Kuidas rohkem müüa, millist sisu kodulehele luua ja milliseid tehnilisi parameetreid silmas pidada?
Viimastel aastatel on Google väga palju panustanud otsingumootori kaasajastamisse, võttes aluseks üha nõudlikuma kasutaja ootused ja otsinguharjumused. Näiteks nutiseadmete kiire levik ja interneti kättesaadavuse hüppeline kasv viis selleni, et veebilehe mobiilisõbralikkus muutus aastal 2015 üheks oluliseks positsioone mõjutavaks faktoriks.
2018. aasta jaanuaris teatas Google, et veebilehe allalaadimiskiirus muutub oluliseks faktoriks otsingutulemuste kuvamisel. Google’i peamiseks arengusuunaks on täiesti selgelt otsingumootori kasutajale parima kasutajakogemuse tagamine. Mullused arengud ainult kinnitavad seda. Aastal 2020 peavad ettevõtted veel rohkem mõtlema kasutajale, kui soovivad ellu jääda ja kasvada internetipõhises ühiskonnas.
Professionaalse SEO spetsialisti töö on ammu väljunud klassikalistest raamidest. Märksõnade ja viidete asemel peab veebilehe optimeerimisel pöörama enam tähelepanu kasutajakogemuse parandamisele, tuleb aimata kasutaja soove ja edasisi samme.
Tihti on raske mõista kuidas ja miks kasutaja veebilehele satub. SEO spetsialistil on selles abiks professionaalsed tööriistad, mis koguvad vajalikku informatsiooni kasutajate tarbimisteekonna ja -käitumise kohta.
Millele tähelepanu pöörata:
Näide: Kui kasutaja otsib „helly hansen parka“, on selge, et tema ostuteekond jõuab üsna pea lõpule, kuid ta pole veel otsustanud millist värvi või mudelit ta soovib. Et ost just Sinu kodulehel sooritatud saaks, peaks sellel leiduma võimalikult suur tootevalik, võimalus tooteid filtreerida (nt värvi järgi), põhjalik hinnainfo ja muud konkreetse toote olulised parameetrid.
Lühidalt: Veebilehe sisu ja funktsionaalsus peavad vastama kasutaja kavatsusele.
Veebilehe sisu määrab selle kvaliteedi otsingumootorite silmis. Kvaliteetne sisu koosneb kasulikust infost, kasutajad armastavad seda ning jagavad ka teistega sotsiaalmeedias, blogides ja foorumites. Suur muutus veebilehe sisu kvaliteedi hindamisel toimus Google’i otsingumootorite algoritmides juba 2011. aastal. Sisu hindavat “Panda” algoritmi on kogu aeg täiendatud ning seda tehakse ka tulevikus. Internetis on väga palju sisu, millel pole väärtust, mis pole ajakohane ja on loodud kunstlikult, eesmärgiga tulla otsingumootoris rohkema arvu märksõnadega välja. Otsingumootorid suudavad aina enam taolist sisu kvaliteetsest eristada — parem üks hea artikkel, kui kümme kesist.
Kas teadsid, et ligi 70% otsinguid toimub nö „pika saba“ (Long tail keywords) päringutena?
„Pika saba“ päringud on need, milles sisaldub kolm või enam sõna. Enamasti on tegu küsimuste või täpsustatud tootekirjeldustega, nagu näiteks „punased Gucci naiste kingad“. Väga tihti keskendutakse kodulehe optimeerimisel ühesõnalistele päringutele, mis võivad olla suure otsingumahuga. Tihti on nende päringute tegijatel väga erinevad eesmärgid ja neid kasutatakse pigem ostuteekonna alguses.
Kuidas luua kvaliteetset sisu?
Kõigepealt tasuks tutvuda Google’i poolt loodud juhendiga kvaliteetse sisu loomiseks. Kvaliteetse kodulehe sisu ja artiklite kirjutamine on ajamahukas töö, mõistlik oleks kaaluda ka elukutselise tekstitoimetaja või -kirjutaja kaasamist, kellel peaks olema teadmised otsingumootorite tööpõhimõtete osas. Hea toimetaja suudab spetsialisti teksti muuta ka laiemale ringile inimestele arusaadavaks ning lihtsasti tarbitavaks.
Mida peaks sisu luues endalt alati küsima:
E.A.T (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness)
Ettevõtete ja nende nimel artikleid kirjutavate autorite ning allikate usaldusväärsus on teemaks olnud juba mitu aastat, kuid viimasel ajal ilmneb aina enam märke sellest, et Google pöörab teemale varasemast rohkem tähelepanu ning kujundab selle põhjal ka hinnangu veebilehele.
Ettevõtte seisukohalt peaks tähelepanu pöörama järgnevale:
Hästi tehtud tehniline SEO optimeerimine parandab veebilehe mainet otsingumootorite silmis ning positsioone otsingutulemustes. Samuti paranevad konversioonimäärad ehk kasvab müük või kontaktide arv sama ühiku külastuse kohta kõikidest veebiliikluse allikatest.
Millega peaks tehnilise SEO puhul tegelema:
Kasutaja kogemus veebilehel ja isegi enne sellele sattumist Google otsingutulemustes on olnud kuum teema juba viimased paar aastat, kuid 2020 aastal muutub see teema veelgi tähtsamaks. UX ja tehniline SEO optimeerimine tegeleb põhiliselt selliste teemadega nagu veebilehe laadimiskiirus, turvalisus, kasutamise mugavusega, otsingumootorite robotite poolt veebilehe mõistmisega, geograafilise või etnilise sihtimisega.
Üks medali pool on see, et hästi tehtud tehnilise SEO abil kasvab veebilehe reputatsioon otsingumootorites ning mõjutab veebilehe positsioone otsingutulemustes, teine aga see, et selle abil paranevad konversioonimäärad ehk kasvab müük või kontaktide arv sama ühiku külastuse kohta kõikidest veebiliikluse allikatest.
See, mida kasutaja näeb ettevõtte kohta otsingutulemuste esilehel, mängib väga suurt rolli, millise ettevõtte kodulehel ta sobiva toote või teenuse otsimist jätkab.
Tehnilise SEO abil saab oluliselt mõjutada ka otsingutulemustes nähtavat visuaali. Google’i otsingus on võimalik läbi meta-elementide ja struktureeritud andmete (i.k Structured Data)
Näidata lisainformatsiooni nagu saidilingid, lehe pealkiri ja kirjeldus, poe lahtioleku aegu, sündmuste toimumise aegu, arvustusi, vastuseid KKK küsimustele, tootefotosid, toodete hindu jpm. Loetletu mõjutab klikitavust ja kasutajakogemust ning seetõttu on muutumas üheks kiiremini arenevaks suunaks SEO praktikas.
Struktureeritud andmed annavad võimaluse otsingumootoritel mõista sisu ülesehitust ja tähendust, see on omakorda abiks kiiresti kasvaval suulisel otsingul, mida tehakse läbi erinevate digitaalsete personaalsete assistentide nagu Siri, Google Assistant, Amazon Alexa jt.
Struktureeritud andmete kasutusele võtt hakkab väga olulisel määral mõjutama Sinu ettevõtte veebilehe leitavust ja seeläbi ka sinu äri edukust juba lähitulevikus, mistõttu peaksid selle kasutuselevõttu kasvustrateegiasse võtma juba aastal 2020.
Martin Paršin on Nobel Digitali digistrateeg ja partner, kes on viimased neli aastat suunanud ettevõtte käekäiku ja võlunud kliente mitte ainult oma pikkade juustega. Temaga rääkis juttu kontori-pinginaaber Jass Seljamaa.
Google otsingumootori algoritmi uuendused aastal 2020 ja 2021 ning mida pidada silmas edasises SEO strateegias. Aastal 2020 toimusid meie kõikide elus suured muudatused. Selle valguses ei jäänud need tulemata ka SEO maastikul, sest inimesed olid sunnitud tarbima kodust lahkumata. Nüüd ei pea enam veebileht olema aastaid vana selleks, et nähtav olla, sest kvaliteet on tähtsam, eks ole? Mida selleks vaja? Loe lähemalt artiklist.
Tänaseks on Google otsingumootor saanud tarbijate ostuteekonnas vaieldamatult üheks tähtsamaks peatuskohaks enne lõplikku otsust. Seepärast peaks iga ettevõtte strateegiliseks eesmärgiks olema ettevõtte kodulehe optimeerimine selliselt, et see oleks Google otsingumootoris leitav õigel ajal ja õiges kohas. Meie SEO spetsialisti Jüri Hass koostatud artiklist leiad 14 olulist SEO fakti, mis aitavad sinu ettevõttel jõuda aastal 2021 püstitatud eesmärkideni.
Martin Paršin on Nobel Digitali digistrateeg ja partner, kes on viimased neli aastat suunanud ettevõtte käekäiku ja võlunud kliente mitte ainult oma pikkade juustega. Temaga rääkis juttu kontori-pinginaaber Jass Seljamaa.
Google otsingumootori algoritmi uuendused aastal 2020 ja 2021 ning mida pidada silmas edasises SEO strateegias. Aastal 2020 toimusid meie kõikide elus suured muudatused. Selle valguses ei jäänud need tulemata ka SEO maastikul, sest inimesed olid sunnitud tarbima kodust lahkumata. Nüüd ei pea enam veebileht olema aastaid vana selleks, et nähtav olla, sest kvaliteet on tähtsam, eks ole? Mida selleks vaja? Loe lähemalt artiklist.
Tänaseks on Google otsingumootor saanud tarbijate ostuteekonnas vaieldamatult üheks tähtsamaks peatuskohaks enne lõplikku otsust. Seepärast peaks iga ettevõtte strateegiliseks eesmärgiks olema ettevõtte kodulehe optimeerimine selliselt, et see oleks Google otsingumootoris leitav õigel ajal ja õiges kohas. Meie SEO spetsialisti Jüri Hass koostatud artiklist leiad 14 olulist SEO fakti, mis aitavad sinu ettevõttel jõuda aastal 2021 püstitatud eesmärkideni.