Kodulehe tellimisel teeb enamik ettevõtetest vigu, mis mõjutavad oluliselt nende äri, kirjutab Nobel Digitali SEO spetsialist ja internetiturunduse spetsialist Jüri Hass oma blogis. Olen analüüsinud tuhandeid ettevõtete kodulehti ja enamikul juhtudel on mõni allpool kirjeldatud vigadest kodulehe loomisel tehtud.
Koduleht on täna kõige olulisem vahend ettevõtte turundamiseks. Seetõttu peab kodulehe tellimisel olema väga põhjalik ja suhtuma sellesse sama tõsiselt nagu oma kodu ehitamisse. Siit 7 olulisemat asja, mida peab kodulehe tellimisel meeles pidama:
Efektiivne koduleht täidab kõiki neid eesmärke. Kahtlemata on seda raske saavutada, kuid asi on seda väärt. Siit koorub tõsiasi, et kodulehega peab tegelema regulaarselt. Kodulehe külastajad märkavad, kui kodulehel puudub värske informatsoon ja ost jääb seetõttu tihti sooritamata.
Kõik need asjad on olulised ja mõjutavad tulusust. Tänapäeval on inimesed väga nõudlkud ja kui koduleht ei võimalda saada vajalikku informatsiooni teenuse või toote kohta esimese 10 sekundi jooksul, siis nad lahkuvad.
Oluline on mõelda ka sellele, et kodulehte ja sellel olevat informatsiooni regulaarselt uuendada. Seetõttu peab kodulehe jaoks valima korraliku ja mugava sisuhaldustarkvara. Ei ole soovitav valida unikaalseid lahendusi, mida saab arendada ja hallata, vaid üks teenusepakkuja, sest kui tekib vajadus teenusepakkujat vahetada, muutub kodulehe arendamine tihti liiga kalliks või isegi võimatuks.
Laialt levinud sisuhaldustarkvara valikul saab tuge igalt professionaalselt teenusepakkujalt. Hea näide on WordPress’i sisuhaldustarkvara, millele on tohutult suur ülemaailmne lahenduste kogum (erinevate funktsioonidega vidinad, kujundused), seda on väga lihtne arendada.
Enne, kui alustada kampaaniat, peab kodulehe juba raha säästmise eesmärgil korda tegema. Täna on oluline mõelda ka nutifonide kasutajatele, sest väga suur osa (mõningate teenuste ja toodete puhul üle poole) inimesi teeb esmase otsingu just kasutades oma nutiseadmeid ja kui koduleht pole mobiilisõbralik, siis kipuvad nutiseadme kasutajad kodulehelt lahkuma.
Kodulehte peab optimeerima selliselt, et vähemalt ettevõtte brändi otsingul oleks koduleht esimesel positsioonil ja soovitavalt ka ettevõtte tegevusi või tooteid kirjeldavate märksõnadega oleks avalehel.
Kui ettevõte tegutseb vaid teatud piirkonnas, aitab lokaalne SEO, vastasel juhul hakkab koduleht konkureerima kogu riigi teenusepakkujatega ja tihti on see “võimatu missioon”.
Lokaalne SEO tagab, et kui keegi otsib teenuseid ja tooteid konkreetses piirkonnas, siis kuvatakse just selles piirkonnas tegutsevate ettevõtete kodulehed ja mujal tegutsevad jäetakse tahapoole. Selliselt väheneb konkurents otsingumootorist.
Ei piisa vaid teadmisest, kui palju külastusi koduleht sai.
Peab teadma ka seda, kust külastused tulevad, kuidas inimesed kodulehel käituvad, kas koduleht täidab oma eesmärki (näiteks kui palju inimesi külastab kontaktlehte), kas ja kuidas reklaamikampaania töötab. Selleks on olemas erinevad statistika ja analüüsi teenuseid.
Näiteks tooks välja Google Analytics’i, mis on tasuta ja annab väga põhjaliku ülevaate sellest, kuidas külastajad kodulehel käituvad.
Muidugi teine teema on selle informatsiooni tõlgendamine, milleks oleks mõistlik tellida professionaalset internetiturunduse analüüsi.
Teades, milline osa kodulehest toimib ja milline mitte, saab oluliselt tõsta kodulehe ja internetiturunduse kampaaniate tulusust.
Lihtsaim viis selleks on kasutada tasuta tööriista PageSpeed Insights, mille abil saab kontrollida elementaarseid kodulehe tehnilisi näitajaid ja lisaks selle mobiilisõbralikkust.
Sama kehtib ka veebimajutuse ja kodulehe kohta. Vastasel juhul võib tekkida olukord, kus ei saa ei oma domeeni ega kodulehte hallata ja kogu eelnev vaev ja investeering läheb kaduma ja kõik tuleb alustada uuesti.
Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.
Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.
Tallinna ettevõte Nobel Tech OÜ investeeris Saksamaa kiirelt arenevasse iduettevõttesse Excelsea, et koostöös luua ülemaailmne turundusplatvorm, mille eesmärk on väikestele ja keskmistele ettevõtetele pakkuda kvaliteetset digiturundusteenust ning muuta turundusspetsialistide ja -juhtide töö seeläbi senisest lihtsamaks.
Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.
Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.
Tallinna ettevõte Nobel Tech OÜ investeeris Saksamaa kiirelt arenevasse iduettevõttesse Excelsea, et koostöös luua ülemaailmne turundusplatvorm, mille eesmärk on väikestele ja keskmistele ettevõtetele pakkuda kvaliteetset digiturundusteenust ning muuta turundusspetsialistide ja -juhtide töö seeläbi senisest lihtsamaks.