Miks lokaalne SEO strateegia on oluline?

89% inimestest kasutab oma nutitelefoni vähemalt korra nädalas ümbruskaudse ettevõtte või teenuse leidmiseks, 58%’i teeb seda igapäevaselt olgu selleks hambaarst, lõunapakkumine kummivahetus. Arvestades, et 96%’i eestlaste eelistuseks on otsingumootorina Google,

mis on loonud otsingus ja kaartidel ka eraldi lahenduse lokaalsete asukohta arvesse võtvate tulemuste presneteerimiseks ehk Minu Ettevõtte profiili peaks seda arvesse võtma ka iga ettevõtte, kes soovib end ümbritsevas piirkonnas klientide arvu kasvatada.

Mis on lokaalne SEO?

Lühidalt öeldes on lokaalne ehk kohalik SEO veebilehe ja teiste ettevõtte kanalite optimeerimine pidades silmas konkreetset asukohta ja piirkonda. Kui oled restorani, autoremonditöökoja või mõne teise kohaliku ettevõtte omanik, siis kindlasti soovid, et sinu äri spetsiifilised otsingud ettevõtte asukoha ümber (nt “restoran supilinnas”) kuvaksid sinu ettevõtet headel positsioonidel. Optimeerides veebilehte jt online kanaleid ümbruskonna kliente silmas pidades, aitad inimestel ennast leida nii online’is kui ka füüsilises maailmas.

Lokaalne SEO on sarnane klassikalisele orgaaniliste otsingutulemuste optimeerimisele, aga lisanduvad asukohaspetsiifilised tegevused tulemuste parandamiseks. Fokusseerides asukohaspetsiifilistele otsingutele annate ka Google’ile teada, et soovite antud piirkonna inimestele leitav olla. Eeltingimuseks on loomulikult piirkonnas füüsilise asukoha omamine, mis võimaldab luua nii asukohalehti sinu veebilehele kui ka asukohapõhiseid profiile otsingumootorites, infoportaalides, kaardirakendustes ja sotsiaalmeediakanalites.

Miks see tähtis on?

89% inimestest kasutab oma nutitelefoni vähemalt korra nädalas ümbruskaudsete ettevõtete või teenuste leidmiseks, 58% teeb seda igapäevaselt (allikas: Hubspot) olgu selleks hambaarst, lõunapakkumine või kummivahetus… Arvestades, et 96% Eestlaste eelistuseks on otsingumootorina Google (allikas: Statcounter),

kes on loonud otsingus ja kaartidel ka eraldi lahenduse lokaalsete asukohta arvesse võtvate tulemuste presneteerimiseks, 

milleks on Minu Ettevõtte profiili.  Minu ettevõtte profiili kuvatakse otsingutulemustest eraldiseisvana ja paremini nähtavana. Seetõttu peaks sellega arvestama iga ettevõtte, kes soovib end ümbritsevas piirkonnas klientide arvu kasvatada. Analüüsides enam, kui 800 Eesti ettevõtte Google’i profiile näeme, et keskmiselt said nad eelmisel aastal ühes kuus 33 teejuhiste päringut, 11 kõnet ja enam kui 40 veebilehe külastust kuus.

See tähendab, et ilma lahendusse investeerimata võite ilma jääda mitmesajast müügikontaktist aastas. Veel hullem valitakse konkurent, sest nende kanalid on lokaalselt optimeeritud.

 

Lokaalse SEO strateegia aitab paremini nähtav olla ka üha kasvavates null-kliki otsingutes, mis juba praegusel hetkel moodustavad enam, kui 65% kõigist otsingutest (allikas: Search Engione Land). Mobiilsete seadmete puhul on selliste otsingute osakaal juba 77%. See tähendab, et üha enam saavad tarbijad oma küsimusele vastuse otsingulehel. Populaarseimad null-kliki küsimused on lahtiolekuajad, lähedal asuvate teenuste info, hindade info, teejuhiste info, telefoninumber ja värsked pakkumised. Kas ka sinu ettevõtte kohta oleks võimalik see info saada ilma millelegi vajutamata?

Millega kindlasti tegelema peaks?

Tegevusi, mis lokaalse SEO strateegiat toetavad on väga palju. Järgnevalt  toome välja 10 kõige olulisemat:

1.

Asukoha ja kontaktileht veebilehel, millel on olemas kindlasti kontaktandmed ja lahtiolekuajad. Kasuks tuleb kaardi, sotsiaalmeedia linkide ja asukohtade arvustuste kaasamine. Seejuures tasub silmas pidada, et kontakteerumine oleks võimalikult lihtne ja kiire.

2. Mobiilsetes seadmetes kuvatavad telefoninumbrid peavad olema klikitavad. Miks sundida mobiilseid veebikülastajaid telefoninumbrit kopeerima ja tegema veel mitmeid liigutusi, kui ta võiks sellele lihtsalt peale vajutada.

3. Kasuta veebilehel kaarti. Nii võimaldad mobiilsel külastajal kiirelt ja mugavalt läbi kaardirakenduse sinuni navigeerida.

4.

Kaasa kodulehel arvustusi. Google’i jaoks on see usaldusväärsuse märk. Samuti aitab see inimestel end kontakti võttes kindlalt tunda, saades enne tehingut ülevaate varasemate klientide positiivsest kogemusest.

5. Kodulehe andmete struktureerimine, millest kirjutasime juba 2020 aasta SEO strateegia soovitustes.

Nii aitad otsingumootoritel paremini mõista veebilehe sisu ja luua kvaliteetsemaid otsingutulemusi. Lokaalsete ettevõtete jaoks on loodud spetsiifiline andmete struktuuri formaat, mis pakub eraldi võimalusi nii korduma kippuvate küsimuste, retseptide, ürituste, artiklite kui ka paljude muude sisu elementide jaoks.

6. Kinnitatud Google Minu Ettevõtte profiil, millele on loodud võimalikult kvaliteetne sisu ja lisatud kontakti võtmise võimalused. Kuidas Google Minu ettevõtte profiilist maksimum võtta? Oleme kokku pannud 14 tegevust, mis aitavad esile tõusta. Tasuta PDFi saad alla laadida SIIT.

7. Kinnitatud sotsiaalmeedia profiilid. Loomulikult Eestis enim kasutatud Facebook, Instagram, LinkedIn, aga samuti on oluline ka nt. Apple’i seadmete kaardirakendustesse andmeid edastava Foursquare’i profiil. Kaasata tasub kindlasti vaid kanalid, mida hallata jõuad. Aegunud informatsioon profiilidel (aadress, telefon, lahtiolekuajad) omavad ettevõtte kuvamisele otsingumootorites vastupidist effekti. Samuti tekitab see segadust klientides, kui nad näevad Google’is, et ettevõte on avatud, aga Facebookis on postitus pühade lahtiolekuaegade kohta.

 

8. Loo lokaalset sisu. Näiteks kohalikul lillemessil osalev florist saaks üritust kajastada nii kodulehe blogis, Googles ja sotsiaalmeedia postitustes. Kasulikud on samuti erinevad koostööd. Näiteks floristi ja restoran võidavad mõlemad, kui Valentinipäeval kehtib lähedalolevas restoranis kõigile buketi ostjatele soodustus. Loomulikult tuleb seda kajastada mõlema ettevõtte lehel, profiilidel ja sotsiaalmeedias. Ära ei tohi unustada ka linke üritusele/koostööpartnerile, asukoha tag’imist ega hashtag’e.

9. Võta prioriteediks saada häid arvustusi. Need töötavad nagu digitaalne sõbralt-sõbrale soovitus,

sest enam, kui 81% internetikasutajatest loeb aktiivselt arvustusi ja kommentaare (allikas: Deloitte).

10. Mis veelgi olulisem, et 97% nendest kinnitab ka, et need mõjutavad nende ostuotsuseid. Nii Google kui mitmed teised platvormid nagu Tripadvisor ja Facebook võimaldavad arvustuste küsimist ja võimaldavad nende kuvamist kodulehel. Kvaliteetsed Google’i arvustused on üheks oluliseimaks lokaalses paketis välja tulemise faktoriks. Mida arvustuste küsimisel kindlasti silmas pidada on see, et Google ja Facebook ei luba arvustuste jätmisega seotud loosimismänge.

11. Loo profiile lisaks tavapärastele ka teistes otsingumootorites, infoportaalides ja kaardirakendustes. Minu Ettevõtte profiil Google’is peaks olema prioriteet, aga ei tasu ära unustada Windowsi seadmeid, mis kasutavad Bingi, venekeelseid kliente, kes kasutavad Yandexit ega olulisi kohalikke infoportaale. Lisaks on pea igas valdkonnas olemas teie äri spetsiifilisi foorumeid, blogisid ja portaale. Oma töös kaasame lokaalse SEO strateegiate elluviimiseks lisaks SEO töödele ka turundustööriista SyncMe. Tööriistaga saab lähemalt tutvuda SIIN.

Asukohapõhiste ettevõtete SEO strateegias peaks kindlasti olema koht lokaalse SEO tegevustele. Asukohapõhistel positsioonidel välja tulemine peaks kindlasti olema kindla asukohaga ettevõtete üks SEO strateegilisi eesmärke. Kuidas neid lokaalseid positsioone külastavaid tarbijaid klientideks muuta? Loe lähemalt SIIT.

 

Soovin kaasata SEO spetsialisti

Viimased postitused

SEO ise – miks on esmamulje tähtis ja kuidas saad seda ise mõjutada?

Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.

Kas sina juba kasutad uut Google Analytics 4?

Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.

Eestlased arendavad väikeettevõtete jaoks ülemaailmset turundusplatvormi

Tallinna ettevõte Nobel Tech OÜ investeeris Saksamaa kiirelt arenevasse iduettevõttesse Excelsea, et koostöös luua ülemaailmne turundusplatvorm, mille eesmärk on väikestele ja keskmistele ettevõtetele pakkuda kvaliteetset digiturundusteenust ning muuta turundusspetsialistide ja -juhtide töö seeläbi senisest lihtsamaks.