Nüüd ametlik! Google: Mobiilisõbralikud lehed saavad eelise

Oleme ka varasemalt kirjutanud, et kodulehe mobiilisõbralikkus on soodustavaks faktoriks lehe positsioonile otsingutulemustes. Loe, mida peaksid teadma

Jüri Hass, SEO spetsialist räägib uuest Google algoritmi uuendusest. Kui varasemalt polnud Google seda siiani ametlikult välja öelnud, siis nüüd seda tehti — veebilehtede indekseerimisel võetakse arvesse eelkõige mobiilset sisu ja kasutusmugavust, täpsemalt saab sel teemal lugeda Google Webmaster Central ajaveebist.

Märke sellisest muutusest oli õhus juba varem. Kirjutasime sel teemal juba mullu aasta 17. aprillil, kui Google teatas ametlikult, et mobiilsetes seadmetes hakatakse otsingumootori otsingutulemuste järjestamisel arvestama mobiilikasutajale sõbralikke kodulehtede sisu. Lisaks kasulik artikkel: “Oluline SEO muutus: Veebilehe laadimiskiirus hakkab mõjutama Google’i otsingutulemusi mobiilis.

Mida muudatus kaasa toob?

Sisuliselt tähendab see, et kodulehed, mis pole mobiilisõbralikud, võivad muudatuse tulemusel kaotada praegused positsioonid. Seda seetõttu, et üha rohkem inimesi kasutab nutiseadmeid. Seega on eelistatud need kodulehed, mis toimivad ühtmoodi hästi kõigis seadmetes — neil on sama sisu ja kasutatakse samu URL-e nii lauaarvuti kui nutiseadme puhul, sõltumata seadme ekraani suurusest.

Näiteks, kui on olemas hea lehekülg arvutiekraanil vaatamiseks, kuid nutiseadmes näidatakse mitteskaleeruvat sisu, siis on see pigem miinuseks. Ning kuna Google jaoks on esmatähtis kvaliteetne ja relevantne sisu, siis arvestab ta sellega.

Kuigi Google ametlikust blogist seda otseselt välja ei loe, olen kindel, et oluliseks faktoriks saab ka mobiilse versiooni kasutajasõbralikkus, järeldan seda antud lõigust:

… pea meeles, et funktsionaalne arvutiekraanile mõeldud veebileht võib olla tõhusam kui halvasti toimiv või mittetäielik mobiiliversioon veebilehest. On mõistlikum teha mobiilisõbralik veebileht ning avaldada see siis, kui leht täiesti valmis on.

Samas ei kao vaid arvutiekraanil korralikult töötavad veebilehed veel otsingutulemustest kuhugi, Google’i silmis kvaliteetsemad leheküljed ehk need, mis arvestavad nutiseadme kasutajaga, pääsevad lihtsalt ettepoole.

Kui palju on aega muutusteks?

Kuigi Google alles teatas, et hakkas algoritmimuutust testima, mis tähendab, et muutus ei tohiks nähtavust Google’i otsingumootoris veel oluliselt mõjutada. Küll aga peaks olema selleks valmis.

Samas on märke, et vaatamata hiljutisele ametlikule teadaandele, on tegelikult mobiilse versiooni olemasolu juba avaldanud mõju kodulehtedele, millele on hiljuti tehtud mobiilisõbralik mall.

Diagrammid allpool näitavad, ettevõtte kodulehe tulemused paranesid nii arvutites (desktop), kui ka nutitelefonides (mobile) pärast seda, kui tegime kodulehe malli skaleeruvaks, kusjuures kohendasime ka vastavalt kodulehe eesmärgile selle kasutajamugavust mobiilikasutaja jaoks.

Oranž joon kujutab aastatagust liiklust. Sinine joon kajastab liiklust pärast kodulehel läbi viidud parandusi.

Võrreldud on 2015. aasta augustit, kui tegime kliendile mobiilsõbraliku kodulehe ning 2016. aasta augustit. Selle ajaga on paranenud ka positsioonid orgaanilistes otsingutulemustes.

Fakt on see, et ainuüksi mobiilisõbraliku malli installeerimisest ei piisa, vaid igapäevaselt peaks tegelema ka kasutajakogemusega, millest üks oluline tegur on kodulehe laadimise kiirus ja ilmselt olulisemgi veel kodulehe kasulikkus.

Panime rõhku kodulehe kiiruse parandamisele, sest mobiilne internet pole veel oma kiiruse poolest võrreldav kaabli kaudu tulevaga. Sisuliselt on need tegevused osa tänapäeval levinud tegevusest ehk kodulehe optimeerimisest otsingumootoritele (SEO või ehk mSEO-st), mida klientidele teeme.

Selleks, et kontrollida kodulehe mobiilisõbralikkust soovitame kasutada Google enda poolt välja pakutud tööristu:

Viimased postitused

AHHAA turunduskampaania

Teaduskeskus Ahhaa eesmärgiks oli võimalikult nutikalt turundada ja kommunikeerida näitust foobiatest ja ebaproportsionaalsetest hirmudest (ning kutsuda võimalikult palju külastajaid AHHAAsse) ajal, mil koroonaviiruse esimene laine oli just lõppenud. Sihtgruppi kuulusid teismelised ja noored lasteta täiskasvanud, mistõttu kaasasime kampaaniasse Instagrami reklaamid ning lõime just Instagram story suunal sobiva videoreklaami.

14 SEO fakti, mis mõjutavad sinu äri efektiivsust ja kasvu internetis aastal 2021

Tänaseks on Google otsingumootor saanud tarbijate ostuteekonnas vaieldamatult üheks tähtsamaks peatuskohaks enne lõplikku otsust. Seepärast peaks iga ettevõtte strateegiliseks eesmärgiks olema ettevõtte kodulehe optimeerimine selliselt, et see oleks Google otsingumootoris leitav õigel ajal ja õiges kohas. Meie SEO spetsialisti Jüri Hass koostatud artiklist leiad 14 olulist SEO fakti, mis aitavad sinu ettevõttel jõuda aastal 2021 püstitatud eesmärkideni.

Google head ja halvad reklaamid

Google otsingureklaam on üks tõhusaim viis digimaastikul nähtavuse parandamiseks, võimaldades ettevõttel kõige magusamal hetkel reklaamiga nähtav olla – kui inimene otsib toodete või teenuste kohta informatsiooni. Vastavalt Hootsuite ning We Are Social 2020. aasta algul välja tulnud digitaalsele raportile on kõige külastatum veebileht Eestis jätkuvalt maailma kõige populaarsem otsingumootor Google. Meie Google poolt sertifitseeritud kontohaldur Kenneth Koch on kokku pannud soovitused, milline peaks olema üks hea Google otsingureklaam. Loe lähemalt!