Must reede – spekulantide põhjustatud kullakrahhist turundaja kullaauguks

Suur ostupüha, mis jääb tänupühade ja jõulude vahele, on jõudnud ka Eestisse. Must reede kinnitab kanda iga aastaga üha rohkem. Selle ameerika traditsiooni juured ulatuvad aastasse 1869, kui kaks kullaspekulanti, Gould & Fisk, suutsid turu krahhini viia. See aga viis tarbekaupade hinnad langusesse üle 50%.

Tänapäevaks on sellest muidugi saanud lihtsalt suur otslemispüha tarbijate jaoks ja turunduspüha kaupmeestele. Viimaste aastate jooksul on must reede jõudnud üha rohkematesse kauplustesse ning digitaalse maailma arenguga on võetud kasutusele ka termin küberesmaspäev. Nii ka Eestis.

Hooajalisust ei tasu alahinnata

Google jagab oma premium-partneritega statistikat ka riikide lõikes, ning sealt selgub, et Eesti enimkasvavad otsingud novembris on seotud tööriistadega ja kodu- ning kontoritarvetega (+478%), köögitarvetega (+233%), peotarvetega (+194%), sporditarvetega (+128%) ja reisimisega (+96%). Detsembris aga kasvab enim kaunistuste (+200%), rahakottide jm meenete (+138%), luksusreiside (+101%) ja postkaartide (+87%) otsingud. Seega ei tasu kindlasti alahinnata hooajalisuse tähtsust ja tark on olla otsingu vastete seas või paista silma reklaamides.

Pühade eelse ajaga võrreldes kasvavad ka reklaamidel tehtavad klikid: kodu ja aiakaupade segmendis 11%, rõivastel 6%, ilu- ja hügieenitoodetel lausa 17% ning arvutite ja tehnikasegmendis 15%.

Statistikat vaadates joonistub välja ka selge trend musta reede populaarsuse kasvust Eestis, võrreldes aastaid 2016 ja 2017 näeme, et üldine otsingute maht musta reede perioodil on kodutoodete segmendis kasvanud 29%, seejuures klikid reklaamidel 33%; rõivasegmendis 23% ja klikid 29%; ilu- ja hügieenitoodetel 7%, klikid tervelt 44%; ja arvutite ning tehnikasegmendis 7%, klikid 15%.

Mida see turundajale tähendab?Eelkõige on see hea võimalus kasvatada müüki tehes temaatilisi sooduspakkumisi. Kuna aga ka konkurents on tihe, ei piisa lihtsalt osavõtust – vaja on silma paista. Selleks võiks tubli turundaja ette võtta järgmist:

  • Tee vähemalt 1 superpakkumine, mis on klientidele eriti atraktiivne ja kommunikeeri seda suurelt
  • Loo salapära – ära avalda kohe kõike, alusta näiteks tiiserkampaaniaga
  • Saada välja kampaania e-mail ebatavalise ning klikkipüüdva pealkirjaga ja lisa kindlasti ka üleskutse
  • Kasuta ära sotsiaalmeedia kõiki võimalusi, näiteks lisa postitustele ka teemaviide #mustreede
  • Reklaami digikanalites, sest see on kõige kuluefektiivsem ning võimaldab täpselt tabada sihtgruppi ja pärast ka tulemusi analüüsida
Viimased postitused

Tudengid ja juhtiv digimeediaagentuur lõid uue turundusveebi kohalikele väikeettevõtjatele

Aasta algul tegi Nobel Digital projektipõhist koostööd Tallinna Ülikooliga, et koguda ideid uue mikro- ja väikeettevõtjaid ühendava veebikeskkonna arendamiseks.

Personalijuhtimine — kannapööre ja mu uus kutsumus!

“Vaata, kui huvitav kursus, võiksime osaleda!” kirjutas mulle sõbranna, kui saatis edasi kirja, kus reklaamiti kursust, mis õpetab kõike, alates tööle kandideerimisest kuni töötaja lahkumise korraldamiseni. Koolitus pidi õpetama meetodeid, kuidas inimesi hinnata ja motiveerida ning andis teadmisi muuhulgas ka juriidika ja psühholoogia vallas. Tundus piisavalt põnev ja otsustasime osa võtta!

Saa teada, millised välised viited võivad kahjustada sinu kodulehe mainet

SEO üheks lahutamatuks osaks on alati olnud viited teistelt veebilehtedelt optimeeritavale veebilehele. Google ja teised otsingumootorid kasutavad viiteid otsingumootorite algoritmides kui „hääli“, mis antakse viidatud veebilehele. Lihtsustatult võib öelda, et mida rohkem viiteid veebilehele tuleb, seda paremaid positsioone veebileht saavutab orgaanilise (tasuta) otsingu tulemuste seas. Kas tekkis kiusatus seda teadmist ära kasutada? Ära kiirusta, sest asi pole nii lihtne!