Kuna olen igapäevaselt nii internetiturunduse tarbija ja ka pakkuja rollis, siis räägiksin sellest natuke lähemalt. Esimeses osas on jutuks internetireklaamid – Kellele, miks ja kuidas?
Päevast päeva ringleb igasuguseid arvamusi, mõned paremad, teised halvemad. Küll aga on näha veel liiga palju seda, et ettevõtted jätavad hulgaliselt potentsiaali kasutamata oma ettevõtte nähtavamaks tegemisel klientidele või tehakse seda halbade vahenditega. Alustame internetiturunduse algtõdedest neile, kes veel teevad esimesi samme selles vallas.
Internetiturundus on oma olemuselt kaupade või teenuste müük internetis, kasutades selleks erinevaid kanaleid. Sisuliselt on tegemist virtuaalsetes keskkondades olevate reklaamidega. Kitsamas tähenduses mingisse kindlasse portaali ostetud banneriga või e-maili kampaaniaga, laiemalt aga Google, Facebook, Instagram, Linkedin, tuhandetel partnerlehtedel jm.
Peamine internetiturunduse eelis tavareklaami ees seisneb selles, et kõik on mõõdetav. Me saame mõõta kogu oma kampaania tulemuslikkust, kulgu ning mõju. Kas see täitis eesmärke või mitte? Milleks kõik see aga vajalik on? Ikka selleks, et raha tuulde ei läheks.
Samuti on tänapäeva ÕIGED reklaamid sihitud – õigele sihtrühmale, soole, vanusele ning piirkonnale. Seda, et mistahes Google Display otsinguvõrgustiku lehel kaks erinevat arvutit näitavad erinevaid reklaame, ei ole mitte juhus, vaid õige sihtimine. Kõik selleks, et reklaame näeksid vaid huvitatud inimesed.
Kõik mäletavad tõenäoliselt 90 aastatest vilkuvaid ja sähvivaid bannereid, mis pigem tõukasid eemale, kui tekitasid ostuhuvi. Nende aeg hakkas otsa saama 2000-ndatel ja sellest ajast kuni tänaseni on digiturunduse maailm muutunud kõvasti.
Kuna puutume internetiturunduses kõvasti kokku just Google Adwords Otsingu- ja Displeivõrgustikuga ning Facebookiga, siis räägime põgusamalt neist.
Google reklaamikeskkond Ads ning Facebook on pidevalt arenenud, et pakkuda võimalikult head kliendikogemust, seda kliente häirimata ning oma turuosa kasvatades.
Elmo Jõeleht räägib natuke lähemalt võimalustest: kuna internetiturundus on suurele osale eestlastest veel suhteliselt avastamata maa, siis seda uuemad on selle väljundid. Üldine tendents on, et need kes on avastanud enda jaoks internetiturunduse, on seda teinud peamiselt Google Ads tekstivõrgustikuga. See on hea väljund, kuid see katab vaid väikese osa.
Adsi alla kuulub ka Display-võrgustik, mida kuvatakse tuhandetel saitidel ning mis on ideaalne võimalus reklaamida neid tooteid või teenuseid, mida veel ei otsita. Aga ka tooteid, millel on väga tugev visuaal, mida välja tuua.
Või siis teha brändingut, et oma ettevõtet või tooteid/teenuseid paremini tuntuks teha. Ei tasuks end lasta ehmatada ka sõnast Google Display-bannerreklaamid. Vilkuvad bannerid oma kunagisel kujul on kadunud.
Facebook on jällegi ideaalne võimalus kliendisuhtlust lojaalselt edendada. Facebookis on suurepärased võimalused oma sõnum viia potentsiaalse klientuurini ning kuvandada oma ettevõtte mainet. Oskuslikult Facebookis reklaamides on võimalik see muuta tugevaks müügirelvaks, kuid ei tasu seda võrrelda omavahel näiteks Google Adsiga. Loe Facebookis reklaamimise kohta rohkem siit!
Tihti kuuleb ka seda, et internetireklaamist kaalukamaks peetakse orgaanilist tulemust ehk SEO-d, sest see on tasuta. Selle eelduseks on korralikult optimeeritud lehekülg, mis ise tehes ei pruugi olla tulemuslik. Soovides korralikku tulemust, peab selle ära tegema spetsialist, kelle töö maksab.
Üldiselt on pikemas perspektiivis mõistlik omada häid orgaanilisi tulemusi, sest oled nähtav ka siis, kui reklaamid peaksid üks hetk maha minema. Küll aga on seal mõned aspektid, mida tasub kaaluda:
Lisaks liigub Google üha rohkem ka sinna suunas, et väärtuspakkumiste väljatoomine on üha keerulisem orgaanilistes tulemustes. Näitena on Google jaoks oluliselt väärtuslikum toodete ülevaadete, kui konkreetse pakkumise leht.
Sellest, mis kasu toovad reklaamid, mida peaks silmad pidama internetiturunduses, mis meediumeid valida, sellest juba järgmises osas!
Loe veel:
Internetiturundus osa 2 – Tunne oma klienti ja toodet ning sea siis eesmärgid
Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.
Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.
Tallinna ettevõte Nobel Tech OÜ investeeris Saksamaa kiirelt arenevasse iduettevõttesse Excelsea, et koostöös luua ülemaailmne turundusplatvorm, mille eesmärk on väikestele ja keskmistele ettevõtetele pakkuda kvaliteetset digiturundusteenust ning muuta turundusspetsialistide ja -juhtide töö seeläbi senisest lihtsamaks.
Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.
Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.
Tallinna ettevõte Nobel Tech OÜ investeeris Saksamaa kiirelt arenevasse iduettevõttesse Excelsea, et koostöös luua ülemaailmne turundusplatvorm, mille eesmärk on väikestele ja keskmistele ettevõtetele pakkuda kvaliteetset digiturundusteenust ning muuta turundusspetsialistide ja -juhtide töö seeläbi senisest lihtsamaks.