Saa teada, millised välised viited võivad kahjustada sinu kodulehe mainet

SEO üheks lahutamatuks osaks on alati olnud viited teistelt veebilehtedelt optimeeritavale veebilehele. Google ja teised otsingumootorid kasutavad viiteid otsingumootorite algoritmides kui „hääli“, mis antakse viidatud veebilehele.

Lihtsustatult võib öelda, et mida rohkem viiteid veebilehele tuleb, seda paremaid positsioone veebileht saavutab orgaanilise (tasuta) otsingu tulemuste seas. Kas tekkis kiusatus seda teadmist ära kasutada? Ära kiirusta, sest asi pole nii lihtne!

Mis juhtub, kui hankida viiteid ebaloomulikul teel?

Läbi aegade on veebilehe omanikud ja ebaprofessionaalsed SEO spetsialistid üritanud otsingumootoreid üle kavaldada kasvatades optimeeritavate veebilehtede viitepopulaarsust ebaloomulikul teel. Otsingumootorid on paralleelselt võidelnud taolise tegevuse vastu ja väga rängalt karistanud neid veebilehti, mille viitepopulaarsust on kasvatatud kunstlikult. Kui otsingumootorid oma algoritmide abil jõuavad järeldusele, et mingi veebilehe puhul on kasutatud ebaausaid võtteid, siis langetatakse veebilehe reitingut ning veebileht kaob otsingu indeksist kas täielikult või kuvatakse veebilehte otsingutulemustes kaugemal. Igal juhul mõjub see ärile negatiivselt.

Mida tähendab viidete saamine loomulikul ja ebaloomulikul teel?

Google ja teised otsingumootorid peavad loomulikuks neid viiteid, mis on teistele veebilehtedele lisatud nende veebilehtede omanike poolt seetõttu, et tahavad oma lugejatele soovitada konkreetset ettevõtet või toodet ehk ilma viidatava veebilehe omaniku mõjuta (raha, kokkulepped vmt.). Otsingumootorite poolt on täiesti aktsepteeritav lisada viiteid kõrge kvaliteediga online kataloogidesse nagu neti.ee, 1182.ee, ee.ee jt Yellow Pages tüüpi veebilehtedele  ja sotsiaalmeedia saitides ettevõtte profiilidele.

Kui eelpool mainitud veebisaitidesse viide lisada, siis on alati mõistlik kulutada aega ka sellele, et sinna oleks lisatud ka ettevõtte teenuste ja tegevusvaldkondade kirjeldused, sest see tõstab viite relevantsust ja seeläbi selle „hääle“ tugevust.

Google peab ebaloomulikeks viideteks järgmisi lahendusi, mille tõttu võib veebileht karistada saada:

  • Viidete ostmine. See sisaldab raha maksmine viidete või artiklite avaldamise eest, milles on viited Sinu veebilehtedele ja mis annavad edasi veebilehe autoriteeti – tehniliselt viide on dofollow ehk otsingumootorite robotitele lubatud jälgimiseks. Siin võib tekkida küsimus tasuliste sisuturundusartiklite kohta, kuid ole mureta, siin on Google poolt antud lahendus, kuidas nende pärast karistada mitte saada. Selleks peab veenduma, et nendes sisuturundusartiklites olevad viited oleksid tähistatud rel=„nofollow“ või rel=„sponsored“ Koodi tasemel näeb see välja nii: <a href=“https://siunukoduleht.ee“ rel=“sponsored“>See on ankrutekst</a>.
  • Liigne viidete vahetus (“viita minule ja ma viitan sinule” skeem) ja partnerite veebilehtedele viidete lisamine. Kui teil on viiteid partnerite lehtedel, siis kasutage seal rel=„nofollow“ või rel=„sponsored“
  • Suuremahulised artikliturunduse või külalispostituste kampaaniad, mis sisaldab palju märksõnarikkaid ankrutekste.
  • Viite hankimine lepingu osana, mille puhul partner ei saa otsustada, millise atribuudiga viide sinu veebilehele avaldatakse.
  • Optimeeritud ankrutekstiga viited teistel veebilehtedel avaldatud artiklites ja uudistes. Kui viide on lisatud artikli lõppu, kus kirjeldatakse autorit või ettevõtet, siis see on ok, pannes ankrutekstiks kas veebilehe aadressi või ettevõtte brändi.
  • Laialt levinud viited veebilehe jalustes või veebilehe mallides – seda viga teevad tihti portaalide omanikud ja veebilehtede tegemisega tegelevad ettevõtted lisades enda agentuuri kodulehe viiteid kliendi veebilehe jalustesse. Jällegi, kui on soov kliendile tehtud veebilehel enda brändi ja viidet näidata ja see on kliendi poolt ka lubatud, siis kasuta jällegi viidetes rel=„nofollow“ või rel=„sponsored“.
  • Optimeeritud ankrutekstiga viidete lisamine foorumite ja artiklite kommentaaridesse.

Oluline on meeles pidada, et need veebilehed, millel on sellised viited üleval võivad samuti kannatada selliste viidete avaldamisel enda veebilehel, seepärast on hea mõte ka enda ettevõtte veebileht üle vaadata, et ega Sul pole „dofollow“ viiteid partnerite lehel, portfolios või kuskil veel.

Parima ülevaate saamiseks Sinu veebilehele tulevatest viidetest soovitan luua veebilehele Google Search Console konto, kuhu hakkab kogunema informatsioon sinu veebilehe SEO tervise kohta ning lisaks ka informatsioon veebilehele viitavatest allikatest.

Seda infot peaks analüüsima vähemalt kord kvartalis, et tuvastada võimalikke kahjulikke viiteid, mis võivad tekkida isegi Sinu teadmata pahatahtlike konkurentide ja SEO teenust pakkuvate agentuuride või „spetsialistide“ tegevuse tagajärjel. Kui endal ei jätku aega ja arusaama, milline viide võiks olla kahjulik ja milline mitte, siis peaks kaaluma professionaalset SEO audit teenust pakkuva agentuuri poole, kes aitaks Sinul olukorda monitoorida.

Kuidas kasvatada viitepopulaarsust, kui kõik on keelatud?

Parim viis saada kvaliteetseid viiteid, mis aitavad parandada veebilehe reputatsiooni ja nähtavust on luua ja avaldada enda veebilehel unikaalset ja kvaliteetset sisu, mis võib loomulikul teel muutuda internetisisu loojate seas populaarseks selliselt, et nad tahavad sellest kirjutada ja sinna viidata. „Content is the King!“

Viimased postitused

Personalijuhtimine — kannapööre ja mu uus kutsumus!

“Vaata, kui huvitav kursus, võiksime osaleda!” kirjutas mulle sõbranna, kui saatis edasi kirja, kus reklaamiti kursust, mis õpetab kõike, alates tööle kandideerimisest kuni töötaja lahkumise korraldamiseni. Koolitus pidi õpetama meetodeid, kuidas inimesi hinnata ja motiveerida ning andis teadmisi muuhulgas ka juriidika ja psühholoogia vallas. Tundus piisavalt põnev ja otsustasime osa võtta!

Google otsingumootoris leitavuse eelised kriisi ajal

Erinevad piirangud, turvalisus ja kodudes püsimine on jätnud viimaste nädalatega paljud ettevõtjad keerulisse seisu. Samas on märgatavalt suurenenud internetikasutus. Olenemata piirangutest vajame jätkuvalt tooteid ja teenuseid. Juba kriisile eelnevalt oli 42% Eesti internetikasutajate esmaseks ja ainsaks kohalike ettevõtete teenuste või toodetega kokkupuutepunktiks online otsing. Lähinädalate sündmusi silmas pidades võib eeldada, et see protsent on märgatavalt kasvanud.

Kas e-äri tundub endiselt vähetasuv ja keeruline? 9 soovitust kiireks alustamiseks

Ühelt poolt need, kes usuvad veebikaubanduse võidukäiku juba aastaid ja teisalt skeptikud, keda veel mõne nädala eest oli enamuses nii tarbijate kui ettevõtjate seas. Ilmselt oligi kuni selle aasta esimeste kuudeni kõik ilusti tasakaalus, kuid muutused, mida teadsime kaugemas tulevikus nagunii oodata, tehti meie paljude eest mõne päevaga.