Kriisi ajal eristu ja valmistu uueks tõusuks

“Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis,” ütles üks päris äge tüüp kunagi ammu. Nüüd on jälle. Nagu tol ajal, on ka nüüd võimalik täna toimuvat vaadata võimalusena eristuda ning valmistuda uueks tõusuks.

Kus inimesed on kui nad karantiinis on? Jah – kodus, see tähendab internetis. Netikasutus on Itaalias tõusnud 20, 60 ja 300 protsenti. Oleneb, mida mõõta – uudistesaitide kasutamist, liiklusmahu tõusu, sotsiaalmeediakäitumist, vmt. Järsk tõus on igatahes ilmne ja pole põhjust kahelda, et ka Eestis on sarnased tendentsid. Tarbija on internetis ja funneli lõpus paistab valgus. Järgnevalt mõningaid soovitusi ettevõtetele.

Looge, korrastage või täiendage ettevõtte netiprofiilid

Oluline on, et oleksite olemas seal, kust kliendid teid otsida võivad. Facebook (Messenger), Google otsing ja Maps, Instagram, Waze, Tripadvisor, Bing, Yandex, Foursquare vajavad kõik kohalolu. Mida rohkemates kohtades on sinu ettevõte esindatud, seda paremini oled leitav. Info peab muidugi olema ajakohane ja võimalikult rikkalik – sisaldama lisaks tekstilisele infole pilte, tootekirjeldusi (metadata) jne. Netikohalolu haldamise hõlbustamiseks, tegemaks seda kõike ühest kohast, on olemas erinevaid tööriistu – näiteks SyncMe.

Olge internetis nähtaval

Internetikasutus on kriisi ajal erinevatel andmetel suurenenud umbes 70%. Samas on langenud ka paljud reklaamihinnad. Muidugi on märksõnakonkurents tõusnud näiteks tervishoiu- ja kojuveoteenuste sektoris, kuid tugevas enamuses on siiski ärivaldkonnad, mille reklaamimise meediakulu on langenud. Seega on hetkel tegelikult hea aeg reklaamimiseks internetis, olgu see otsingu-, sotsiaalmeedia-, bännerreklaam või sisuturundus.

Viige klienditeenindus võimalusel Messengeri

Olge oma klientide jaoks olemas virtuaalselt. Vestlusrakenduste kasutus on näiteks Itaalias suurenenud kuni 300% ja pole põhjust kahelda, et ka Eestis on numbrid võrreldavas suurusjärgus. Lihtsamad kliendipäringud on võimalik automatiseerida juturobotiga. See võimaldab väikese investeeringuga olla lihtsamates küsimustes klientide jaoks olemas 24/7. Juturoboti ehitamiseks on mitmeid rakendus, näiteks ManyChat ning Chatfuel. Vaata Nobel Digitali loodud Sportlandi juturobot case study’t.

 

 

Müüge tooteid ja teenuseid internetis, e-poodi omamata

Netipood võib olla väiksematele ettevõtetele suur investeering. Lahendusena aga on võimalik oma toodetest/teenustest panna erinevatesse keskkondadesse üles korrektsed kirjeldused ja huvitekitavad pildid ning pakkuda klientidele võimalust oma ostusoov edastada näiteks Messengeri teel. Samuti saab läbi ManyChati lisada oma ettevõtte Messengeri kanalile maksevõimaluse läbi Stripe’i. See lubab vastu võtta maksed kõikidelt levinumatelt pangakaartidelt ja makserakendustelt. Ühesõnaga, mõelgem erinevate digiteenuste oskuslikule kombineerimisele.

Uuendage tarneahelat

Kõik kojutoimetamist pakkuvad firmad on hetkel suures nõudluses. Postiteenus töötab, restoranid peaksid reklaamima võimalusi tellida toitu Bolti/Wolti kaudu. Miks mitte kaaluda ka ettevõtte enda kohaletoimetamisteenuse sisseviimist. Muidugi peab see olema kontaktivaba ning kindlasti mitte looma tingimusi viiruse levikuks.

Loo inimestele võimalus ettevõtet toetada ja toeta ise ka teisi

Ära karda abi küsida. Näiteks teatrid palusid inimestel võimalusel mitte ärajäänud etenduste pileteid tagasi müüa, vaid ümber vahetada. Kui ka sinu ettevõttel on kliente, kes on juba teenuse või toote broneerinud, siis tühistamise asemel paku edasilükkamist. Samuti võid sisse viia kinkekaardi- või voucher süsteemi, mis võimaldaks (soodustusega) oste teha sinu ettevõttes tulevikus. Kogukonna loomine ja hoidmine ettevõtte ümber on oluline. Kindlasti panusta vastavalt võimalusele ka oma lemmikbrändidesse ja ettevõtetesse.

Valmistu taastumiseks

Mõtle ette. Mõnede prognooside järgi peaks sotsiaalne ja tarbijakäitumuslik olukord normaliseeruma umbes jaanipäevaks. Mis siis sinu sektoris juhtub? Kuidas saad valmis olla nõudluse taastumise puhul? Kuidas end inimestele meelde tuletada? Mõeldes erinevad stsenaariumid läbi, saame tulevikku ette ennustada ja isegi kujundada.

Andmete korrastamine ja kliendiandmete platvormide loomine on kulukas protsess, millesse mitte kõigil ei õnnestu investeerida. See tähendab kindlasti ka kaotusi ja loomulikult üha suuremat sõltumist reklaamihiidudest, kes isegi kolmanda osapoolte küpsiste kadumisel saavad oma reklaamitööriistade kaudu serveeritud reklaamide juures liikuda ka esimese osapoole küpsistega. See omakorda tingib üha suurema sõltuvuse konglomeraatidest, kes omavad kasutaja kohta hiiglaslikku andmebaasi ning on võimelised kasutajateekondi nii seadmete kui ka ostuprotsessi faaside üleselt analüüsima ja sellest lähtuvalt otsuseid tegema. Mõeldes siinkohal nt. SMART kampaaniale (Google’i otsingus, Display võrgustikus ja kaartidel kuvatav automatiseeritud ja lihtsustatud reklaamitüüp),  kus kampaania loojale jäetud õigusi on kordades vähem (märksõnade valik, paigutuste ja muud seadistuse piirangud), kui tavapärases kampaanialoomes ning väikeettevõtjalt/turundajalt oodatakse üha enam usaldust reklaamide serveerimise tööriista enda suhtes.

 

 

Soovin head digistrateegiat

 

 

Nii-öelda sammuna tagasi, aga alati olulisena säilib oma klientide veelgi parem mõistmine ja kontekstil põhinev turundus. See on strateegiline muutus (ENG: people based advertising strategies), mis ei luba enam lootma jääda pelgalt kasutaja jälgimisele ja sõnumi edastamisele, vaid nõuab suuremat fookust analüüsile. Meedia planeerimine muutub üha strateegilisemaks, kus kulude suhe halduse, planeerimise ja meedia investeeringute vahel vähemalt esmaste investeeringute faasis on kindlasti muutumas. Suurem fookus on liikumas analüüsile ja strateegiale.

Viimased postitused

Personalijuhtimine — kannapööre ja mu uus kutsumus!

“Vaata, kui huvitav kursus, võiksime osaleda!” kirjutas mulle sõbranna, kui saatis edasi kirja, kus reklaamiti kursust, mis õpetab kõike, alates tööle kandideerimisest kuni töötaja lahkumise korraldamiseni. Koolitus pidi õpetama meetodeid, kuidas inimesi hinnata ja motiveerida ning andis teadmisi muuhulgas ka juriidika ja psühholoogia vallas. Tundus piisavalt põnev ja otsustasime osa võtta!

Saa teada, millised välised viited võivad kahjustada sinu kodulehe mainet

SEO üheks lahutamatuks osaks on alati olnud viited teistelt veebilehtedelt optimeeritavale veebilehele. Google ja teised otsingumootorid kasutavad viiteid otsingumootorite algoritmides kui „hääli“, mis antakse viidatud veebilehele. Lihtsustatult võib öelda, et mida rohkem viiteid veebilehele tuleb, seda paremaid positsioone veebileht saavutab orgaanilise (tasuta) otsingu tulemuste seas. Kas tekkis kiusatus seda teadmist ära kasutada? Ära kiirusta, sest asi pole nii lihtne!

Google otsingumootoris leitavuse eelised kriisi ajal

Erinevad piirangud, turvalisus ja kodudes püsimine on jätnud viimaste nädalatega paljud ettevõtjad keerulisse seisu. Samas on märgatavalt suurenenud internetikasutus. Olenemata piirangutest vajame jätkuvalt tooteid ja teenuseid. Juba kriisile eelnevalt oli 42% Eesti internetikasutajate esmaseks ja ainsaks kohalike ettevõtete teenuste või toodetega kokkupuutepunktiks online otsing. Lähinädalate sündmusi silmas pidades võib eeldada, et see protsent on märgatavalt kasvanud.