Kuidas me kasvatasime e-poe oste 30%- kohvishop.ee case study

Mida me tegime:

Kaardistasime kliendi võimalused ja eesmärgi. Lähtuvalt eelarvest leidsime, et kõige parema tulemuse saame pakkuda otsingukampaaniaga.

Kampaania ülesseadmist alustame alati märksõnaanalüüsiga. Tuleb mõista toodet ja teenust ning kuidas inimesed sellega suhestuvad. Tulemuseks saame kõige relevantsemad märksõnad, pidades silmas kliendi tegevusvaldkonda.

Sidusime kliendi Analytics’i Adwordsi kontoga. Seejärel seadistasime kliendi Analytics’i ekommertsi andmeid edastama. Samuti seadistasime remarketingi listid, et pakkuda hilisemaks võimaluseks ka taasturundust.

Peale kampaania lansseerimist ja esialgsete andmete kogumist välistasime madalama konversioonimääraga märksõnad, seadistasime pakkumisi ja lisasime efektiivsemaid otsingutermineid. Tänu sellele parandasime veelgi reklaamide keskmist positsiooni ja läbiklikitavuse protsenti ning viisime alla külastuse hinna.

Kohvishop.ee tegevusalaks, nagu nimigi ütleb, on kvaliteetse kohvi ja kohvimasinate müük. Toodete müük käib läbi e-poe. Kliendi eesmärk oli lihtne ja arusaadav: läbi Google AdWordsi reklaamide tõsta e-poe kaudu tehtavate müükide arvu.

Tulemuste mõõtmine

Ostukäitumist analüüsides joonistusid välja selged mustrid. 80% külastajatest esimesel korral ostu ei sooritanud, lisaks oli suur osa konversioonini viivast liiklusest märgitud “referral’i” alla. Selleks, et kanali tulemusi ja mõju paremini mõista, mudeldasime andmeid lisaks tavapärasele “viimase kliki mudelile” ka positsiooni ja viimaseGoogle Ads reklaamist tulnud kliki põhiselt ning lisasime kolmanda osapoole makselingid “referral exclusion listi.”

*Joonisel on näha konversioonide teekonnad (veebilehe külastajate ostuteekond).

Kampaania halduseks kasutasime majasiseselt välja töötatud Adwords’i scriptidel baseeruvat IPR tööriista, mis võimaldab kontohalduril igapäevaselt saada kiire ülevaade kliendi kontol toimuvast.

Kampaania tulemused:

Kampaania vältel suurendasime kliendi e-poe müüki 35%. E-poe konversioonimäär kampaania esimesel kuul oli 4,95%. Pärast parandusi kampaaniate sihtimises ja halduses, saavutasime järgneva kuu konversioonimääraks 6,23%. Keskmiseks reklaamide läbiklikitavuse protsendiks oli 12% ja näitamiste osakaaluks 85,38%.

Kampaaniaperioodil oli 57% ostude juures müügi funnel’is Adwordsi otsingukampaania. Google Ads oli konversioonini jõudmisel kasutajate esmaseks puutepunktiks 85 korral. Tuginedes viimase Adwords’i reklaami kliki mudelile (mida on võimalik andmete hindamiseks kasutada, kui ei tehta reklaame teistes kanalites ega ei ole investeeritud samaaegselt SEO-sse), arvutasime välja kampaania ROAS’e. ROAS – return on ad spend ehk kui palju tõi tagasi iga kampaaniasse investeeritud euro.

Kohvishop.ee puhul on meil rõõm, et meie töö kandis vilja – iga euro , mis meie kaudu Adwordsi investeeriti, tõi kliendile tagasi 3.70 eurot.

Kui soovid ka Google Ads kulutatud eurod tulusaks investeeringuks pöörata, tutvu meie teenusega ja võta ühendust SIIN.

*Joonisel on näha läbiklikitavuse % (sinine, kõrval ka trendijoon) kampaania lõikes.

*Joonisel on näha konversioonide muutus ja arv kampaania vältel.

Viimased postitused

Kliendid vajavad silma paistmiseks aina erilisemaid oskusi

„Niisama ilusat reklaami pole mõtet teha, toimib läbimõeldud turundus, mille aluseks on põhjalik analüüs ja pidev töötamine andmetega,“ ütleb Nobel Digitali partner Anni Kitsing.

SEO ise – miks on esmamulje tähtis ja kuidas saad seda ise mõjutada?

Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.

Kas sina juba kasutad uut Google Analytics 4?

Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.