Edukas lumesahakampaania tõestas taas, et huumor töötab.

Kuidas müüa internetis lumesahkasid ja liivapuistureid? Nobel Digital tegi rasketehnikat müüvale SAME ettevõttele lõbusa ja loova kampaania, mis jõudis edukalt sihtrühmani.

 

 

Humoorikas ja veidi absurdimaiguline kampaania oli täiesti teadlik valik. Raske tehnika, kerge reklaam! Lumesahareklaamis oli kõigepealt näha talvine metsatee, seejärel asfalttee keset rohelust. Sõnumiks „Täna nii, homme naa. Ilmaimed SAME lumesahaga.“ Sama loogikaga oli üles ehitatud ka liivapuisturi reklaam, seal ilutses teises kaadris noolsirge kõrbemaantee.

„See näitas taas, et sõbralik ja humoorikas lähenemine töötab, ei ole vaja ainult hinda ja toodet reklaamida,“ sõnas kampaania projektijuht Lauri Pärtel. „Kampaania tugevuseks oli ka õige aeg. Selliseid tooteid reklaamitakse tihti siis, kui neid juba tarvis läheb. Meie olime aga juba oktoobris pildis ning ennetasime suuri lumesadusid.“

 

Huvi suurenes

SAME müügijuht Erki Tallmeister sõnab, et varasemalt polnud nende ettevõte reklaami teinud.

„Pärast kampaaniaga alustamist on kõik läinud tasa ja targu paremaks,“ ütles ta. „Reklaam toob inimesed meieni ja nendega edasi tegeleda on juba tunduvalt mugavam ja lihtsam, kui neid kuskilt ise otsida. Kindlasti on digireklaam vajalik, tänapäeval on ka nö vana kooli mehed internetti kolinud. Kui reklaam on hästi üles ehitatud nii pildis kui ka videos ja helis, tekitab see inimestes huvi. Ja huvi meie vastu on pärast kampaania algust jõudsasti suurenenud.“

 

Tallinlasi ei püütud

Kampaania jõudis inimesteni peaaegu üle terve Eesti, vaid Harjumaa ning Tallinna inimesed olid alustuseks teadlikult välja jäetud. Miks? Seepärast, et reklaam kindlasti kõikjale mujale tee leiaks ning kõige aktiivsem piirkond eelarvest liiga suurt tükki ei haukaks. Kui numbrilised eesmärgid said saavutatud, püüdis reklaam ka Harjumaa elanikke.

 

Õigete inimesteni jõudmine võis esmapilgul tunduda raskemat sorti ülesanne, kuid hea ja loomingulise sihtimisega leiti huvilised üles. Kes on üldse sellise pigem spetsiifilise toote sihtgrupiks?

„Kindlasti suurettevõtted, kes kasutavad tehnikat, mida meie ettevõte toodab,“ räägib Tallmeister. „Teeme koostööd suurimate traktorimüüjatega Eestis ning läbi nende läheb väga palju meie tehnikat. Väga palju on ka eraisikuid või siis väikepõllumehi. Sihtgrupid on erinevad, aga olen isiklikult seda meelt, et kui suuname reklaamid rohkem suurettevõtetele, leiavad meid üles ka väiksemad ärid ja eraisikud.“

SAME on juba 1992. aastast tegutsev masinatööstusettevõte, kust leiab nii hooldusniidukeid, metsaveohaagiseid, mullaharimismasinaid, teehooldusmasinaid kui ka muud rasketehnikat.