Muudatused Google Keyword Planner’is – mis muutus?

Google AdWords märksõna planeerija

Keyword planner ehk märksõna planeerija on Google AdWordsi tööriist, mille esimene versioon keyword tool loodi 2005. aastal. Tööriista eesmärk on võimaldada reklaamijatel otsida reklaamikampaania ehitamiseks sobivate otsingumahtudega märksõnu ja ennustatavaid klikihindu.

Tööriist muutus kiiresti populaarseks ka näiteks SEO spetsialistide seas, kes seda veebilehtede optimeerimisel enda huvides kasutasid.
2013. aastal toimus esimene suurem muudatus kui Keyword Planneri eelkäija Keyword Tool suleti ning see asendati Keyword Planneriga. 

Muudatus tähendas seda, et enam ei olnud võimalik märksõna planeerijat ilma AdWordsis kontot omamata kasutada. Tegemist oli esimese sammuga muutmaks märksõna planeerijat rohkem reklaamiloojate tööriistaks ja AdWordsi keskkonna põhiseks.

 

Mis muutus Google Keyword planneris ning kuidas reklaamijad, kellel kampaaniamaht pole piisav, saavad endiselt ülevaate?

Otsingumahtude kuvamise muudatus

2016. aasta augustikuu teises pooles leidis aset järjekordne suurem muudatus, kui märksõna planeerija kasutamine muutus puuduva või väga madala kuluga kontode puhul piiratumaks. See tähendab, et madalama igakuise kulu korral märksõna planeerijat kasutades ei näidata otsingumahtusid enam mitte täpsete numbrite, vaid vahemikena.

Näiteks märksõna, mille keskmist igakuist otsingumahtu (average monthly searches veerg) kuvati varasemalt numbriga 30, kuvatakse nüüd vahemikuna 1-100 või teise näitena 170 igakuise keskmise otsingumahuga märksõna puhul 100 – 1tuh. Lisaks võivad vahemikke näha ka need märksõna planeerijat kasutavad reklaamijad, kes jõuavad sooritatavate otsingute limiidini, pärast mida kuvatakse neile järgnevate otsingute otsingumahtusid vahemikena.

Kõige värskemaks muudatuseks on aga märksõnade ja nende otsingumahtude grupeerimine sarnase tähenduse alusel. Näiteks kui Suurbritannias otsitakse kuus [SEO] märksõna 21 tuhat korda ja [Search Engine Optimisation] otsitakse 12100 korda kuus, siis uue grupeerimise alusel oleks nende märksõnade otsingumahtudeks aga nende kahe märksõna summa ehk 33100 otsingut kuus.

Kõige värskema muudatuse põhjused

Google’i kommuunis leviva info põhjal peaks tööriista muudatus tagama reklaamijatele kiirema ja ilma tõrgeteta ligipääsu nende kontode optimeerimise jaoks vajalikele andmetele. Google väitel muutsid varasemalt erinevad robotid ning APId märksõna planeerija tööriista aeglasemaks ning tõid endaga aeg-ajalt kaasa ka suuremaid tõrkeid. Muudatuse taga on selge samm piirata AdWordsis mitte reklaamivate, kuid märksõna planeerijat kasutavate inimeste ja otsirobotite hulka, kes tööriista eesmärgipäraselt ei kasuta.

Mida muudab see märksõna planeerija muudatus igapäeva kasutajate jaoks?

Nende reklaamijate jaoks, kellel aktiivseid kontosid (kontosid, millel on määratud eelarve ning mis näitavad reklaame) pole, muutub reklaamide eelarvestamine tööriista abil tunduvalt keerulisemaks. Kuna Google ei ole täpsustanud kulu suurust, alates millest kuvatakse märksõna planeerijas infot  täpsete numbrite ja mitte vahemikena, on ka väikeste eelarvetega reklaamijate võimalused piiratud.
Veelgi keerulisemaks muudab olukorra asjaolu, et samuti ei ole täpselt teada, kui palju peab sooritama otsinguid, enne kui täpsete numbrite asemel hakatakse kuvama vahemikke. Ehk siis ka need, kes sooritavad palju otsinguid, võivad sattuda olukorda, kus neile hakatakse kuvama täpsete otsingumahtude asemel otsingusuuruste vahemikke.

Kuidas kasutada märksõna planeerijat, kui eelarvet pole?

Üks võimalus on logida sisse Google AdWordsi kontole, otsida soovitud märksõnu, lisada need kavasse, vaadata plaani ülevaadet ning mängida kogupakkumise prognoosi graafikuga. See võimaldab leida kulu, mis on üheks võimalikuks indikaatoriks selles osas, milline on konkurents otsitava märksõna osas. Mida suurem on kulu, seda suurem on tõenäoliselt ka klikitavus ning konkurents.

Viimased postitused

AHHAA turunduskampaania

Teaduskeskus Ahhaa eesmärgiks oli võimalikult nutikalt turundada ja kommunikeerida näitust foobiatest ja ebaproportsionaalsetest hirmudest (ning kutsuda võimalikult palju külastajaid AHHAAsse) ajal, mil koroonaviiruse esimene laine oli just lõppenud. Sihtgruppi kuulusid teismelised ja noored lasteta täiskasvanud, mistõttu kaasasime kampaaniasse Instagrami reklaamid ning lõime just Instagram story suunal sobiva videoreklaami.

14 SEO fakti, mis mõjutavad sinu äri efektiivsust ja kasvu internetis aastal 2021

Tänaseks on Google otsingumootor saanud tarbijate ostuteekonnas vaieldamatult üheks tähtsamaks peatuskohaks enne lõplikku otsust. Seepärast peaks iga ettevõtte strateegiliseks eesmärgiks olema ettevõtte kodulehe optimeerimine selliselt, et see oleks Google otsingumootoris leitav õigel ajal ja õiges kohas. Meie SEO spetsialisti Jüri Hass koostatud artiklist leiad 14 olulist SEO fakti, mis aitavad sinu ettevõttel jõuda aastal 2021 püstitatud eesmärkideni.

Google head ja halvad reklaamid

Google otsingureklaam on üks tõhusaim viis digimaastikul nähtavuse parandamiseks, võimaldades ettevõttel kõige magusamal hetkel reklaamiga nähtav olla – kui inimene otsib toodete või teenuste kohta informatsiooni. Vastavalt Hootsuite ning We Are Social 2020. aasta algul välja tulnud digitaalsele raportile on kõige külastatum veebileht Eestis jätkuvalt maailma kõige populaarsem otsingumootor Google. Meie Google poolt sertifitseeritud kontohaldur Kenneth Koch on kokku pannud soovitused, milline peaks olema üks hea Google otsingureklaam. Loe lähemalt!