10 mõtet Juhilt Juhile

Meie tegevjuht Kristiina on välja toonud 10 huvitavat tähelepanekut kriisiaja juhtimisest.

1/10 Pane endale mask enne, kui hakkad teisi aitama. Klišee, eks? Aga tegelikult…. 

Tegele enda hirmude ja kahtluste maandamisega kõigepealt. Esimesed emotsioonid, mida inimesed Sinult vastu võtavad on alateadlikud ja mitteverbaalsed. Kui kiirgad ebakindlust, muudab see sind juhina vähemveenvaks, kahandab usaldusväärsust. Lisaks kulutad oma energia maski ees hoidmisele, mitte edasiliikumisele ja lahenduste leidmisele. Muidugi tähendab maski ettepanek ka lihtsalt väikestes asjades eeskujuks olemist, olgu selleks või kätepesu.

 

2/10 Stressist tingitud emotsioonide hulk kasvab.

Stressiolukorras suureneb inimeste emotsionaalsus ja stressirohke käitumise osakaal, mis avaldab mõju kolleegidele, kodustele ja teistele ümbritsevatele inimestele. Tasub oma inimestega arutada, et konflikte ja probleeme ei ole mõtet ise juurde tekitada. Hetkel on olulisem solidaarsus ja üksteise tunnustamine-toetamine.

3/10 Kriis ei ole raiskamiseks!

See on võimalus kasvamiseks ja ole siin juhina eestvedaja. Võta vastutus. Võimalus kasvada läbi raskuste.

Kusjuures inimeste võimekus kasvab sellises olukorras dramaatiliselt, eriti kui neil on samal ajal empaatiline liider. Kriis on parim viis transformatisooniks või positiivseks muutuseks nii üksikindiviidi kui ka organisatsiooni tasandil . Õige käitumise korral on võimalik teha kvantitatiivseid hüppeid. Tehkem siis!

4/10 Tasakaalu leidmine emotsionaalsete ja ratsionaalsete argumentide vahel on oluline.

 Eriti otsuseid tehes. Kui inimesed otsivad lahendusi probleemidele tänases olukorras, siis nad töötlevad infot erinevalt. Sõltuvalt kohast, ajast, persoonist kalduvad nad kas ratsionaalsuse või emotsionaalsuse poole. St kõik sõnumid/otsused, mida välja saadate peaksid arvestama nii emotsionaalse kui ka ratsionaalse tõlgendamise võimalusega ja seal tuleb näidata kompromissi. Muidu ei jõua te inimestele kohale.

5/10 Vaktsineeri end ohvrirolli eest esimesena.

See tähendab, et aidake oma inimesi, et nad ei võtaks tänases olukorras ohvrirolli. Näidake nendele nende väärtust ja tähendust selles olukorras. Ohvrina hakkavad inimesed otsima kohta, kus vaikselt olla ja loobuvad nii töö tegemisest kui ka vastutuse võtmisest.

6/10 Loo uued juhtimisrutiinid.

Täna töötab suur hulk  inimesi kodukontoris. See on uus olukord. Kuidas hoiad meeskonda koos? Kuidas üle ettevõte info liigub – kuidas Sina juhina oled oma inimestele kättesaadav? On tavapärane, et uued rutiinid jäävad kehtima ka pärast kiiisi.

7/10 Loo uued juhtimisaruanded.

Praegu pead lisaks suure pildi vaatamisele nägema ja leidma üles uued tsüklid, suhtarvud, signaalid, mis võivad kriisist edukaks väljumiseks olla üliolulised. Ära lase neil vaikselt imbuda, vaid tee kõik selleks, et märkad õigel ajal. Millised on need olulised mõõdikud, mida peate jälgima nüüd uues olukorras igapäevaselt?

8/10 Ole läbipaistev ja aus.

Ausus loob usalduse. Ausus on ka see, kui vahel peab tõdema, et sa ei tea. Ausus on see, kui sa juhina saad olla ja oled autentne. Avatud. Kõik Sinu inimeste küsimused on head – ole kaastundlik ja jää igas olukorras heatahlikuks. Ole lahke nii iseenda kui ka ümbritseva suhtes, sellega lood turvatunde meeskonnas ning ei ole selles kriisis üksi. Juht ei pea laeva hukust üksi päästma, aga rooli keerab ta küll ning piisab, kui teha seda kasvõi paar millimeetrit. Paar millimeetrit muutust viib laeva sootuks teise sadamasse. Kusjuures tiim sõidab hea meelega koos!

9/10 Mõtle, milline on Sinu heategu.

Igal juhil on missioon. See teadmine, mida head elus tahad teha, millise jälje jätta. Mõtle, mida saad täna teha selleks, et heategu kannaks vilja ühiskonnas. Praegu on õige hetk. Räägi sellest oma inimestega ja julgusta ka neid.

10/10 Kui otsustad, ole teadvel.

Enne, kui teed kommunikatsiooni, otsustad või arvamust avaldad, kontrolli korra, milline on meeleseisund. Ärevas olekus ei ole sa tasakaalus ning otsuste kvaliteet kannatab. Kui märkad ärevust või tunned, et “juuksed püsti peas” otsusta natuke hiljem.

Miks? Sest tunded juhivad meid rohkem, kui mõistus. Teen/ei tee-, tahan/ei taha-tunne ühel ja samal ajal on vahel meis kõigis. Kõige olulisem on esmalt otsustada enda seisundi üle ja siis tegutseda.

Viimased postitused

Kriisi ajal eristu ja valmistu uueks tõusuks

“Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis,” ütles üks päris äge tüüp kunagi ammu. Nüüd on jälle. Nagu tol ajal, on ka nüüd võimalik täna toimuvat vaadata võimalusena eristuda ning valmistuda uueks tõusuks.

Küpsised, mõrud ja magusad

Tehnoloogiahiiud on loobumas kolmanda osapoole küpsistest. Reklaamitehnoloogiate kui ka digiturunduse valdkonnas toob see kaasa mitmeid muutusi ja uute lahenduste esile kerkimise. Üks on aga kindel: digiturundus ei kao ja digimeedia turg jääb kasvama, kuid valdkonnas võib oodata reklaamieelarvete kasutusalade ümberjagamist.

FCR Media võttis kasutusele uue kaubamärgi Nobel ja asutas loovagentuuri

Eelmisel aastal Äripäeva Turunduse TOPi võitnud Eesti üks edukaimaid digitaalsele reklaamile spetsialiseerunud agentuure FCR Media võttis alates esmaspäevast (17. veebruarist 2020) kasutusele uue ärinime ja kaubamärgi Nobel Digital ning laiendas hiljuti ka oma tegevusvaldkondi, luues digireklaami teenuseid pakkuvate üksuste kõrvale tütarettevõttena loovagentuuri Nobel Creative.