Personalijuhtimine — kannapööre ja mu uus kutsumus!

“Vaata, kui huvitav kursus, võiksime osaleda!” kirjutas mulle sõbranna, kui saatis edasi kirja, kus reklaamiti kursust, mis õpetab kõike, alates tööle kandideerimisest kuni töötaja lahkumise korraldamiseni.

Koolitus pidi õpetama meetodeid, kuidas inimesi hinnata ja motiveerida ning andis teadmisi muuhulgas ka juriidika ja psühholoogia vallas. Tundus piisavalt põnev ja otsustasime osa võtta!

Eelkirjeldatud mõtted tekkisid meil siis, kui lugesime Eesti Personalijuhtimise Ühingu personalijuhtimise baasprogrammi aastal 2008. Sellest sai alguse kannapööre minu karjääris, mille üle olen siiani väga õnnelik.

Esimesel aastal nappis uues valdkonnas kogemusi ning rakendasin peamiselt intuitsiooni ja tervet mõistust. Lugesin raamatuid ja kirjutasin endale märkmeid: Kuidas inimesi motiveerida? Kuidas tulemusi mõõta? Milliseid koolitusi korraldada? jne

Suhteliselt kiirelt selgus ka, et konfliktid, solvumised ja arusaamatused kuuluvad samuti muidu päikselistesse päevadesse. Töösuhete lõpetamised tuli korraldada nii, et kõik osapooled suudaks ka vaimselt terveks jääda. Sassis suhted aga lahti harutada nii, et need ei hakkaks mõjutama kogu ettevõtte tulemusi. Minu õhinus asendus aegajalt kurbusega ja probleemid tööl pugesid hinge kauemaks kui tööaeg. Selline see algus uues ametis oli.

Eeldan ja eksin

Üllatus-üllatus, kogemus kogunes aastatega! Standardolukorrad tunnen kaugelt ära, kuid puusalt tulistamine on endiselt väga ohtlik. Olen seadnud endale reegli, et otsustan siis, kui olen ära kuulanud kõik osapooled. Mõned inimesed on tagasihoidlikud ja ei ava end kohe, teised on emotsionaalsemad ning reageerivad üle. Tõe väljaselgitamine vajab süvenemist ja kuulamist, kuid minagi olen inimene. Ikka kipun vahel eeldama ja pärast järeldama, et võisin eksida. Seda küll järjest vähem.

Olen töötanud otsemüügi- ja pangandusettevõtetes ning start-upideski. Inimesed on olnud huvitavad sõltumata ametikohast, inimesed ongi mind personalijuhina kõige rohkem arendanud. Teooria ja spetsialistide kogemused on mind palju edasi aidanud, kuid iga uus inimene õpetab midagi. Probleemid ja olukorrad võivad korduda, kuid inimeste tunded ja mõtted erinevad alati eelmistest kordadest.

Hommikul olen targem!

Mu töö pole lihtne ega üksluine. Iga päev toob midagi uut ja tihti joonistab õhtu ja hommiku vahel juhtunu uue päevakava. Kohanemisvõime, uudishimulikkus, kannatlikkus ja positiivsus on omadused, mis mind iga päev kõige rohkem aitavad.

Aastate eest tehtud valik on osutunud mu kutsumuseks. Tahan olla personalijuht, sest tunnen, et loon selles rollis kõige rohkem väärtust nii endale kui ettevõttele. Igapäevased väljakutsed hoiavad mind värskena ning teevad meele rõõmsaks.

Soovin kõigile personalivaldkonna inimestele jõudu ja rohkem päikselisi päevi!

Viimased postitused

Kliendid vajavad silma paistmiseks aina erilisemaid oskusi

„Niisama ilusat reklaami pole mõtet teha, toimib läbimõeldud turundus, mille aluseks on põhjalik analüüs ja pidev töötamine andmetega,“ ütleb Nobel Digitali partner Anni Kitsing.

SEO ise – miks on esmamulje tähtis ja kuidas saad seda ise mõjutada?

Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.

Kas sina juba kasutad uut Google Analytics 4?

Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.