Kirg.ee: kuidas reklaamida, kui kõikjal vaatavad vastu piirangud?

Kui meie poole pöördus Kirg.ee sooviga reklaamida sekspoodi, olime väga positiivselt meelestatud ja põnevil. Klient juba teadis, et põnevust viib peagi alla arusaamine, et iga nurga taga ootavad meid ees piirangud.

Sekslelude ja seksuaalset naudingut suurendavate toodete reklaamimine on Facebookis ja Googles piiritletud. Kuidas siis luua sotsiaalmeedias sisu ja jõuda klientideni, kui reklaami ei saa teha?

Sotsiaalmeedia

Seksuaalse naudinguga seotud toodete puhul kehtib Facebookis (sh Instagramis) reegel, et reklaamrahaga võib toetada vaid sellist sisu, mis on seotud kondoomidega. Ning ka siis on lubatud seksuaaltervisele, mitte seksuaalnaudingule tähelepanu pöörav vaatenurk.

Selleks, et jõuda võimalikult paljude huvilisteni, pidime makstud leviku keelustamise tõttu tõstma postituste orgaanilist levikut. Erinevalt Facebookist, kus orgaaniliselt on sisu nähtavus 1-5%, on Instagramis võimalik jälgijate arvu kasvatamisega orgaanilist levikut tõsta üsna suurel määral. Jõudsime järelduseni, et meil on vaja nullist hakata Instagrami jälgijate arvu kasvatama.

Foto: Marimell

Jälgijaskonna kasvamiseks hakkasime kaasama suunamudijad – julgeid, silmapaistvaid ja avameelseid influencere‘id, kes olid valmis oma jälgijatele tutvustama Kirg.ee tooteid. Alustasime koostööd kahe väga suure jälgijaskonnaga naisega, kes aitasid meil Kirg.ee Instagrami kontole tuua esimese arvestatava hulga fänne.

Lisaväärtusena kajastas mõni influencer sekslelusid ka oma populaarses blogis, mis omakorda tõid põhjaliku tootetutvustuse ja sooduskoodi jagamisega palju e-poe külastusi. Pall läks veerema ning kaasasime teisigi – nii vanu tegijaid kui alustavaid suunamudijaid. Siinjuures täheldasime, et väiksem tuntus ei tähenda ilmtingimata väiksemat tulemuslikkust. Nii mõnigi tagasighoidlikum suunamudija üllatas meid sisu loomisel ning aktiivsete jälgijatega.

Tänaseks on Kirg.ee Instagrami jälgijaid üle paari tuhande ning number kasvab. Võrreldes aastaid Instagramis toimetanud konkurentide jälgijate arvuga, oleme saavutanud sarnase tulemuse 8 kuuga. Jõuame iga päevaga orgaaniliselt üha enamate inimeste uudisvoogu. Sisu loomisel on oma rolli mänginud ka vallatu huumor, kvaliteetne pildisisu, põnevad tooted ja jälgijaskonna aktiivsus. Viimane on olnud üllatavalt suur, arvestades, et tegemist on intiimse teemaga.

Google Ads

Enne sotsiaalmeedia kaasamist olime Kirg.ee otsingukampaaniatega toimetanud juba paar aastat. Kliendi ja valdkonna tundmaõppimine võttis omajagu aega, sest ka Google on seksuaalsele sisule omad piirangud seadnud. Märksõnareklaamid said palju tagasilükkamisi niiöelda varjatud seksuaalse sisu eest – sellisteks peeti märksõnu sekspood, sex shop, sekslelud jm. Ka dünaamilise otsingureklaami kampaaniate tekstreklaamid said tagasilükkamisi, sest nende pealkirjad loob Google Ads kasutades veebisaidi sisu. Samuti on Google Ads reeglite kohaselt keelatud igasugune taasturundamine täiskasvanutele mõeldud sisu valdkonnas.

Foto: Jaanika Meleon

Olenemata raskustest kampaania alguses olime nelja kuu pärast alates tegevuse alustamisest kasvatanud keskmise tehinguni jõudmise määra 95% võrra, mis oli lausa kaks korda parem varasemast. Aasta lõpuks olime kasvatanud tehinguni jõudmise määra 350% võrreldes aasta algusega (seda numbrid toetas ka hooajaline aktiivsus).

Meile meeldib mõelda, et ei ole olemas probleeme, vaid on väljakutsed ning väljakutsed pakuvad meile põnevust! Oma silm on kuningas – vaata üle Kirg.ee Instagrami konto, hakka jälgima (sest suur osa põnevat toimub just storydes) ning vaata üle ka e-poe valik.