Suurepärased tulemused minimaalse eelarvega – jah, see on võimalik!

Tihti arvatakse, et digiturundamine nõuab prisket rahakotti. Jah, sõltuvalt valdkonnast ja eesmärgist võibki see vajada suurt eelarvet, kuid oivalisi tulemusi saab teha ka minimaalsete vahenditega. Elavaks näiteks Rooniit OÜ.

 

Rooniit on 2006. aastal Hiiumaal sündinud pereettevõte, mis valmistab roo- ja kimmkatuseid üle terve Eesti. Talvel käib neil usin töö, et rookombainiga jää peal liuelda ning pilliroogu korjata. Suvel valmistavad ja paigaldavad nad sellest imeilusaid katuseid. Et oleks ikka rohkem katuseid meisterdada, tegime neile kevadel Google Display ja Google Search Adsi kampaania.

Lihtsalt öeldes on Google Display reklaam sõnumi ja visuaaliga bänner, mida kuvatakse Google Display võrgustikus. See koosneb maailmas paarist miljonist veebilehest (Eestis kasutatakse mõndakümmet tuhandet) ning reklaam jõuab sihtimise tulemusel just nendele veebilehtedele, kus potentsiaalsed kliendid liiguvad. Google Search Adse ehk otsingureklaame kuvatakse Google’i otsingumootoris tulemuste lehel.

 

 

Nobel Digitali projektijuhi Rando Reiningu sõnul oli kampaania nii edukas ja nähtav, et isegi konkurendid helistasid ja uurisid, kas Hiiumaale on rahalaev maabunud.

„Üks Saaremaal sarnase äriga tegelev helistas kliendile ja ütles, et ükskõik, kuhu ma internetis lähen, igal pool on Rooniidu asjad silme ees,“ muigab Reining. „Lisaks küsis ta kliendilt, et kas ta on miljoni saanud, et end niimoodi reklaamib.“

 

Miljoni euro eest Rooniit reklaami ei teinud, kui just mõnisada eurot uus miljon pole. Väikese ja eduka Google Search Adsi ja Google Display kampaania toel tõusis Rooniidu veebilehe üldliiklus võrreldes eelneva kolmekuulise perioodiga lausa 572%, orgaanilise liikluse tõus oli 5,6%, orgaanilise liikluse uute kasutajate arv kasvas 3,2%, sessioonide tõus oli 7,5%.

Reklaami näidati soovitud sihtgrupile üle poole miljoni korra, mille tulemusena on võrreldes aastataguse perioodiga sessioonide arv kõigi kanalite lõikes tõusnud uskumatud 841%. Ning seda uute kasutajate arvelt. Konkreetselt eelmise aastaga võrreldes on sessioonide arv tõusnud 1034%. Rabavad numbrid nõnda väikese eelarve kohta.

 

 

Kõige rohkem uusi huvilisi tõi just Google Display kampaania ning selle huvidepõhine sihtimine.

„Klient oli väga rahul, nad olid üllatunud, kui hästi pildiga reklaam töötab,“ tõdeb Reining. „Igatahes sai reklaam kõvasti tähelepanu ja nad tahavad seda kindlasti edasi teha.“