14 SEO fakti, mis mõjutavad Sinu äri efektiivsust ja kasvu internetis aastal 2021

Tänaseks on Google otsingumootor saanud tarbijate ostuteekonnas vaieldamatult üheks tähtsamaks peatuskohaks enne lõplikku otsust. Seepärast peaks iga ettevõtte strateegiliseks eesmärgiks olema ettevõtte kodulehe optimeerimine selliselt, et see oleks Google

otsingumootoris leitav õigel ajal ja õiges kohas.

Meie SEO spetsialisti Jüri Hass koostatud artiklist leiad 14 olulist SEO fakti, mis aitavad sinu ettevõttel jõuda aastal 2021 püstitatud eesmärkideni.

Fakt 1

Google’i otsingumootor toob Eestis 96% kogu orgaanilisest veebiliiklusest, järgnevad Bing 1,31%, Yandex RU 1,05%, Yahoo! 0,46%, DuckDuckGo 0,41% ja teised 0,53%ga.

Arvestades seda, et 68% kõikide kanalite kogu jälgitavast veebiliiklusest tuleb otsingumootoritest (40% orgaanilisest tasuta otsingutulemustest ja 28% makstud PPC-st) on otsingumootorid number üks turunduskanal internetis. Vaadates Google’i turuosa otsingumootorite seas, on ülitähtis olla võimalikult nähtav ning Google’is (orgaaniline + PPC) leitav.

Allikas: Smart Insights.

Pildi allikas: Statcounter

Fakt 2

Uuringud näitavad, et 71,33% kõigist otsingutest, mis on Google’i otsingumootori orgaanilise tulemuse esilehel, viivad veebilehtede külastusteni.

Teisel ja kolmandal lehel olevad veebilehed saavad vaid 5,59% klikkidest. Otsingutulemuste esilehel koguvad esimesed viis veebilehte 67,60% kõikidest klikkidest ja 6.−10. kohal olevad veebilehed 3,73%. Ülejäänud ligi 15% lähevad kas Google Adsi reklaamidele, proovivad uuesti otsida või loobuvad otsingust üldse.

Allikas: Zero Limit Web

Fakt 3

57% turundusjuhtidest väidavad, et veebilehe sisutekstide arendamine (vana sisu täiendamine + uue sisu loomine) on kõige efektiivsem SEO taktika.

Allikas: Ascend2

Rohkem kui pooled turundusspetsialistid nõustuvad, et veebilehe sisu on SEO puhul kõige tähtsam. Siinjuures pole juttu mitte ainult sisutekstide pikkusest, vaid ka kasulikkusest, informatiivsusest ja erinevate informatsiooni edastamise viiside kasutamisest nagu pildid, videod, podcast’id, tabelid, infograafikud jmt.

Fakt 4

Esinelik veebilehe ranking’u faktoritest Google’i otsingumootoris on veebilehe otsekülastused (brändi tuntus ja autoriteet), veebilehel viibitud aeg, erinevate alamlehtede vaatamine sessiooni jooksul ja põrkemäär ehk see, kui suur osa kasutajatest lahkub veebilehelt ilma mingeid toiminguid tegemata.

Vastavalt SEMrushi uuringule mängib piisavalt pikk ja kvaliteetne sisu samuti väga suurt rolli veebilehe leitavuses Google’i otsingumootoriga.

 

 

Eelmainitud neli faktorit on väga tugevas korrelatsioonis veebilehe sisu ja navigeerimisega. Kui veebilehe sisu on kasutajatele huvitav, vaadatakse rohkem lisainformatsiooni. Oluline on, et lisainformatsioon oleks kergesti kättesaadav näiteks siseviitamise abil (viited hinnakirjale, ettevõtte informatsioonile, seotud toodetele või artiklitele, kontaktlehele jne).

Allikas: SEMRush

Fakt 5

70% turundusspetsialistidest nõustuvad, et SEO on efektiivsem kui PPC (Pay-per-Click).

Üks põhilisi põhjuseid on see, et enamik otsingumootori kasutajatest eelistavad orgaanilisi tulemusi, mis on otsingutulemuste esilehel, sest see on nende silmis autoriteetsem tulemus. Samas ei tähenda see, et PPC reklaamidele pole vaja panustada. Pigem vastupidi. PPC on hädavajalik siis, kui:

1. sinu veebileht ei ole veel otsingutulemuste esilehel;

2. on vaja laiendada märksõnade arvu, millega veebileht nähtav oleks;

3. on vaja reklaamida ajaga piiratud kampaaniaid või uusi tooteid.

Kogenud turundusspetsialistid teavad, et parim strateegia on kasutada mõlemat strateegiat ehk SEO + PPC.

Allikas: Databox

Fakt 6

72% tarbijatest, kes tegid kohalikku otsingut, külastasid poodi 5 km raadiuses.

Allikas: WordStream

Igale füüsilise asukohaga ettevõttele, kes müüvad tooteid või teenuseid poodides, teenindustes jne, on äärmiselt oluline tegeleda lokaalse SEOga. Kes veel pole kursis, siis lokaalne SEO on veebilehe ja informatsiooni optimeerimine selliselt, et info poe, kohviku, teeninduse jne kohta oleks nähtav kasutaja läheduses (telefoni kasutaja) või sihtkoha otsingus.

Fakt 7

22,6%-le Google’is tehtavatele päringutele näidatakse pilte.

Allikas: Moz

Seoses visuaalse informatsiooni jagamise platvormide, nagu Instagram, Pinterest jt, kasvuga on suurenenud inimeste arv, kes otsivad informatsiooni, millele nad saavad sõna otseses mõttes otsa vaadata. Seetõttu on soovitatav kasutada veebilehe sisus informatiivseid pilte ja teha neile asjakohane optimeerimine, lisades metainfo pildil oleva kohta.

Fakt 8

62% Z-generatsiooni (sündinud aastail 1995−1999) ja millenniumi lastest tahavad kasutada visuaalset otsingut rohkem kui ükskõik millist muud tehnoloogiat.

Allikas: ViSense

Andmed toetavad nägemust, et visuaalide (pildid, diagrammid jm) roll SEOs kasvab. Oleks väga mõistlik lisada turundusstrateegiasse veebilehe optimeerimine visuaalse otsingu jaoks. Kui vähegi võimalik, kasuta veebilehel originaalseid pilte, infograafikuid jm visuaale, lisa nendele enda bränd ning optimeeri pildid ALT-tekstide ja muude metaandmetega ning võta kasutusele Schema märgistus.

Fakt 9

97% interneti kasutajatest on kohalike ettevõtete leidmiseks kasutanud otsingumootorit.

Allikas: Hubspot

Sellest lühidalt: iga ettevõte peab olema internetis leitav! Pole vahet, kus pood või juuksur asub – kui puudub veebileht või vähemalt info lokaalses otsingus (näiteks Google My Business), ei saa selline ettevõte edule panustada. Inimesed tahavad enne uurida ja teada, millised on olnud teiste inimeste kogemused Sinu toodete ja teenustega.

Siin on Sulle suureks abiks SyncMe platvorm, mille kaudu saad lisada olulist informatsiooni lokaalsesse otsingusse ja hallata arvustusi.

Fakt 10

Mobiilides toimub juba umbes 20% otsingutest hääle abil.

Allikas: Search Engine Land

Hääle abil informatsiooni otsimine on tublisti kasvav trend. Häälotsingu eripära on see, et päringu sõnade arv on palju suurem kui tavalises märksõnapõhises otsingus. Sisuliselt küsivad inimesed informatsiooni nii, nagu nad küsiksid seda teise inimese käest.

Siin on jällegi väga oluline roll sisutekstidel ja sellel, kas veebilehe sisu annab kasutajale kõige olulisema ning täieliku vastuse.

Fakt 11

Ligikaudu 60% veebilehtedest, mis asuvad Google’i otsingutulemuste esikümnes, on rohkem kui kolm aastat vanad. Allikas: Ahrefs

Seda võib tõlgendada nii, et mida vanem on veebileht, seda suurem on selle autoriteet. Siinkohal on oluline meelde jätta, et selle sisu on alati vaja ajakohastada ja võimalusel täiendada.

SEO seisukohast on väga vale asendada juba oma autoriteedi ja head positsioonid välja teeninud veebileht (ka alamleht) ning teha nullist midagi uut. Tavaliselt lõpeb see sellega, et veebileht kaob pikemaks ajaks otsingutulemuste esilehelt ja taastumine võib võtta aastaid. Pigem leia võimalusi sisu täiendamiseks näiteks visuaalide, lisainformatsiooniga jne. Brändi ja/või domeeninime muutumisel on oluline võimalusel maksimaalselt vana toimiv sisu ja struktuur alles jätta ning teha läbi korrektne migratsiooniprotsess.

Fakt 12

75% otsingumootori kasutajatest ei lähe mitte kunagi otsingutulemuste teisele lehele.

Allikas: HubSpot

Fakt räägib iseenda eest – kui tahad olla nähtav ja leitav, pead olema otsingutulemuste esilehel.

Vähe sellest, et sinu veebileht tuleks välja esilehel – sa võiksid maksimaalselt ära kasutada Google’i otsingumootori võimalusi: Google Ads, pildid, rich snippets, Google My Business, struktureeritud andmed.

Fakt 13

Keskmine veebilehe sisu suurus on Google’i esimesel tulemuste lehel 1890 sõna.

Allikas: Backlinko

Neid veebilehti, mille sisu kallal on rohkem vaeva nähtud, on enam hinnanud ka kasutajad ja seetõttu otsingumootoridki.

Muidugi ei saa seda nüüd väita kõikide valdkondade ja veebilehe tüüpide kohta, sest näiteks tootekirjeldusi e-poodides pole reaalne nii paljude sõnadega normaalselt ja inimesele atraktiivselt kirjeldada.

See käib pigem artiklite ja teenuselehtede kohta. Aluseks on mõistlik võtta esikümnes olevate konkureerivate veebilehtede sisu analüüs ja lähtuda sellest.

Fakt 14

Ettevõtete veebilehed, millel on olemas blogi, saavad teistelt veebilehtedelt 97% rohkem viiteid.

Allikas: HubSpot

Viited on üks oluline nähtavust mõjutav tegur ja seepärast on oluline saada neid loomulikul teel võimalikult palju (loe sellest lähemalt siin). Kui ettevõttel on blogi, kus kajastatakse olulisi uudiseid, huvitavaid uuringuid või reaalseid kasulikke artikleid, hakkavad inimesed ja ka teised ettevõtted enda blogides nendele rohkem viitama. Seepärast tasub alati turundusstrateegiasse lisada strateegiline töö blogi kallal.

Viimased postitused

AHHAA turunduskampaania

Teaduskeskus Ahhaa eesmärgiks oli võimalikult nutikalt turundada ja kommunikeerida näitust foobiatest ja ebaproportsionaalsetest hirmudest (ning kutsuda võimalikult palju külastajaid AHHAAsse) ajal, mil koroonaviiruse esimene laine oli just lõppenud. Sihtgruppi kuulusid teismelised ja noored lasteta täiskasvanud, mistõttu kaasasime kampaaniasse Instagrami reklaamid ning lõime just Instagram story suunal sobiva videoreklaami.

Google head ja halvad reklaamid

Google otsingureklaam on üks tõhusaim viis digimaastikul nähtavuse parandamiseks, võimaldades ettevõttel kõige magusamal hetkel reklaamiga nähtav olla – kui inimene otsib toodete või teenuste kohta informatsiooni. Vastavalt Hootsuite ning We Are Social 2020. aasta algul välja tulnud digitaalsele raportile on kõige külastatum veebileht Eestis jätkuvalt maailma kõige populaarsem otsingumootor Google. Meie Google poolt sertifitseeritud kontohaldur Kenneth Koch on kokku pannud soovitused, milline peaks olema üks hea Google otsingureklaam. Loe lähemalt!

Kuidas teha vähem kui ühe minutiga enda ja konkurendi veebilehe SEO audit?

Kas sa soovid välja selgitada, kuidas sai konkurent paremad orgaanilise ehk tasuta otsingu tulemused Google otsingumootoris? Siin on viis, kuidas saada teavet vähem kui ühe minutiga. Meie tasuta SEO auditi tööriista abil saad analüüsida konkurendi veebisaidi seisukorda lehtede (toodete/teenuste) kaupa, võrrelda seda oma lehtedega ja teada saada, mis on konkurendi veebilehel paremini tehtud.