SEO ise: 5 sammu Google otsingumootoris kodulehe nähtavuse parandamiseks

Pole kahtlustki, et üheks olulisemaks kanaliks uute klientide leidmisel ja müügi kasvatamisel on Google otsingumootor, sest enamus tänapäeva tarbijaid alustavad või lõpetavad ostuteekonda just sealt. Google Consumer Barometer andmetel kasutab 84 % internetikasutajatest lokaalse info leidmiseks otsingumootoreid (Google Consumer Barometer, 2019).

Eestis kasutab internetti 82% elanikkonnast (Google Consumer Barometer, 2019) ja vastavalt Statcounter statistikale on Google turuosa otsingumootorite seas Eestis 96% (Statcounter, 2019). Kuigi antud statistika kõlab hästi, siis mida teha, kui Sinu ettevõtte veebileht pole Google otsingumootoris leitav? Õnneks on sulle olemas abiliseks täiesti tasuta tööriist – Google Search Console.

Mis asi on Google Search Console?

Google Search Console (edaspidi GSC) on tööriist, mis on loodud selleks, et aidata veebilehtede leitavust parandada ning veebilehe „tervisega“ seotud olulise informatsiooni andmiseks nagu näiteks päringutega seotud informatsioon: märksõna, näitamiste arv, positsioonid otsingutulemustes; veebilehel tekkinud vead; indekseerimist takistavad asjaolud jpm. Tegemist on kodulehe optimeerimiseks hädavajaliku tööriistaga.

Millist kasu saab GSC-st?

  1. Google saab teada, et Sinu veebileht on olemas ja saab kiiremini selle koos alamlehtedega otsingutulemustesse võtta (indekseerida).
  2. Võimaldab kiiremini indekseerida uut sisu – uudised, artiklid, uued või muudetud teenuste või toodete lehed.
  3. Veebilehe nähtavus ja liiklus kasvab.
  4. Annab Sulle kodulehe optimeerimise jaoks olulist informatsiooni: päringud, teavitused probleemidest, optimeerimise soovitused.
  5. Aitab Sinul või Sinu SEO partneril teha paremaid kasvule suunatud otsuseid.

Sisuliselt on GSC tööriist selleks, et saaksid internetis oma äri alustada ja kasvatada ning seda ilma suurte investeeringuteta.

Kõigest 5 sammu, et parandada veebilehe nähtavust Google’i otsingumootoris:

  1. Tee ettevõttele Google konto või kui sul on see juba olemas, siis logi sisse.
  2. Mine Search Console lehele: https://search.google.com/search-console/welcome
  3. Seal näed kahte vormi. Soovitame kasutada teist, sest selle abil on võimalik lihtsamalt kinnitada, et oled veebilehe omanik
  4. Järgmisel lehel näed viite erinevat võimalust omandiõiguse kinnitamiseks.

a) HTML faili abil. See on mugav viis siis, kui tead, mis on FTP. See fail tuleb üles laadida serverisse veebilehe failide juurkataloogi. Kui see on tehtud, vajuta lihtsalt nupule „Verify“.
b) Järgmine võimalus nõuab tõenäoliselt veebiarendaja abi, sest siin tuleb lisada õigesse kohta HTML koodijupp. Avades selle valiku annab GSC sulle ühe HTML koodijupi, mis tuleb lisada veebilehe HTML koodi <head></head> teekide vahele. Enamlevinud platvormidel on seda võimalik lisada kas seadistustes või lisamoodulite abil.

c) Juhul, kui veebilehele on lisatud kas Google Analytics’i või Google Tag Manageri kood, siis järgmised kaks valideerimise viisi on kõige lihtsamad. Ainuke tähelepanek on see, et sellel kasutajakontol, millega registreerid veebilehte GSC-i, peab olema täisõigustega juurdepääs kas Google Analytics’ile või Tag Manager’ile. Kui see tingimus on täidetud, siis jääb üle avada vastav valik ning vajutada „Verify“ nuppu.
d) Viimane võimalus on kõige keerulisem, sest siin tuleb domeeninime seadistustesse lisada selle valiku alt leitav tekst. Siin saab Sind tõenäoliselt aidata veebimajutuse teenust pakkuva ettevõtte kasutajatugi.

Kui omandiõigus on valideeritud, siis vajuta „Done“ nupule. Pärast seda hakatakse Sinu veebilehe kohta informatsiooni koguma, analüüsima ja kui indekseerimiseks takistusi ei ole, siis tavaliselt 1-3 päeva jooksul on veebileht juba otsingutulemustes.

Teadmiseks: Google’i poolt andmete kogumine ja analüüs võtab aega, seetõttu näed järgnevate nädalate jooksul märksõnade positsioonide ja orgaanilise veebiliikluse kõikumisi. Selline hindamise periood kestab tavaliselt 1-3 kuud.

  • Veel üks soovitus: Kui sinu veebilehel on olemas ka sisukorra fail (saad kontrollida trükkides oma veebilehe aadressi ja lisaks „sitemap.xml“ ehk https://sinukoduleht.ee/sitemap.xml), siis on soovitav lisada see informatsioon GSC „Sitemaps“ lehele
  • Veel üks soovitus: Kui sinu veebilehel on olemas ka sisukorra fail (saad kontrollida trükkides oma veebilehe aadressi ja lisaks „sitemap.xml“ ehk https://sinukoduleht.ee/sitemap.xml), siis on soovitav lisada see informatsioon GSC „Sitemaps“ lehele

See aitab Google’i robotitel kiiremini veebilehe alamlehti leida, seda eriti, kui kõik alamlehed pole navigeerimismenüüs olemas.

Viimased postitused

Kliendid vajavad silma paistmiseks aina erilisemaid oskusi

„Niisama ilusat reklaami pole mõtet teha, toimib läbimõeldud turundus, mille aluseks on põhjalik analüüs ja pidev töötamine andmetega,“ ütleb Nobel Digitali partner Anni Kitsing.

SEO ise – miks on esmamulje tähtis ja kuidas saad seda ise mõjutada?

Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.

Kas sina juba kasutad uut Google Analytics 4?

Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.