5 SEO strateegiat aastaks 2020

Kuidas rohkem müüa, millist sisu kodulehele luua ja milliseid tehnilisi parameetreid silmas pidada?

Viimastel aastatel on Google väga palju panustanud otsingumootori kaasajastamisse, võttes aluseks üha nõudlikuma kasutaja ootused ja otsinguharjumused. Näiteks nutiseadmete kiire levik ja interneti kättesaadavuse hüppeline kasv viis selleni, et  veebilehe mobiilisõbralikkus muutus aastal 2015 üheks oluliseks positsioone mõjutavaks faktoriks.

 

2018. aasta jaanuaris teatas Google, et veebilehe allalaadimiskiirus muutub oluliseks faktoriks otsingutulemuste kuvamisel. Google’i peamiseks arengusuunaks on täiesti selgelt otsingumootori kasutajale parima kasutajakogemuse tagamine. Mullused arengud ainult kinnitavad seda. Aastal 2020 peavad ettevõtted veel rohkem mõtlema kasutajale, kui soovivad ellu jääda ja kasvada internetipõhises ühiskonnas.

1. Lähtu veebilehe optimeerimisel kasutaja kavatsusest

Professionaalse SEO spetsialisti töö on ammu väljunud klassikalistest raamidest. Märksõnade ja viidete asemel peab veebilehe optimeerimisel pöörama enam tähelepanu kasutajakogemuse parandamisele, tuleb aimata kasutaja soove ja edasisi samme.
Tihti on raske mõista kuidas ja miks kasutaja veebilehele satub. SEO spetsialistil on selles abiks professionaalsed tööriistad, mis koguvad vajalikku informatsiooni kasutajate tarbimisteekonna ja -käitumise kohta.

 

Millele tähelepanu pöörata:

  • Milline võiks olla kasutaja kavatsus, kui ta satub konkreetsele lehele?

Näide: Kui kasutaja otsib „helly hansen parka“, on selge, et tema ostuteekond jõuab üsna pea lõpule, kuid ta pole veel otsustanud millist värvi või mudelit ta soovib. Et ost just Sinu kodulehel sooritatud saaks, peaks sellel leiduma võimalikult suur tootevalik, võimalus tooteid filtreerida (nt värvi järgi), põhjalik hinnainfo ja muud konkreetse toote olulised parameetrid.

  • Loo selge ja kergesti navigeeritav veebilehe struktuur. Igal teenusel või tootel peab olema eraldi leht, mille sisu kirjeldab kliendi jaoks olulist infot. Lisaks toote parameetritele näita ka hinda, transpordikulu, tarneaega, teenuse puhul selle osutamise aega jne. Nii jõuab kasutaja otse soovitud teenuse-toote juurde, ilma, et peaks täiendavalt kasutama näiteks veebilehe enda otsingut või navigeerima mahukas tootekataloogis.  Kui otsetee konkreetse tooteni on otsingumootorile leitav, kuvab see tulemuse eespool, kuna kasutaja jõuab nii soovitud lehele mugavamalt.

 

  • Mis aitaks kasutajal soovitut kätte saada? Kui kasutaja kavatseb osta konkreetset toodet või tellida teenust, siis kas tal on seda läbi mobiiltelefoni lihtne teha? Miks just läbi mobiiltelefoni? Sest elame „Mobile first“ tarbijaühiskonnas.
  • Kas kasutaja saab Sinu veebilehelt vastused küsimustele, mis võivad tekkida seoses tootega või teenusega? Loo lehe sisu nii, et need vastused vastused vähegi etteaimatavatele küsimustele olemas. Selles on abiks põhimõtteliselt kõik küsimused, mida potentsiaalseld kliendid Sinult telefonitsi või meili teel seni küsinud on.

Lühidalt: Veebilehe sisu ja funktsionaalsus peavad vastama kasutaja kavatsusele.

2. Loo kvaliteetne sisu

Veebilehe sisu määrab selle kvaliteedi otsingumootorite silmis. Kvaliteetne sisu koosneb kasulikust infost, kasutajad armastavad seda ning jagavad ka teistega sotsiaalmeedias, blogides ja foorumites. Suur muutus veebilehe sisu kvaliteedi hindamisel toimus Google’i otsingumootorite algoritmides juba 2011. aastal. Sisu hindavat “Panda” algoritmi on kogu aeg täiendatud ning seda tehakse ka tulevikus. Internetis on väga palju sisu, millel pole väärtust, mis pole ajakohane ja on loodud kunstlikult, eesmärgiga tulla otsingumootoris rohkema arvu märksõnadega välja. Otsingumootorid suudavad aina enam taolist sisu kvaliteetsest eristada — parem üks hea artikkel, kui kümme kesist.

Kas teadsid, et ligi 70% otsinguid toimub nö „pika saba“ (Long tail keywords) päringutena?

„Pika saba“ päringud on need, milles sisaldub kolm või enam sõna. Enamasti on tegu küsimuste või täpsustatud tootekirjeldustega, nagu näiteks „punased Gucci naiste kingad“.  Väga tihti keskendutakse kodulehe optimeerimisel ühesõnalistele päringutele, mis võivad olla suure otsingumahuga. Tihti on nende päringute tegijatel väga erinevad eesmärgid ja neid kasutatakse pigem ostuteekonna alguses.

Kuidas luua kvaliteetset sisu?

Kõigepealt tasuks tutvuda Google’i poolt loodud juhendiga kvaliteetse sisu loomiseks. Kvaliteetse kodulehe sisu ja artiklite kirjutamine on ajamahukas töö, mõistlik oleks kaaluda ka elukutselise tekstitoimetaja või -kirjutaja kaasamist, kellel peaks olema teadmised otsingumootorite tööpõhimõtete osas. Hea toimetaja suudab spetsialisti teksti muuta ka laiemale ringile inimestele arusaadavaks ning lihtsasti tarbitavaks.

Mida peaks sisu luues endalt alati küsima:

  • Kas ise usaldaksid informatsiooni, mida Sinu artiklis avaldati? Vähemalt artikli algtekstil peaks olema reaalne autor, kes on oma ala ekspert.
  • Kui turvaline Su veebileht on ja välja paistab? Kas julgeksid lehel sisestada oma krediitkaardi andmeid või isiklikke kontaktandmeid ostu sooritamiseks?
  • Kas soovitaksid oma veebilehe sisu tuttavatele või jagaksid sotsiaalmeedias?

3. E.A.T – autorite asjatundlikkus, autoriteet ja usaldusväärsus

E.A.T (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness)

Ettevõtete ja nende nimel artikleid kirjutavate autorite ning allikate usaldusväärsus on teemaks olnud juba mitu aastat, kuid viimasel ajal ilmneb aina enam märke sellest, et Google pöörab teemale varasemast rohkem tähelepanu ning kujundab selle põhjal ka hinnangu veebilehele.

Ettevõtte seisukohalt peaks tähelepanu pöörama järgnevale:

  • Kas veebilehel on olemas firma kontaktinfo koos asukoha, aadressi ja muu juurdekuuluvaga?
  • Kas ettevõttel on registreeritud „Google Minu Ettevõtte“ konto ja kas sinna on sisestatud ka kõik küsitud andmed?
  • Kui palju ja milliseid arvustusi on „Google Minu Ettevõtte“ lehele kirjutanud koostööpartnerid ja kliendid?
  • Kas ettevõtte veebileht on kõrge reputatsiooniga kataloogides nagu neti.ee ja 1182.ee?

Hästi tehtud tehniline SEO parandab veebilehe mainet otsingumootorite silmis ning positsioone otsingutulemustes. Samuti paranevad konversioonimäärad ehk kasvab müük või kontaktide arv sama ühiku külastuse kohta kõikidest veebiliikluse allikatest.

Millega peaks tehnilise SEO puhul tegelema:

4. Kasutajakogemus ja tehniline SEO

Kasutaja kogemus veebilehel ja isegi enne sellele sattumist Google otsingutulemustes on olnud kuum teema juba viimased paar aastat, kuid 2020 aastal muutub see teema veelgi tähtsamaks. UX ja tehniline SEO tegeleb põhiliselt selliste teemadega nagu veebilehe laadimiskiirus, turvalisus, kasutamise mugavusega, otsingumootorite robotite poolt veebilehe mõistmisega, geograafilise või etnilise sihtimisega.

Üks medali pool on see, et hästi tehtud tehnilise SEO abil kasvab veebilehe reputatsioon otsingumootorites ning mõjutab veebilehe positsioone otsingutulemustes, teine aga see, et selle abil paranevad konversioonimäärad ehk kasvab müük või kontaktide arv sama ühiku külastuse kohta kõikidest veebiliikluse allikatest.

5. Andmete struktuur ja nähtavus otsingutulemuste esilehel — kasuta kõiki võimalusi, et otsingutulemuste esilehel saada maksimaalselt pinda.

See, mida kasutaja näeb ettevõtte kohta otsingutulemuste esilehel, mängib väga suurt rolli, millise ettevõtte kodulehel ta sobiva toote või teenuse otsimist jätkab.

Tehnilise SEO abil saab oluliselt mõjutada ka otsingutulemustes nähtavat visuaali. Google’i otsingus on võimalik läbi meta-elementide ja struktureeritud andmete (i.k Structured Data)

Näidata lisainformatsiooni nagu saidilingid, lehe pealkiri ja kirjeldus, poe lahtioleku aegu, sündmuste toimumise aegu, arvustusi, vastuseid KKK küsimustele, tootefotosid, toodete hindu jpm. Loetletu mõjutab klikitavust ja kasutajakogemust ning seetõttu on muutumas üheks kiiremini arenevaks suunaks SEO praktikas.

Struktureeritud andmed annavad võimaluse otsingumootoritel mõista sisu ülesehitust ja tähendust, see on omakorda abiks kiiresti kasvaval suulisel otsingul, mida tehakse läbi erinevate digitaalsete personaalsete assistentide nagu Siri, Google Assistant, Amazon Alexa jt.

Struktureeritud andmete kasutusele võtt hakkab väga olulisel määral mõjutama Sinu ettevõtte veebilehe leitavust ja seeläbi ka sinu äri edukust juba lähitulevikus, mistõttu peaksid selle kasutuselevõttu kasvustrateegiasse võtma juba aastal 2020.

Viimased postitused

Tudengid ja juhtiv digimeediaagentuur lõid uue turundusveebi kohalikele väikeettevõtjatele

Aasta algul tegi Nobel Digital projektipõhist koostööd Tallinna Ülikooliga, et koguda ideid uue mikro- ja väikeettevõtjaid ühendava veebikeskkonna arendamiseks.

Personalijuhtimine — kannapööre ja mu uus kutsumus!

“Vaata, kui huvitav kursus, võiksime osaleda!” kirjutas mulle sõbranna, kui saatis edasi kirja, kus reklaamiti kursust, mis õpetab kõike, alates tööle kandideerimisest kuni töötaja lahkumise korraldamiseni. Koolitus pidi õpetama meetodeid, kuidas inimesi hinnata ja motiveerida ning andis teadmisi muuhulgas ka juriidika ja psühholoogia vallas. Tundus piisavalt põnev ja otsustasime osa võtta!

Saa teada, millised välised viited võivad kahjustada sinu kodulehe mainet

SEO üheks lahutamatuks osaks on alati olnud viited teistelt veebilehtedelt optimeeritavale veebilehele. Google ja teised otsingumootorid kasutavad viiteid otsingumootorite algoritmides kui „hääli“, mis antakse viidatud veebilehele. Lihtsustatult võib öelda, et mida rohkem viiteid veebilehele tuleb, seda paremaid positsioone veebileht saavutab orgaanilise (tasuta) otsingu tulemuste seas. Kas tekkis kiusatus seda teadmist ära kasutada? Ära kiirusta, sest asi pole nii lihtne!