse sinu veebilehele rohkem. Õige sõnastuse valimisel võib veebilehe külastatavus lausa mitmekordistuda.

Lisaks sellele näitab statistika, et hästi valitud meta-elementidega paraneb ka veebilehe positsioon otsingutulemuste lehel.

Näiteks Adduco.ee puhul saime sellise tulemuse nagu parempoolsel pildil.

Lehe meta-elemente optimeerisime 2021. aasta novembri lõpus. Võttis natuke rohkem kui kuu, kuni Google märkas, et meta-elemente on muudetud ning jaanuaris 2022 nägime olulist klikitavuse kasvu (CTR%) 5,8% (november) pealt 9,8%-ni (jaanuar). Peale selle paranes ka päringuga „kolimisteenused“ keskmine positsioon Google otsingutulemuste lehel. See tõi kokku üle 140% sihitud veebilehe kasvu.

Viimased postitused

Kas sina juba kasutad uut Google Analytics 4?

Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.

Eestlased arendavad väikeettevõtete jaoks ülemaailmset turundusplatvormi

Tallinna ettevõte Nobel Tech OÜ investeeris Saksamaa kiirelt arenevasse iduettevõttesse Excelsea, et koostöös luua ülemaailmne turundusplatvorm, mille eesmärk on väikestele ja keskmistele ettevõtetele pakkuda kvaliteetset digiturundusteenust ning muuta turundusspetsialistide ja -juhtide töö seeläbi senisest lihtsamaks.

Juuni keskel läheb käiku uus Google algoritmide uuendus. Kas sinu ettevõte on selleks valmis?

Google algoritmide muudatuste uudised on alati olnud olulised signaalid selle kohta, et on vaja järjekordselt kodulehe SEO’ga tegeleda, sest muudatused on alati olnud sellised, mis on oluliselt kõigutanud veebilehtede konkurentsivõimet Google otsingumootori otsingutulemuste järjestuses. Ka seekord on oodata nõuete täiendusi, mis lööb „malelaua“ sassi.