SEO üheks lahutamatuks osaks on alati olnud viited teistelt veebilehtedelt optimeeritavale veebilehele. Google ja teised otsingumootorid kasutavad viiteid otsingumootorite algoritmides kui „hääli“, mis antakse viidatud veebilehele.
Lihtsustatult võib öelda, et mida rohkem viiteid veebilehele tuleb, seda paremaid positsioone veebileht saavutab orgaanilise (tasuta) otsingu tulemuste seas. Kas tekkis kiusatus seda teadmist ära kasutada? Ära kiirusta, sest asi pole nii lihtne!
Läbi aegade on veebilehe omanikud ja ebaprofessionaalsed SEO spetsialistid üritanud otsingumootoreid üle kavaldada kasvatades optimeeritavate veebilehtede viitepopulaarsust ebaloomulikul teel. Otsingumootorid on paralleelselt võidelnud taolise tegevuse vastu ja väga rängalt karistanud neid veebilehti, mille viitepopulaarsust on kasvatatud kunstlikult. Kui otsingumootorid oma algoritmide abil jõuavad järeldusele, et mingi veebilehe puhul on kasutatud ebaausaid võtteid, siis langetatakse veebilehe reitingut ning veebileht kaob otsingu indeksist kas täielikult või kuvatakse veebilehte otsingutulemustes kaugemal. Igal juhul mõjub see ärile negatiivselt.
Google ja teised otsingumootorid peavad loomulikuks neid viiteid, mis on teistele veebilehtedele lisatud nende veebilehtede omanike poolt seetõttu, et tahavad oma lugejatele soovitada konkreetset ettevõtet või toodet ehk ilma viidatava veebilehe omaniku mõjuta (raha, kokkulepped vmt.). Otsingumootorite poolt on täiesti aktsepteeritav lisada viiteid kõrge kvaliteediga online kataloogidesse nagu neti.ee, 1182.ee, ee.ee jt Yellow Pages tüüpi veebilehtedele ja sotsiaalmeedia saitides ettevõtte profiilidele.
Kui eelpool mainitud veebisaitidesse viide lisada, siis on alati mõistlik kulutada aega ka sellele, et sinna oleks lisatud ka ettevõtte teenuste ja tegevusvaldkondade kirjeldused, sest see tõstab viite relevantsust ja seeläbi selle „hääle“ tugevust.
Google peab ebaloomulikeks viideteks järgmisi lahendusi, mille tõttu võib veebileht karistada saada:
Oluline on meeles pidada, et need veebilehed, millel on sellised viited üleval võivad samuti kannatada selliste viidete avaldamisel enda veebilehel, seepärast on hea mõte ka enda ettevõtte veebileht üle vaadata, et ega Sul pole „dofollow“ viiteid partnerite lehel, portfolios või kuskil veel.
Parima ülevaate saamiseks Sinu veebilehele tulevatest viidetest soovitan luua veebilehele Google Search Console konto, kuhu hakkab kogunema informatsioon sinu veebilehe SEO tervise kohta ning lisaks ka informatsioon veebilehele viitavatest allikatest.
Seda infot peaks analüüsima vähemalt kord kvartalis, et tuvastada võimalikke kahjulikke viiteid, mis võivad tekkida isegi Sinu teadmata pahatahtlike konkurentide ja SEO teenust pakkuvate agentuuride või „spetsialistide“ tegevuse tagajärjel. Kui endal ei jätku aega ja arusaama, milline viide võiks olla kahjulik ja milline mitte, siis peaks kaaluma pöördumist professionaalse SEO auditi teenust pakkuva agentuuri poole, kes aitaks Sinul olukorda monitoorida.
Parim viis saada kvaliteetseid viiteid, mis aitavad parandada veebilehe reputatsiooni ja nähtavust on luua ja avaldada enda veebilehel unikaalset ja kvaliteetset sisu, mis võib loomulikul teel muutuda internetisisu loojate seas populaarseks selliselt, et nad tahavad sellest kirjutada ja sinna viidata. „Content is the King!“
Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.
Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.
Tallinna ettevõte Nobel Tech OÜ investeeris Saksamaa kiirelt arenevasse iduettevõttesse Excelsea, et koostöös luua ülemaailmne turundusplatvorm, mille eesmärk on väikestele ja keskmistele ettevõtetele pakkuda kvaliteetset digiturundusteenust ning muuta turundusspetsialistide ja -juhtide töö seeläbi senisest lihtsamaks.
Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.
Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.
Tallinna ettevõte Nobel Tech OÜ investeeris Saksamaa kiirelt arenevasse iduettevõttesse Excelsea, et koostöös luua ülemaailmne turundusplatvorm, mille eesmärk on väikestele ja keskmistele ettevõtetele pakkuda kvaliteetset digiturundusteenust ning muuta turundusspetsialistide ja -juhtide töö seeläbi senisest lihtsamaks.