Juuni keskel läheb käiku uus Google algoritmide uuendus. Kas sinu ettevõte on selleks valmis?

Google algoritmide muudatuste uudised on alati olnud olulised signaalid selle kohta, et on vaja järjekordselt kodulehe SEO’ga tegeleda, sest muudatused on alati olnud sellised,

mis on oluliselt kõigutanud veebilehtede konkurentsivõimet Google otsingumootori otsingutulemuste järjestuses. Ka seekord on oodata nõuete täiendusi, mis lööb „malelaua“ sassi.

Professionaalne SEO teenus pole ammu enam lihtsalt märksõnade mäng

Google teatas ametlikult, et juuni keskel läheb käiku Google otsingumootori algoritmide täiendus, mille põhiliseks eesmärgiks on tulevikus otsingutulemustes pakkuda otsingumootori kasutajatele võimalikult parima kasutajakogemusega veebilehti. Algoritmi täienduse mõju ei avaldu kõikidele veebilehtedele korraga, sest selle kasutuselevõtt kestab järk-järgult augusti lõpuni, seega aega probleemide kõrvaldamiseks veel on.

Antud juhul puudutab see uuendus eelkõige veebilehtede sisu ja visuaali laadimisega seotud näitajaid nutitelefonides ja just 4G võrgus (tehniline SEO). Selleks kasutab Google kasutajate seadmetes mõõdetud reaalseid andmeid.

Veebilehe kogemuse signaalid, millel tuleb tulevikus silma peal hoida

Järgnevalt toome välja veebilehe kogemuse signaalid (page experience signals), mis hakkavad mõjutama sinu ettevõtte positsioone alates juuni keskpaigast.

Mobiilisõbralikkus

Kontrolli, kas sinu veebileht on mobiilisõbralik. Selleks saad kasutada mobiilisõbralikkuse testi.

Kasutaja turvalisus

Leht ei tohi sisaldada pahatahtlikku (näiteks pahavara) ega petlikku sisu. Tihti tekib selline probleem veebilehe häkkimise tagajärjel ja pole üldjuhul nähtav. Selle kohta saate informatsiooni Google Search Console turvalisuse probleemide raportis (Security Issues report).

HTTPS

Veebileht peab olema esitatud läbi turvalise HTTPS ühenduse. Kui sinu ettevõtte veebileht kasutab ebaturvalist HTTP (http://sinuveebileht.ee) ühendust, siis pöördu veebiarendaja või veebimajutust pakkuva partneri poole, kes aitab sind selles küsimuses.

Põhilised kasutajakogemuse näitajad (Core Web Vitals)

Kontrollige, kas veebileht pakub head kasutajakogemust. Kasutajakogemuse põhilised näitajad katavad veebilehe laadimiskiirust, interaktiivsust ja visuaalset stabiilsust.

LCP (Largest Contentful Paint) – Sisu enamuse nägemine – see on oluline kasutajakeskne mõõdik tajutava laadimiskiiruse mõõtmiseks. See näitab veebilehe laadimise ajahetke, kui lehe põhisisu on tõenäoliselt 75% laaditud. Hea kasutajakogemuse skoor on siis, kui LSP skoor on alla 2,5 sekundi.

FID (First Input Delay) – Esimese sisendi viivitus – siin mõõdetakse seda, kui kiiresti veebilehitseja jõuab reageerida kasutaja interaktsioonile (näiteks nupule toksamine). Probleemid selle näitajaga tekivad tavaliselt kui mõningad funktsioonid käivitatakse läbi skriptide (näiteks navigatsioon, kontaktvormi avamine jne). Interaktsioon veebilehega peab olema korraldatud selliselt, et viivitus ei oleks pikem kui 100 millisekundit.

CLS (Cumulative Layout Shift) – Kumulatiivne sisuelementide paigutuse nihe – seda on näha tihti siis, kui veebilehe sisu või

kujunduse ressursside laadimiskiirus on aeglane ja väljendub nende elementide asukohtade muutusena. Näiteks esmalt laetakse alla sisu tekst, mida näeme kohe. Pilt on aga optimeerimata 1 MB suur ja selle laadimine võtab 4G võrgus liiga palju aega. Sellisel juhul näeme sisu ilma pildita koos ja niipea, kui pilt on alla laetud juhtub sisuelementide nihkumine üles või alla. Sellist asja võib tihti näha ka online uudiste portaalides, kus reklaamide tõttu, mis trügivad sisu vahele sisse viivitusega näeme sisu hüplemist.

Selle näitaja skoor peab olema alla 0,1 selleks, et vastata tänapäeva nõuetele.

Nende näitajate jälgimiseks ja testimiseks sobib kenasti Google PageSpeed Insigts test. Lisaks sellele saab informatsiooni põhiliste kasutajakogemuse näitajate kohta Google Search Console „Core Web Vitals“ raportis.

Pealetükkivad vidinad

Kasutajakogemuse mõttes on igasugused pealetükkivad vidinad nagu reklaamid ja hüpikaknad väga ärritavad ja seetõttu veendu, et kasutajad saavad ilma igasuguse vahele segamata sinu veebileht rahulikult kasutada.

 

Google Search Console aitab sul nendel asjadel silma peal hoida

Selleks, et saaksid eelpool kirjeldatud probleemidest võimalikult ruttu teada lisas Google Search Console raportite sekka lehe kogemuse raporti (Page Experience). Vt pilti vasakul.

Kui ettevõte veebilehele ei ole veel Google Search Console kontot loodud, siis soovitan seda võimalikult varakult teha, et jõuaksid selleks algoritmi muudatuseks veebilehe korda teha: https://search.google.com/search-console/about .

Kust saada professionaalset abi

Ideaalis peaksid saama laadimiskiiruse küsimustega aidata kõik agentuurid, kes pakuvad SEO teenust, sest mobiilisõbralikkuse ja kasutajakogemuse elemendid on juba aastast 2018 olnud olulised faktorid, mis mõjutavad veebilehe nähtavust Google orgaanilises otsingus ja seetõttu on SEO praktikas muutunud lahutamatuks osaks.

Mõnel juhul siiski tuleb pöörduda sinu veebiarendaja poole, näiteks kui see on tehtud erilahendusena. Sellisel juhul saavutatakse parim tulemus SEO spetsialisti ja veebiarendaja koostööna, kus esimene konsulteerib teist.

Viimased postitused

Miks lokaalne SEO strateegia on oluline?

89% inimestest kasutab oma nutitelefoni vähemalt korra nädalas ümbruskaudse ettevõtte või teenuse leidmiseks, 58%’i teeb seda igapäevaselt olgu selleks hambaarst, lõunapakkumine kummivahetus. Arvestades, et 96%’i eestlaste eelistuseks on otsingumootorina Google, mis on loonud otsingus ja kaartidel ka eraldi lahenduse lokaalsete asukohta arvesse võtvate tulemuste presneteerimiseks ehk Minu Ettevõtte profiili peaks seda arvesse võtma ka iga ettevõtte, kes soovib end ümbritsevas piirkonnas klientide arvu kasvatada.

2021. aasta digitrendid

Aasta 2020 pakkus omajagu väljakutseid ja suunas kasvule need, kes tegid kiiresti õigeid otsuseid. Pandeemia muutis digitaalset maastikku eelmisel aastal jõuliselt, inimestel tekkisid uued harjumused, mis säilisid ka pärast karantiini lõppu. Märkimisväärselt suurenes meie kõigi digitaalne aktiivsus. Loe lähemalt, millised olid 2020. aasta trendid ning millised saavad olema trendid 2021. aastal.

Kuidas digistrateeg akent peseb?

Martin Paršin on Nobel Digitali digistrateeg ja partner, kes on viimased neli aastat suunanud ettevõtte käekäiku ja võlunud kliente mitte ainult oma pikkade juustega. Temaga rääkis juttu kontori-pinginaaber Jass Seljamaa.