Kas sina juba kasutad uut Google Analytics 4? Oleks aeg.

Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.

2023. aasta 1. juuli paistab praegu veel kaugel, kuid teame küll, kuidas aeg lendab. Just sel kuupäeval lõpetatakse andmete kogumine Google Analytics’i eelmise versiooni Universal Analytics’iga (UA).

See tähendab, et kui sa soovid, et sinu ettevõtte veebilehe liikluse andmeid edasi korjatakse, pead enne seda daatumit paigaldama kodulehele GA4. Meie soovitame sul seda aga kohe teha. Sest:

  • kuna klienditeekonnad leiavad aset väga erinevate seadmete ning äppidega, on GA4 fookuses seadmete-ülene (cross-device) jälgimine
  • tänu masinõppe tehnoloogiale suudab GA4 luua ennustusi (predictive analytics) ning pakkuda detailseid sisevaateid andmetesse (insights)

Kahe versiooni erinevusena võib välja tuua veel selle, et GA4 ei toetu niivõrd palju küpsistele kui seda teeb UA. Samuti on teistmoodi andmete kogumise protsess – GA4 põhineb eventidel, UA aga sessioonidel ja erinevatel hit-tüüpidel.

Kas mul on UA või GA4?

Täiesti võimalik, et sul on GA4 juba paigaldatud. Vastuse leiad analüütikast, kodulehe koodist või erinevate tööriistade (näiteks Tag Assistant) abil. Kõige lihtsama juhise leiad SIIT.

Kui sul pole aega sellega tegeleda, küsi abi kas oma kodulehe arendajalt või turunduspartnerilt.

Hea nipp on jälgida ka tracking ID. Kui ID koosneb struktuurist UA-XXXXXXX-X, on tegemist UA-ga, kui ID on struktuuriga G-XXXXXXXXX, on tegemist GA4 kontoga.

Kuidas ma saan endale GA4?

Informatsiooni GA4 paigaldamise kohta leiad SIIT. Kui see tundub liialt keeruline, ära muretse, võta meiega ühendust ning aitame sind kindlasti. Igal juhul tasub sellega tegeleda, sest muidu avastad ühel hetkel, et sinu kodulehe külastajate kohta pole enam häid andmeid saadaval.

Kas GA4 ja UA mõõdavad samu asju?

Jah! Selleks aga pead enne mõõdetavad tegevused seadistama. Juhised selleks leiad SIIT.

Kas varasemaid andmeid on võimalik importida uude versiooni?

Ei. GA4 ja UA töötavad erineval põhimõttel ja seetõttu ei ole võimalik vanu andmeid GA4 importida. Küll on teada, et kuni pool aastat pärast andmete kogumise lõpetamist on võimalik UA andmeid läbi raportite kasutada. Andmete hilisemaks kasutamiseks tuleb need endale alla laadida.

Viimased postitused

SEO ise – miks on esmamulje tähtis ja kuidas saad seda ise mõjutada?

Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.

Eestlased arendavad väikeettevõtete jaoks ülemaailmset turundusplatvormi

Tallinna ettevõte Nobel Tech OÜ investeeris Saksamaa kiirelt arenevasse iduettevõttesse Excelsea, et koostöös luua ülemaailmne turundusplatvorm, mille eesmärk on väikestele ja keskmistele ettevõtetele pakkuda kvaliteetset digiturundusteenust ning muuta turundusspetsialistide ja -juhtide töö seeläbi senisest lihtsamaks.

Juuni keskel läheb käiku uus Google algoritmide uuendus. Kas sinu ettevõte on selleks valmis?

Google algoritmide muudatuste uudised on alati olnud olulised signaalid selle kohta, et on vaja järjekordselt kodulehe SEO’ga tegeleda, sest muudatused on alati olnud sellised, mis on oluliselt kõigutanud veebilehtede konkurentsivõimet Google otsingumootori otsingutulemuste järjestuses. Ka seekord on oodata nõuete täiendusi, mis lööb „malelaua“ sassi.