Kas e-äri tundub endiselt vähetasuv ja keeruline? 9 soovitust kiireks alustamiseks

Ühelt poolt need, kes usuvad veebikaubanduse võidukäiku juba aastaid ja teisalt skeptikud, keda veel mõne nädala eest oli enamuses nii tarbijate kui ettevõtjate seas. Ilmselt oligi kuni selle aasta esimeste kuudeni kõik ilusti tasakaalus, kuid muutused, mida teadsime kaugemas tulevikus nagunii oodata, tehti meie paljude eest mõne päevaga.

Praegu on suur edumaa neil, kes juba möödunud kümnendil e-kanalites äri ajamisse investeerisid. Lootust on ka neil, kel varasemast veidi puhvrit kogutud ja võimalus nüüd kibekiiresti reageerida.

Poed on kinni, restoranid ja kohvikud samuti. Suur osa klientuurist on määramata ajaks kodudesse isoleeritud ja ootavad, et ärid nende juurde tuleks. Populaarsete kaubanduskeskuste poepindadele oli veel hiljuti järjekord. Üsna krõbedat igakuist rendihinda peeti kindlamaks investeeringuks kui IT-arendusse panustamist. Tööjõupuudus IT-sektoris ja projektide valmimise massiline hilinemine kasvatasid skepsist, samas olid ka tellijate soovid töömahukad ja keerulised.

Märtsi keskel õige hoo sisse saanud kriis on aga omad korrektuurid juba teinud. Suuremahulisi, kalleid ja aeganõudvaid IT-projekte saavad täna endale lubada üksikud suurettevõtted ja riigiasutused. Teiste jaoks on küsimus ellujäämises. Surve on ka veebiarendajatel, sest kui tähtaegadega venitad, pole enam kedagi, kes tehtud töö eest maksaks.

Järgnevalt on välja toodud üheksa soovitust, kuidas veebipood kiiresti käima saada:

 

1. Ära mõtle veebiäri planeerides üle!

Hetkel vajad kiiret, lihtsat ja toimivat väljundit, et oma äriga jätkata. Ägedatele ning detailirohketele lahendustele kulub rohkem raha ja märkimisväärselt aega. Vähemalt viimast hetkel küll ei ole. Nii mõnigi IT-firma üritab ikkagi müüa mahukat lahendust, kuid prioriteedid ning ajaraam tasuks kohe esimesel kohtumisel selgelt paika panna ning unistused aga ootele.

 

2. Kasuta müügiks juba olemasolevaid platvorme

Suuna oma toode võimalikult kiiresti müüki mõnel juba levinud veebikaubanduse platvormil. Tõenäoliselt ei saa toode seal nii palju tähelepanu kui enda e-kaupluses, aga see ei nõua suurt investeeringut. Algul abiks seegi. Võiksid kaaluda näiteks neid platvorme: osta.ee, kaup24.ee, ebay või ka maailma suurim internetikaubamaja Amazon.

3. Kontrolli IT-teenuse pakkuja tausta

Katsu leida objektiivset tagasiside teenusepakkuja senistelt klientidelt. Praegu on olulisel kohal kiire tarneaeg ning e-pood tuleb tööle saada loetud päevadega. Kiirus ja kvaliteet maksavad ja tihti mitte vähe. Tähtis on ka hilisem teenindus ja ostetud lahenduse töökindlus.  E-poest, mis pandi kiiresti tööle, kuid mille tõhusaks töös hoidmiseks pole IT-ettevõtjal piisavalt võimekust, ei tõuse ka loodetud tulu.

4. Kõigepealt pane müüki tooted, mis tagavad ellujäämise

Kogu tootevaliku digitaalsel kujul nähtavaks muutmine võib olla ajamahukas. Palju ebakvaliteetseid tootefotosid ja läbi mõtlemata reklaamtekste võivad müügile halvemini mõjuda kui piiratud tootevalik, mida esitletakse isutekitavalt. Kõiki tooteid ei peagi kohe veebi müüki panema, valikut saab alati suurendada. Ostuhuvi tekitavad tooted peaksid olema ka kiiresti tarnitavad.

5. E-pood peab olema lihtne

Kõige olulisemad ja paremini müüvad tooted paiguta võimalikult nähtavale. Ära peida neid kuhugi sügavale toodete alamkategooriate rägastikku. Ka ostu sooritamine ning tarneviisi valik peaks käima vaid mõne hiireklikiga. Ära nõua külastajalt kohe kasutajaks registreerumist, piisab, kui kasutaja sisestab kontaktid ostu sooritamisel.

 

6. Turunda e-poodi läbi oma senise äriedu

Uus ja tundmatu e-pood tarbijas ülemäära usaldust ei tekita. Rõhu oma senisele ettevõttele ning selle kauplustele, esindustele või inimestele, kes on juba klientide usalduse võitnud. Hea, kui saad öelda, et alati on koht, kuhu tulla siis, kui e-poest ostes soovitud tulemust ei saa.

 

7. Jaga teavet oma e-poe kohta läbi õigete kanalite

Vaid e-poe avamine ei taga äri jätkumist samas mahus nagu varem. Füüsilise poe edu aluseks on tihti hea asukoht või reklaamtahvel kaubanduskeskuses. On vähe tooteid, mida tullakse teadlikult otsima kõrvaltänava keldripoodi, kuid veebis äri alustades oled just selles seisus. Erinevalt tavaelust, saad veebis muuta kõrvaltänava peatänavaks tunduvalt väiksemate kuludega ja kontrollitumalt kui näiteks tele- või raadioreklaami ostes.

Millistes e-kanalites liiguvad potentsiaalsed kliendid? Turunduskampaaniate planeerimisel vaata üle oma eelarve ja küsi võimalusel abi spetsialistilt. See ei tähenda alati suurt arvet ja kogu teenuse sisse ostmist. Paljud turundusrakendused on mõeldud tavakasutaja igapäevaseks töövahendiks, kuid nende tööpõhimõtete mõistmine vajab siiski spetsialisti abikätt. Lisaks saab end paljuski tasuta veebis koolitada, kuni selleni, et saad ise tasuta spetialistidele küsimusi esitada.

 

 

Soovin e-poodi

8. E-pood peab olema heal positsioonil otsingumootorites

SEO (otsingumootoritele optimeerimine) omab nüüd veelgi enam tähtsust. Valdav osa tehingutest tehakse poodides, mis asuvad otsingutulemuste esilehel, võib-olla ka teisel, aga kindlasti mitte kümnendal. SEO pole vaid otsingumärksõnad, vaid ka laiem tehniline protsess. Palju parameetreid, mille põhjal otsingumootori algoritm tulemused järjestab. Meie kultuuriruumis on peamiseks otsingumootoriks kindlasti Google. Vähemalt viimasel viiel aastal on tugev SEO e-äri edu aluseks. SEO-spetsialist on paljudes ettevõtetes täiskohaga töötaja ja juba aastaid üks osapooltest, kes e-poe või kodulehe loomisesse kaasatakse.

 

9. Ära kuluta sotsiaalmeedias kontrollimatult

Facebook pakub kasvõi 5€ eest võimalust oma lehte reklaamida. Tundub niivõrd väikese summana, et kulutad süvenemata, kas selle ka tagasi saad. Sotsiaalmeedia turundust tuleb teha mõistlikult! Kui palju toob iga investeeritud euro tagasi, ükskõik, kas otseselt müügitulu või näiteks ettevõtte Facebooki lehele tuntust?
Lihtsalt kaubamärgi tuntuks tegemise kampaaniad on reeglina väga pikaajalised ja praeguses kriisiolukorras ettevõttele kohest kiiret kasu ei too. Küll aga koguneb ka neist viieeurostest iga postituse puhul kuu lõpuks arvestatav kogusumma.

Viimased postitused

Kliendid vajavad silma paistmiseks aina erilisemaid oskusi

„Niisama ilusat reklaami pole mõtet teha, toimib läbimõeldud turundus, mille aluseks on põhjalik analüüs ja pidev töötamine andmetega,“ ütleb Nobel Digitali partner Anni Kitsing.

SEO ise – miks on esmamulje tähtis ja kuidas saad seda ise mõjutada?

Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.

Kas sina juba kasutad uut Google Analytics 4?

Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.