Koduleht ei kõneta?

“Olles täiesti aus, siis potentsiaalset klienti tegelikult ei huvita esmajoones mitte sinu firma ajalugu, vaid see, mida sa müüd ja miks sa konkurentidest parem oled,” toob Nobel Digital SEO spetsialist ühte lausesse kokku põhilise, mille vastu kodulehe sisu luues eksitakse.

Suurim viga, mida kodulehe sisu luues teha saab, on keskenduda ettevõtte ajaloo ja ennast kiitvate lausete esile toomisele. Valdkonniti võib ettevõtte ajalugu olla usalduse garantiiks, kuid klient tutvub firma taustaga reeglina siis, kui huvi pakutava vastu on juba tekkinud.

Ettevõtet tutvustav tekst vastab küsimusele “Kes te olete?”. Müügile suunatud veebilehe sisus peab esile tulema vastus küsimusele “Mida te pakute ja kuidas konkurentidest paremad olete?” Rõhku tasub panna just nende toodete ja teenuste kirjeldamisele, millele ka müümisel soovitakse keskenduda.

Otsingumootor saab tekstist aru

Kuna ettevõtte veebileht on osa müügiprotsessist isegi siis, kui müügitehing internetis ei toimu, on mõistlik pöörata tähelepanu lehe sisule ja leitavusele otsingumootorites (SEO). Hea sisu on SEO lahutamatuks komponendiks.

“Ingliskeelsete lehekülgede puhul pole haruldane, kui otsingumootor kuvab esimeste tulemuste seas lehekülje, millelt klient saab vastuse oma küsimusele, ilma et tekstis, kust ta vastuse saab, oleks märgitud täpselt neid otsingusõnu, mis ta otsingumootorisse sisestas,” toob haldur näite. Sellest saab järeldada vaid, et loeb hea sisu, mitte ainult ettevõttega seotud märksõnade loetlemine toodete või teenuste leheküljel. Eesti keele puhul on arengusuunad samad, kuigi nii efektiivselt otsingumootorid eestikeelset sisu veel ei tuvasta.

Kuidas mõjutab sisu müüki?

Näiteks mööbli müük läbi interneti. Klienti huvitavaid faktoreid on palju: kas tegu on masstoodangu või eritellimusmööbliga? Milliseid materjalekasutatakse? Värvivalik? Toote täpsed mõõdud? Kas toode on kokku pandud? Transporditava pakendi mõõdud?

Klientide olulisimate küsimuste ennetamine kodulehel võib viia reaalse tehinguni juba internetis. Samas aitab küsimuste vastustest koosnev lehekülje sisu tõusta kõrgemale otsingutulemustes.

Paraku on tänini levinud kodulehed, kus on vaid info: toodame köögimööblit, küsi pakkumist!
Tõenäosus kliente taolise pöördumisega pakkumist küsima või kohtumist kokku leppima meelitada on tänases kontekstis väga väike, vaja läheb konkreetseid selgitusi ja põhjendusi juba kodulehel.

Kodulehekülje tegemisel on vaja täpselt määratleda sihtgrupp, kellele lehekülg on suunatud ja lähtuvalt sellest luua lehe sisu. Sama toodet või teenust on võimalik detailselt kirjeldada nii oma ala asjatundjale kui ka võhikule. Sõltub, kellega soovitakse müügitehinguni jõuda.

Ära kopeeri tootekirjeldusi

Eraldi probleem võib tekkida veel veebipoodide puhul. Kui ühte ja sama toodet müüb kümme erinevat veebipoodi, siis enamasti kopeerivad kõik nad maaletoojalt saadud tootekirjeldused

oma veebilehele. Taoliste andmete sisestamisega ei tohiks tegeleda programmijupp või copy-paste  liigutust tegev inimrobot.

Tootekirjelduste koostamisele saab läheneda loovalt – abi on tooteteksti ümber sõnastamisest ja täiendava info lisamisest. SEO spetsialist oskab reeglina klienti sisu loomisel suunata, esitada küsimusi, millele kodulehelt vastuse leidma peaks. Samas on kodulehe sisu loomist võimalik osta ka eraldi teenusena, üldiselt on taolise teenuse pakkujad kursis ka SEO põhimõtetega.

Long tail ehk pika saba efekt

Tõeliselt populaarsed märksõnad moodustavad päringute hulgast tegelikult vaid 15-20%. Ülejäänud 80-85% otsingufraasidest moodustavad nn pika saba. Üldistatult võib öelda, et tegemist on kolmest või enamast sõnast koosnevate päringutega, mis iseloomustavad hästi otsitavat teenust või toodet, kuid neid fraase otsitakse võib-olla ainult kümme korda kuus või isegi vähem.

Ometigi moodustavad need fraasid kokku valdava osa teostatud otsingutest, kusjuures tõenäosus, et otsija leiab ka soovitud info, on kordi suurem. Siit taas kord tõestus, et tasub panustada kvaliteetse sisu loomisele, mitte piirduda pelgalt märksõnade loetlemisega.

Viimased postitused

Juuni keskel läheb käiku uus Google algoritmide uuendus. Kas sinu ettevõte on selleks valmis?

Google algoritmide muudatuste uudised on alati olnud olulised signaalid selle kohta, et on vaja järjekordselt kodulehe SEO’ga tegeleda, sest muudatused on alati olnud sellised, mis on oluliselt kõigutanud veebilehtede konkurentsivõimet Google otsingumootori otsingutulemuste järjestuses. Ka seekord on oodata nõuete täiendusi, mis lööb „malelaua“ sassi.

Miks lokaalne SEO strateegia on oluline?

89% inimestest kasutab oma nutitelefoni vähemalt korra nädalas ümbruskaudse ettevõtte või teenuse leidmiseks, 58%’i teeb seda igapäevaselt olgu selleks hambaarst, lõunapakkumine kummivahetus. Arvestades, et 96%’i eestlaste eelistuseks on otsingumootorina Google, mis on loonud otsingus ja kaartidel ka eraldi lahenduse lokaalsete asukohta arvesse võtvate tulemuste presneteerimiseks ehk Minu Ettevõtte profiili peaks seda arvesse võtma ka iga ettevõtte, kes soovib end ümbritsevas piirkonnas klientide arvu kasvatada.

2021. aasta digitrendid

Aasta 2020 pakkus omajagu väljakutseid ja suunas kasvule need, kes tegid kiiresti õigeid otsuseid. Pandeemia muutis digitaalset maastikku eelmisel aastal jõuliselt, inimestel tekkisid uued harjumused, mis säilisid ka pärast karantiini lõppu. Märkimisväärselt suurenes meie kõigi digitaalne aktiivsus. Loe lähemalt, millised olid 2020. aasta trendid ning millised saavad olema trendid 2021. aastal.