Ettevõtjatega suheldes olen mitmeid kordi kuulnud, et Facebooki reklaamid ei tööta. Need ei too soovitud tulemusi ja usk Facebooki, kui reklaamikanalisse, on sellega kadunud- Martin Varrand, Digiturunduse spetsialist
Martin Varrand, digiturunduse spetsialist räägib sellest, kuidas Facebookis õigesti reklaamida:
Esmalt võiksid küsida endalt täpsustavad küsimused:
Üldiselt on nii, et kui nendele küsimustele vastused saad, on pilt selge ja teada, miks reklaamid ei töötanud. Siin on peamised põhjused, miks Facebooki reklaamidega ebaõnnestutakse:
Facebookis on üle 700 000 eestlase ja kõik need inimesed ei ole Sinu kliendid, isegi kui Sa nii arvad. Oma sihtrühma üles leidmine nõuab pisut oskust ja tööd, kuid tänane Facebook pakub selleks väga häid võimalusi.
Eelarve on liiga suur, kui Sa selle raha eest piisavalt tulemust ei saa. Eelarve on liiga väike, kui reklaam ja kõik töötab, aga Sa ei suuda näha potentsiaali ja võimalust, et eelarvet tõstes suurenevad ka tulemused. Analüütika ütleb Sulle kõik!
See on väga levinud probleem ja kõik saab alguse iga reklaami esimesest kohustuslikust etapist: mis on Sinu reklaami eesmärk? Kui Sul on e-pood ja reklaami eesmärk on läbi e-poe rohkem müüa, siis ei saa valida reklaami objektiiviks pelgalt „klikid veebilehele“. Sellise eesmärgiga ei saa reklaami edukust hinnata selle järgi, mitu inimest läbi reklaami Sinu kodulehele klikkis.
Kui Sinu eesmärk on kodulehel rohkem müüa, siis ei saa Sa ilma Facebook Pixelita ja konversioonidele optimeerimata. Need kaks olulist detaili aitavad Sul kodulehel toimuvat mõõta ja seeläbi parandusi teha.
Visuaalil on Facebookis väga suur roll. Lisaks sellele, et see peab olema kvaliteetne ja pilkupüüdev, peab visuaal andma edasi reklaami sõnumi/eesmärgi. Sul on ülimalt piiratud aeg kasutaja tähelepanu jaoks. Kui Sa selle lühikese aja jooksul ei jõua edasi anda kõige olulisemat, oled Sa kaotanud. Soovitus: mida vähem teksti visuaalil, seda parem!
Kuidas leiad üles kõige paremini toimiva sõnumi, visuaali ja sihtrühma, kui Sa ei testi ja ei eksperimenteeri? Kui lood Facebookis kampaania, soovitan Sul luua kaks sarnast, muutes üht konkreetset detaili, mida testida soovid. Soovid testida, et milline reklaamsõnum paremini töötab? Tee kaks identset kampaaniat, kuid reklaamitekstid loo erinevad.
Jooksuta reklaame piisavalt (näiteks mõlemad reklaamid jõudsid 20 000 unikaalse inimeseni) ja vaata tulemusi – kumb paremini toimis? Mitte ükski reklaamija ei tea kõiki õigeid vastuseid. Hea reklaamija katsetab ja õpib saadud tulemuste pealt.
Sa ei saa teha õigeid otsuseid, kui ei jälgi õigeid andmeid.
Siinkohal algab kõik jällegi algusest– mis on Sinu reklaami eesmärk? Kui Sinu reklaami eesmärk on saada kodulehele (näiteks blogile) võimalikult palju külastajaid, ei saa reklaami edukust mõõta reachi (mitme inimeseni reklaam jõudis) või like’de järgi. Sellisel juhul huvitab Sind, kui mitu inimest Sinu veebilehele läks ja veelgi enam, kui kõrge oli ühe külastuse hind (cost per click).
Teisest küljest, kui Sinu reklaami eesmärk on saada kodulehel palju müüki, ei ole kodulehe külastuse hind enam relevantne. Veel vähem huvitab Sind reach või mõni muu pehme näidik. Nüüd huvitab Sind see, kui palju raha Sa selle reklaamiga tagasi teenid ja kui kallis või odav on Sinu jaoks üks uus klient (cost per acquisition).
Kokkuvõtteks
Selleks, et iga punkti kohta Sulle praktilisi näpunäiteid tuua, tuleb need punktid pulkadeks lahti võtta. Oma järgmiste artiklitega ma seda ka teen. Kui Sa neid artikleid oodata ei jõua ja soovid personaalset abi oma ettevõtte turundamisega Facebookis, võta meiega ühendust ja mõtleme Sinuga kaasa!
„Niisama ilusat reklaami pole mõtet teha, toimib läbimõeldud turundus, mille aluseks on põhjalik analüüs ja pidev töötamine andmetega,“ ütleb Nobel Digitali partner Anni Kitsing.
Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.
Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.
„Niisama ilusat reklaami pole mõtet teha, toimib läbimõeldud turundus, mille aluseks on põhjalik analüüs ja pidev töötamine andmetega,“ ütleb Nobel Digitali partner Anni Kitsing.
Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad.
Kes on sinu veebilehe külastajad? Kust nad tulevad? Mida nad sealt otsivad? Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi? Need on vaid mõned küsimused, millele saad Google Analytics’iga vastuse. Mullu oktoobris jõudis kasutajateni uue generatsiooni tööriist Google Analytics 4 (GA4). Kui sa seda veel ei kasuta, siis tasub hakata.