Kuidas rohkem müüa, millist sisu kodulehele luua ja milliseid tehnilisi parameetreid silmas pidada?

 

Viimastel aastatel on Google väga palju panustanud otsingumootori kaasajastamisse, võttes aluseks üha nõudlikuma kasutaja ootused ja otsinguharjumused. Näiteks nutiseadmete kiire levik ja interneti kättesaadavuse hüppeline kasv viis selleni, et veebilehe mobiilisõbralikkus muutus aastal 2015 üheks oluliseks positsioone mõjutavaks faktoriks.

2018. aasta jaanuaris teatas Google, et veebilehe allalaadimiskiirus muutub oluliseks faktoriks otsingutulemuste kuvamisel. Google’i peamiseks arengusuunaks on täiesti selgelt otsingumootori kasutajale parima kasutajakogemuse tagamine. Mullused arengud ainult kinnitavad seda. Aastal 2020 peavad ettevõtted veel rohkem mõtlema kasutajale, kui soovivad ellu jääda ja kasvada internetipõhises ühiskonnas.

 

1. Lähtu veebilehe optimeerimisel kasutaja kavatsusest

Professionaalse SEO spetsialisti töö on ammu väljunud klassikalistest raamidest. Märksõnade ja viidete asemel peab veebilehe optimeerimisel pöörama enam tähelepanu kasutajakogemuse parandamisele, tuleb aimata kasutaja soove ja edasisi samme.
Tihti on raske mõista kuidas ja miks kasutaja veebilehele satub. SEO spetsialistil on selles abiks professionaalsed tööriistad, mis koguvad vajalikku informatsiooni kasutajate tarbimisteekonna ja -käitumise kohta.

2. Loo kvaliteetne sisu

Veebilehe sisu määrab selle kvaliteedi otsingumootorite silmis. Kvaliteetne sisu koosneb kasulikust infost, kasutajad armastavad seda ning jagavad ka teistega sotsiaalmeedias, blogides ja foorumites. Suur muutus veebilehe sisu kvaliteedi hindamisel toimus Google’i otsingumootorite algoritmides juba 2011. aastal. Sisu hindavat “Panda” algoritmi on kogu aeg täiendatud ning seda tehakse ka tulevikus. Internetis on väga palju sisu, millel pole väärtust, mis pole ajakohane ja on loodud kunstlikult, eesmärgiga tulla otsingumootoris rohkema arvu märksõnadega välja. Otsingumootorid suudavad aina enam taolist sisu kvaliteetsest eristada — parem üks hea artikkel, kui kümme kesist.

Kas teadsid, et ligi 70% otsinguid toimub nö „pika saba“ (Long tail keywords) päringutena?

„Pika saba“ päringud on need, milles sisaldub kolm või enam sõna. Enamasti on tegu küsimuste või täpsustatud tootekirjeldustega, nagu näiteks „punased Gucci naiste kingad“. Väga tihti keskendutakse kodulehe optimeerimisel ühesõnalistele päringutele, mis võivad olla suure otsingumahuga. Tihti on nende päringute tegijatel väga erinevad eesmärgid ja neid kasutatakse pigem ostuteekonna alguses.

1. Lähtu veebilehe optimeerimisel kasutaja kavatsusest

Professionaalse SEO spetsialisti töö on ammu väljunud klassikalistest raamidest. Märksõnade ja viidete asemel peab veebilehe optimeerimisel pöörama enam tähelepanu kasutajakogemuse parandamisele, tuleb aimata kasutaja soove ja edasisi samme.
Tihti on raske mõista kuidas ja miks kasutaja veebilehele satub. SEO spetsialistil on selles abiks professionaalsed tööriistad, mis koguvad vajalikku informatsiooni kasutajate tarbimisteekonna ja -käitumise kohta.

 

2. Loo kvaliteetne sisu

Veebilehe sisu määrab selle kvaliteedi otsingumootorite silmis. Kvaliteetne sisu koosneb kasulikust infost, kasutajad armastavad seda ning jagavad ka teistega sotsiaalmeedias, blogides ja foorumites. Suur muutus veebilehe sisu kvaliteedi hindamisel toimus Google’i otsingumootorite algoritmides juba 2011. aastal. Sisu hindavat “Panda” algoritmi on kogu aeg täiendatud ning seda tehakse ka tulevikus. Internetis on väga palju sisu, millel pole väärtust, mis pole ajakohane ja on loodud kunstlikult, eesmärgiga tulla otsingumootoris rohkema arvu märksõnadega välja. Otsingumootorid suudavad aina enam taolist sisu kvaliteetsest eristada — parem üks hea artikkel, kui kümme kesist.

Kas teadsid, et ligi 70% otsinguid toimub nö „pika saba“ (Long tail keywords) päringutena?

„Pika saba“ päringud on need, milles sisaldub kolm või enam sõna. Enamasti on tegu küsimuste või täpsustatud tootekirjeldustega, nagu näiteks „punased Gucci naiste kingad“. Väga tihti keskendutakse kodulehe optimeerimisel ühesõnalistele päringutele, mis võivad olla suure otsingumahuga. Tihti on nende päringute tegijatel väga erinevad eesmärgid ja neid kasutatakse pigem ostuteekonna alguses.

Viimased postitused

10 mõtet juhilt juhile

Meie tegevjuht Kristiina on välja toonud 10 huvitavat tähelepanekut kriisiaja juhtimisest. 

Kriisi ajal eristu ja valmistu uueks tõusuks

“Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis,” ütles üks päris äge tüüp kunagi ammu. Nüüd on jälle. Nagu tol ajal, on ka nüüd võimalik täna toimuvat vaadata võimalusena eristuda ning valmistuda uueks tõusuks.

Küpsised, mõrud ja magusad

Tehnoloogiahiiud on loobumas kolmanda osapoole küpsistest. Reklaamitehnoloogiate kui ka digiturunduse valdkonnas toob see kaasa mitmeid muutusi ja uute lahenduste esile kerkimise. Üks on aga kindel: digiturundus ei kao ja digimeedia turg jääb kasvama, kuid valdkonnas võib oodata reklaamieelarvete kasutusalade ümberjagamist.